Gå til innhold

Hvor mye i ukelønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har tre barn på 10, 11 og 13 år. Hva er vanlig å gi i ukelønn? Den eldste har begynt å være mer rundt omkring, og det går derfor penger til buss, brus, litt mat osv, så jeg ser at han har behov for mer penger enn de andre to har.

Hadde vært veldig greit å høre hva dere andre gir.

Skrevet

Hva med å gi etter alder, så kan ingen påstå at det er urettferdig? F.eks. 5 kr. pr. fylte år?

Hvis den eldste trenger mer, kan du jo innføre at det fra og med 12 år er 10 kr. pr. år. Da blir det f.eks. 50, 55 og 75.

Satsen kan du jo variere ettersom hvor mye de får utenom og hva du selv synes, men du bør nok lage en regel som er mer tydelig enn at "den eldste får litt mer" - om noen få år har du flere som i den alderen :-)

Sønnen min på 11 får 50 kr, men vi dekker en del "faste utgifter" ved siden av.

Skrevet

Min 11 åring får 25 kr pr uke, utbetalt den 1. hver mnd, dvs en hundrelapp i måneden.

8,5-åringen får 80 kr i mnd.

Vi prøvde med ukentlig utbetaling, men glemte det hele tiden så nå skal vi teste med fast lønningsdag.

Gjest Hos oss
Skrevet

Hva med å gi etter alder, så kan ingen påstå at det er urettferdig? F.eks. 5 kr. pr. fylte år?

Hvis den eldste trenger mer, kan du jo innføre at det fra og med 12 år er 10 kr. pr. år. Da blir det f.eks. 50, 55 og 75.

Satsen kan du jo variere ettersom hvor mye de får utenom og hva du selv synes, men du bør nok lage en regel som er mer tydelig enn at "den eldste får litt mer" - om noen få år har du flere som i den alderen :-)

Sønnen min på 11 får 50 kr, men vi dekker en del "faste utgifter" ved siden av.

50 kr i uka.

Skrevet

10-åringen vår får 50 kroner i uka. Da må han selv prioritere bruken. Noen ganger går det med noe til fritidsklubben og liknende, andre uker sparer han mesteparten til noe han ønsker seg.

Gjest praksisen her i huset
Skrevet

F.o.m.10 år: 50,- kr.mnd.

F.o.m.12 år: 100,- kr.mnd.

F.o.m.13 år: 200,- kr.mnd.

Skrevet

Min 14-åring får 100 kr i uka og han blir ikke sponset noe ekstra i ukedagene.

Skrevet

11-åringen min får 100,- pr. mnd. 30,- ekstra pr. uke om ho rydder rommet. Noe ho sjeldent gjør.

Ho får også betalt om ho gjør en innsats i huset. (Ca. 50,- pr. time?)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...