Gå til innhold

HASTER: Slepesko?

Anbefalte innlegg

Gjest leksehjelpa
Skrevet

Skal hjelpe minstemann med lekser her, og han leser en bok om speedway hvor de bruker noe som kalles "slepesko". Har forsøkt å google, men finner ingen relevant og enkel forklaring på hva slags sko det er. Noen som kan hjelpe?

Skrevet

Søker du på "slepesko speedway" får du dette opp som første treff:

''SVEISETRÅD FOR TIG-SVEISING AV SLITASJEBELEGG

Sveisetråd for å legge et slitasjebelegg på detaljer som utsettes for skrubbing mot en slipende overflate. Denne sveisetråden brukes først og fremst på speedway-slepesko hvor man oppnår en hard og slitesterk overflate. Brukes med meget godt resultat av de fleste speedway-kjørerene i Norden.''

Med vennlig hilsen

Gjest leksehjelpa
Skrevet

Søker du på "slepesko speedway" får du dette opp som første treff:

''SVEISETRÅD FOR TIG-SVEISING AV SLITASJEBELEGG

Sveisetråd for å legge et slitasjebelegg på detaljer som utsettes for skrubbing mot en slipende overflate. Denne sveisetråden brukes først og fremst på speedway-slepesko hvor man oppnår en hard og slitesterk overflate. Brukes med meget godt resultat av de fleste speedway-kjørerene i Norden.''

Med vennlig hilsen

''Søker du på "slepesko speedway" får du dette opp som første treff:

SVEISETRÅD FOR TIG-SVEISING AV SLITASJEBELEGG

Fant det samme, men hverken jeg eller tiåringen skjønte fortsatt hva selve slepeskoen var for noe.....

Skrevet

''Søker du på "slepesko speedway" får du dette opp som første treff:

SVEISETRÅD FOR TIG-SVEISING AV SLITASJEBELEGG

Fant det samme, men hverken jeg eller tiåringen skjønte fortsatt hva selve slepeskoen var for noe.....

Jeg vil gjette en støvel med påsveiset metallplate, som man bruker for å beskytte foten. (Og som man kan slepe langs bakken i høy hastighet.)

Med vennlig hilsen

Gjest leksehjelpa
Skrevet

Jeg vil gjette en støvel med påsveiset metallplate, som man bruker for å beskytte foten. (Og som man kan slepe langs bakken i høy hastighet.)

Med vennlig hilsen

Tusen takk! :))

Skrevet

Om du ser på speedway, vil du se at de hele tiden kjører sving til venstre. Da har nesten hele tiden venstre sko i bakken, og denne brukes for å stabilisere. Jeg antar at de har helt ulik sko på høyre og venstre ben.

Gjest leksehjelpa
Skrevet

Om du ser på speedway, vil du se at de hele tiden kjører sving til venstre. Da har nesten hele tiden venstre sko i bakken, og denne brukes for å stabilisere. Jeg antar at de har helt ulik sko på høyre og venstre ben.

Så sikket på speedway én gang i min ungdom ;) men det er år og dag siden :)) Men nå skal jeg se på youtube :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...