Gjest en utfordring ja Skrevet 25. august 2010 Del Skrevet 25. august 2010 ? datteren min på snart 11 og hennes venninner er stadig i krangel. Det har blitt mye verre enn tidligere år. Hvor vanlig er dette? Det er snakk om flere venninner. De krangler ofte om bagateller. Det som også er en utfordring er at vår datter ofte får skylden, selv om hun ikke har gjort noe. Selvfølgelig er hun også skyldig noen ganger. Men vi har oppdaget at det flere ganger er hun ikke skyldig. Hun sier nå at hun er vant å få skylden for alt. Dette er ikke enkelt, og hvordan forholde seg til dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Foreldre må passe på at de ikke tror det beste om sitt barn bestandig, og heller ikke tar sitt eget barns forklaring for gitt i alle tilfeller - (jeg har et kroneksempel på det fra her omkiring om dagen, som er en del framme i media). Når det er sagt - ja, det er nok veldig vanlig at jenter i den alderen krangler mye. Det er vel et jentefenomen som har eksistert i all tid? Hva man skal gjøre med det, er ikke godt å si - det er tydeligvis ingeting som er gjort hittill (siste 100 år) som enda har fungert, så jeg har ikke noe fasitsvar, dessverre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
avidi Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ja det er vanlig at jenter allerede fra 9- års alder krangler og snakker stygt om hverandre. Jeg har ikke noen direkte erfaring da jeg har en gutt, men jeg har sett og opplevd dette fra jentene i klassen hans. Helt fra de startet på skolen var det gnissninger og utestengelse av enkelte jenter. Foreldrende til den mest berørte jenta tok opp dette med både de andre jentenes foreldre og med skolen. Men i dette tilfellet hjalp det ikke så mye. Foreldre gikk i forsvarspossisjon og skolen fraskrev seg ansvaret for kranglingen i skoletiden. Føsrt i forrige skoleår da klassene ble splittet opp og satt sammen på nytt løste det seg fordi den sterke jentegjengen ble spilttet. Det er sikkert ikke like ekstremt overalt men, ja, jenter krangler. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.