morsan Skrevet 26. august 2010 Skrevet 26. august 2010 De er flere i bilen. Ergo vil det neppe være anledning til å sitte hjemme. Og da ville årsaken neppe vært "kaffepauser". Søppelkassene er registrert tømt når de skal. Og jeg skal si deg en ting. I nordnorge trenger man fanken ikke GPS for å registrere tømming av søppel! Der sitter pinadø gamlingene som petuniaer på rekke og rad i vinduskarmen med kaffen på skål, og sukkerbiten i munnviken og venter. Og gudnåde om bilen er sein... Da skal sentralen ha det så telefonvakta har øresus i mange dager! ''Der sitter pinadø gamlingene som petuniaer på rekke og rad i vinduskarmen med kaffen på skål, og sukkerbiten i munnviken og venter. Og gudnåde om bilen er sein... Da skal sentralen ha det så telefonvakta har øresus i mange dager!'' LOL (Lurer forresten på når du skal få på pukkelen for generaliseringen av (gamle) nordleninger! *s* ) 0 Siter
Gjest Tatjana Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Vi vet jo fint lite om hva den ansattes ovetredelse har bestått i. Har han parkert bilen utenfor huset sitt 2 timer hver dag og tatt seg en lang lunsjpause og senere ført opp overtid fordi han jobber utover kvelden? Eller har det bare unnlatt å være 100% effektiv til enhver tid? Isåfall minner det meg om da vi leste at Lidl hadde regler (i Tyskland?) om begrensninger i antall ganger man fikk lov å gå på do i løpet av arbeidsdagen, mens damer som hadde mensen måtte gå med hvite pannebånd som 'bevis' for at de kunne få lov til å gå oftere på do. Det nevnes under her at den ansatte "tross alt" fikk tilbud om å skrive under på innrømmelser samt betale tilbake overtidspenger. Det _kan_ jo tenkes at årsaken til at han nektet dette er uenighet om hva overtredelsen faktisk besto i? Lurer forresten på om søppelfirmaet installerer overvåkning av administrasjonen og sjekker om de tar en privat telefonsamtale eller snakker med en kollega om hva de gjorde i helgen. Meget godt skrevet! Jeg sier meg enig. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.