Gå til innhold

Butikkbetjening som tar røykepauser

Anbefalte innlegg

Gjest hiroshima
Skrevet

Skulle til en liten forhandler å kjøpe noe ganske dyrt i dag. Denne forhandleren svømmer ikke akkurat i kunder og tar ofte røykepauser. Han står i butikken alene. Da jeg kom dit i dag sto han utenfor å røykte sammen med en bekjent av seg. Han overså meg da jeg sto å nølte utenfor butikken rett der han sto. Tilslutt spurte jeg om han var alene eller om det var andre eksepitører inne i butikken. Han sa han var alene og lurte på hva det gjaldt. Jeg sa hva jeg ønsket åkjøpe og han bekreftet at de hadde varen, men at jeg bare måtte vente litt.. Så sto jeg der i et par minutter, før jeg tilslutt måtte si at jeg heller fikk komme tilbake en annen dag.

først da jeg kom hjem, gikk det opp for meg hvor dårlig service jeg ble utsatt for og synes ikke denne forhandleren fortjener meg som kunde..

Hva synes dere om denne situasjonen? Burde jeg sagt noe?

Gjest Sørøst
Skrevet

Frekt og nedlandente gjort. Jeg hadde gått med en gang hvis han ba meg vente.

Skrevet

De gangene jeg har vært utsatt for sånt sier jeg bare noe sånt som at siden ingen er interessert i å selge noe her, får jeg heller gå et annet sted. Da kommer de ofte springende men da er det for sent. Og jeg går heller ikke tilbake.

Gjest onkel ponkel
Skrevet

'' Burde jeg sagt noe?''

Du bør ihvertfall holde deg borte fra denne sjappa i fremtiden.

Gjest hiroshima
Skrevet

'' Burde jeg sagt noe?''

Du bør ihvertfall holde deg borte fra denne sjappa i fremtiden.

Problemet er at jeg ikke får tak i dette produktet så lett andre steder :( Men jo, jeg skal forsøke å holde meg unna så godt som mulig, og heller lete litt på nettet!

Gjest mirramor
Skrevet

Og dette er en som har egeninteresser i butikkdriften? Langt forbi idiotisk.. Synd for ham. Jeg ville nok også lett droppet denne butikken i framtiden.

Gjest Lotus77
Skrevet

Fortjener å gå konken han der med den holdningen.

Skrevet

De gangene jeg har vært utsatt for sånt sier jeg bare noe sånt som at siden ingen er interessert i å selge noe her, får jeg heller gå et annet sted. Da kommer de ofte springende men da er det for sent. Og jeg går heller ikke tilbake.

Jeg signerer på den!

Vært borti lignende. Var en butikk for musikkutstyr. Jeg skulle teste gitarforsterkere, men han som kunne om dette sto ute og røykte. Jeg tenkte at greit, jeg kan vente. Egentlig kunne jeg nok om slikt utstyr til å teste aleine, men jeg liker ikke å tulle rundt med utstyr i en butikk uten at noen som kan det er i nærheten. Da jeg så at han som kunne gitarutstyr tente opp røyk nummer to, med en ivrig telfonsamtale gående gikk jeg ut og sa at jeg syntes det var dårlig å i det minste ikke å la røyk nr.2 vente, og at jeg sannsynligvis kunne handle et annet sted. Det ble ikke noe utprøving av forsterkere den dagen. Dagen etter var han inne, så jeg fikk gjort erendet mitt. Men han fikk høre det.

Jeg synes dessuten det er teit å stå utafor inngangen til butikken å røyke! Man kan vel gjøre det litt mer diskret, og holde det til lusjpausen! Jeg har røkt selv, og vært i jobb. Det var aldri snakk om å røyke utenom pauser da!

Uansett... Jeg hadde kanskje handlet hos et lite firma med spesielle varer det var vanskelig å få tak i, men jeg ville sagt at det der var drittservice! Om man er to som jobber i en butikk, får man i det minste sørge for at det alltid er en i butikken, heller ta røykepausene hver for seg. I verste fall ville jeg vært spydig nok til å si at de fikk yte bedre service, begynne å snuse i stedet, eller miste kunder.

Skrevet

Skulle DU vente på at han ble ferdig med å røyke?????? Møkka-service spør du meg. Om du kan velge en annen butikk framover, så hadde jeg gjort det.

Greit at han tar røykepause, men da en kunde kommer skal han selvsagt stå til disposisjon med en gang.

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det var slett service.

Om du har alternativer er det vel naturlig å velge et annet sted neste gang. Problemet er ofte at en ikke har reelle alternativer og at slikt servicenivå ikke får konsekvenser. Ergerlig!

Skrevet

Forferdelig dårlig service!!

Var dette butikksjefen eller en butikkmedarbeider? Hvis det var sistnevnte, så ville jeg nok ringt butikksjefen og sagt ifra hva som hadde hendt, og jeg ville ikke gått tilbake.

Skrevet

Ja, det var slett service.

Om du har alternativer er det vel naturlig å velge et annet sted neste gang. Problemet er ofte at en ikke har reelle alternativer og at slikt servicenivå ikke får konsekvenser. Ergerlig!

''Problemet er ofte at en ikke har reelle alternativer og at slikt servicenivå ikke får konsekvenser. Ergerlig!''

Enig!

Skrevet

Dette handler vel mer om vedkommendes serviceinnstilling generelt enn butikkbetjening som tar røykepauser. Det må de gjerne gjøre for min del.

Jeg hadde definitivt tatt med meg mine affærer et annet sted.

Skrevet

Jeg synes betjeningen var kul. En utdøende rase.

Skrevet

Finn varen på nett, forhåpentligvis tilogmed billigere, kjøp den, bli fornøyd - og send en mail til han med dårlig service og informer om at du fikk kjøpt din vare av noen som faktisk ønsket å selge. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...