Gjest FruH Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Datteren min ble stoppet på vei hjem fra skolen i går. I bilen satt "en søt, snill, gsammel mann". Han fortalte at han het X og lurte på om han skulle kjøre datteren hjem, og om hun kunne hjelpe han med å levere noe aviser etterpå. Heldigvis husket dattera formaningene hjemmefra om aldri å sitte på med noen fremmede, og skyndte seg hjem. Jo mer jeg tenker pådette jo mer suspekt syns jeg dette høres ut. Bør jeg ringe politiet og informere om hva hun var utsatt for? Ingenting skjedde heldigvis, og vi har bare ett navn, muligens fiktivt, og et bilmerke og gå ut fra. Men jeg har en litt ekkel magefølelse på dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nickløsheletia Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Ja, det bør du. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Ja, absolutt! Nå! Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Dette er svært suspekt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Absolutt! Her vi bor var det to lignende episoder rett før sommerferien, begge gangene ble to barn forsøkt dratt inn i en bil. Den ene ungen ga så godt signalement til politiet at en mann ble pågrepet to dager seinere. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mil1365380270 Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Selvsagt skal du ringe politiet. Det har ikke noe å si at det ikke skjedde noe nå og at signalementet dere kan gi ikke er bra. Andre observasjoner kan tilkomme. Og en henvendelse fra deg vil uansett gjøre at de er observante. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Grøss. Jeg ville kontaktet politiet samt informert skolen. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Informer både politi og skole. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ja, det synes jeg du bør. Tenk om du hører om en unge som blir bortført noen dager senere..... Du bør også kontakte skolen. Dette er en fin anledning for lærer til å minne om at man aldri følger med fremmede!!!! Repetisjon er bra for slike ting. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mary Poppins Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ja uten tvil. Både politien og skolen. Selv om din jente var smart nok til å ikke sitte på med han så kan det hende andre barn kan falle for fristelsen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ja, det ville jeg gjort med en eneste gang. Skumle greier! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Ja, det synes jeg du skulle gjøre. Om ikke annet så for å informere om at det er en mann som prøver å lure barn med seg. Og ros datteren din massevis 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MHC Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 JA! En liknende episode ved vår skole for noen år siden. To barn satte seg inn i bilen men ante heldigvis ugler i mosen da bilen kjørte en annen veg enn planlagt. De klarte å hoppe ut i et lyskryss. Desvarre turte de ikke å fortelle noe hjemme, så først etter flere uker fikk foreldrene via- via høre om hendelsen. Saken ble anmeldt, men siden det hadde gått så lang tid husket barna bare fargen på bilen og at det var en voksen mann. Meld fra! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.