Gå til innhold

Forstuet ankel og trening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg forstuet ankelen min for 4 uker siden. Jeg var på legevakta og fikk tatt bilder, og det var ikke noe brudd. Fikk da beskjed om å ikke belaste foten de to første dagene, men etter det skulle den belastes.

Jeg prøver å trene noen dager i uka, og begynte så vidt med litt trening i forrige uke. Det må vel være greit det? Ettersom jeg fikk beskjed om at foten skulle belastes etter 2 dager?? Trener for det meste spinning og styrke.

Går greit å trene, men litt vondere etter trening, det må jeg innrømme.

Hvor lang tid må man regne med at foten er vond etter er kraftig overtråkk? For den er fortsatt vond, den er også fortsatt litt hoven fremdeles også.

Skrevet

Det er helt sikkert ok å trene både styrke og spinning. Det kan være greit å ise ned ankelen etter trening siden du fortsatt hovner opp.

Skrevet

Det er helt sikkert ok å trene både styrke og spinning. Det kan være greit å ise ned ankelen etter trening siden du fortsatt hovner opp.

Takk for svar :)

Da skal jeg prøve å ise ned ankelen min i kveld - :)

Skrevet

Da skal jeg prøve å ise ned ankelen min i kveld - :)

Synes også du skal ha lav belastning under spinningen de første gangene. Du kan godt kjøre høy frekvens, men helst ikke høy belastning.

God trening:-)

Skrevet

Synes også du skal ha lav belastning under spinningen de første gangene. Du kan godt kjøre høy frekvens, men helst ikke høy belastning.

God trening:-)

Hm, får prøve å kjøre med lavere belastning neste gang da :)

Har vært på spinning to ganger denne uka, og belastningen ble nok litt for høy da vil jeg tro, nærmest som jeg hadde før forstuelsen. Ikke lett å holde igjen, blir så ivrig :)

Men skal tenke på det og justere det neste gang.

Hvor lang tid må man beregne at det vil være vondt? Det var en kraftig overtråkk. Hvor det var tvil om brudd i noen dager, så måtte ta bilder flere ganger for å utelukke brudd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...