Gjest Kaos79 Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Fikk akkurat mail fra samboer om at jobben hans må vite NÅ hvilke uker han blir borte når han skal ha pappapermisjon. Jeg sitter her og er usikker på hvor mange uker jeg har først når han skal ha 10 når jeg går ut i jobb igjen. Vi har valgt 80 % utbetaling. Noen som vet med sikkerthet hvor mange uker jeg får hjemme før han tar sine 10 uker? Jeg får ikke opp NAV-siden på nettet for øyeblikket! 0 Siter
Gjest 43 uker etter fødsel Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Dere har rett til 56 uker (hvis du føder på termin). 3 uker før termin og seks uker etter fødel er forbeholdt mor, 10 uker er forbeholdt far. Resten deles som dere vil. Hvis far bare skal ha ti uker, er du hjemme 3 uker før termin og 43 uker etter fødsel. http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+f%C3%B8dsel+og+adopsjon/Foreldrepenger+ved+f%C3%B8dsel I tillegg har far (i flg arbeidsmiljøloven) krav på to ukers permisjon i forbindelse med fødsel / hjemkomst fra sykehuset. Hvorvidt dette er med eller uten lønn står i hans avtaler med jobben. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.