Gå til innhold

Lukter mugg av vaskemaskinen

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

De siste gangene vi har vasket klær har det luktet mugg når vi lukker opp døra, og av klærne mens de er våte. Jeg har renset filteret, men etter det ble det nesten verre. Forslag til hva jeg kan gjøre med det, og hva det kan komme av?

Fortsetter under...

Skrevet

Kjør en maskin, uten klær men med vaskemiddel, på det aller varmeste programmet, 90*C eller noe.

candyqueen_83
Skrevet

Kjør en maskin, uten klær men med vaskemiddel, på det aller varmeste programmet, 90*C eller noe.

Takk for svar. Det skal jeg prøve med en gang ;O)

Gjest fattigmor
Skrevet

Samme problemet hos meg.

Kjørte ett 40 graders vaskeprogram med en kopp Klorin i beholderen.Veldig bra!

Skrevet

Man får kjøpt rensemiddel på dagligvaren til vaskemaskin. Man har det i vaskepulverkammeret og kjører tom maskin på høy temperatur. Det har hjulpet litt her :-)

candyqueen_83
Skrevet

Samme problemet hos meg.

Jeg har kjørt gjennom et program på 95 grader med kun vaskemiddel nå, men syns det lukter litt fortsatt. Jeg skal teste ut med klorin nå. Men bør det vaskes tom maskin flere ganger så det ikke ligger igjen noe klorin i systemet? Vil helst ikke klore klærne ;O)

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Man får kjøpt rensemiddel på dagligvaren til vaskemaskin. Man har det i vaskepulverkammeret og kjører tom maskin på høy temperatur. Det har hjulpet litt her :-)

Takk for svar. Skal kjøpe det hvis klorin ikke funker :o)

Skrevet

Sist jeg spurte om det her fikk jeg svar at eddik er tingen. Og det kan hende, men så rakk jeg ikke teste så nøye før maskinen streiket.

I instruksjonboka har de et eget kapittel faktisk, som handler om "rare lyder" hvilket imponerte meg stort! Og når vi hadde lest oss igjennom det, så tok vi ut filteret på maskinen. Altså i pumpesystemet... jeg vet igrunnen ikke så nøye for det var mannen som fikk jobben..

Og der lå årsaken til lukta og alt. En død grevling. Jeg tror kanskje det hadde vært en sokk, en halv BH og diverse skruer, penger og uidentifiserbare ting. Men så konverterte det til grevling når det døde.

Luktet slik iaffal. Så prøv å sjekke filteret!

candyqueen_83
Skrevet

Sist jeg spurte om det her fikk jeg svar at eddik er tingen. Og det kan hende, men så rakk jeg ikke teste så nøye før maskinen streiket.

I instruksjonboka har de et eget kapittel faktisk, som handler om "rare lyder" hvilket imponerte meg stort! Og når vi hadde lest oss igjennom det, så tok vi ut filteret på maskinen. Altså i pumpesystemet... jeg vet igrunnen ikke så nøye for det var mannen som fikk jobben..

Og der lå årsaken til lukta og alt. En død grevling. Jeg tror kanskje det hadde vært en sokk, en halv BH og diverse skruer, penger og uidentifiserbare ting. Men så konverterte det til grevling når det døde.

Men er ikke filteret de som er i bunnen av maskinen? Som man åpner med et lokk på utsiden? For det har jeg hvertfall tømt, og der var det kun 11 kroner ;O)

candyqueen_83
Skrevet

Samme problemet hos meg.

Jeg prøvde med klor. Hadde klart å søle utenfor, og truffet to av samboerns yndlingsskjorter som han hadde lagt til vask. Typisk.

Lukter fortsatt mugg av klærne. Testa en maskin med noen gamle truser det ikke var så nøye med.

Skrevet

Grønn softlan har vi nå, men vi bruker alt mulig.

Det kan være årsaken. Kjør ei maskin med eddik.

Kjøp sommerfrisk tøymykner, og bruk OMO vaskemiddel. Håper du blir kvitt lukta.

Annonse

candyqueen_83
Skrevet

Det kan være årsaken. Kjør ei maskin med eddik.

Kjøp sommerfrisk tøymykner, og bruk OMO vaskemiddel. Håper du blir kvitt lukta.

Men hvis det er grunnen er det rart det skal komme lukt etter fire år.

candyqueen_83
Skrevet

Her er det noen som påstår at lukten kommer fra gummiforingen rundt døra:

http://ringblomst.no/forum/archive/index.php/t-21878.html

og at det vil hjelpe og vaske en vask med sitronsyre.

Hmm.. Jeg har jo sett flere ganger at det ligger igjen mye vann i den gummiringen ja. Skal bli flinkere til å la døra stå åpen når den ikke brukes.

Skrevet

Hmm.. Jeg har jo sett flere ganger at det ligger igjen mye vann i den gummiringen ja. Skal bli flinkere til å la døra stå åpen når den ikke brukes.

Ja, det er viktig og tørke ut det vannet som legger seg i denne ringen, og la døra stå oppe når du ikke bruker maskinen. Dt holder med at døra står på gløtt:-)

candyqueen_83
Skrevet

Oi, jeg hadde bare ømt filteret jeg. Ikke skylt gjennom med masse vann. Så vi gjorde det i kveld, og da kom det ut en grevling her og! Masse sammenpakket hundehår, hår, og dritt. Æsj. Vi har bare tømt filteret innimellom vi, aldri skylt gjennom :o(

Håper det var problemet.

Gjest fattigmor
Skrevet

Jeg prøvde med klor. Hadde klart å søle utenfor, og truffet to av samboerns yndlingsskjorter som han hadde lagt til vask. Typisk.

Lukter fortsatt mugg av klærne. Testa en maskin med noen gamle truser det ikke var så nøye med.

Hmm.....hjalp i hvertfall hos meg med engang.Kjørte bare programmet 1 gang. Du har ikke mugg i rommet hvor vaskemaskinen står? Dessverre ikke noe annet tips til deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...