Gå til innhold

Kremasjon eller?

Anbefalte innlegg

Ja jeg skal kremeres.

Jeg fikk kreft for mange år siden og var veldig dårlig, og da var det viktig for meg at mannen min visste hva jeg ønsket hvis jeg skulle dø.

Vi ønsker kremasjon begge to. Synes det er greit å vite sånt jeg, for det er mange nok ting og ta stilling til ved et dødsfall.

Hvordan seremonien ellers skal være er opp til den etterlatte. Bortsett fra at jeg ikke ønsker å ha en eneste nellik;-)

Det er ikke noe vi prater om ofte altså, men døden kommer en eller annen gang, det er det eneste her i livet som er helt sikkert

Fortsetter under...

Gjest blåhvit

Jeg tror at jeg vil velge kistebegravelse, men det har delvis sammenheng med at det er dyrt å bli kremert i den kommunen hvor jeg bor.

Da sønnen min døde, ble han kremert, fordi det var hans ønske, men jeg føler litt på at det ble feil for meg, men vi rettet oss etter hans ønske. Han er begravet på en helt annen kant av landet enn hvor vi bor.

Men jeg ønsker ikke at de etterlatte følger kisten til graven og er med på nedsenkningen. Å se at kisten blir båret ut i bilen og se at den kjører bort, det er avskjed nok.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...