Gå til innhold

FU: Alkohol til ungdom?

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Populært kalt silkeramp?

''Populært kalt silkeramp?''

Jepp.

Men navnet er ikke spesielt forklarende. Jeg har sett denne såkalte rampen komme i flokk væpna med skrutrekkere for å ta en fyr i klassen min (gikk videregående i Bærum).

Den såkalte silkerampen er den verste av dem alle. Selv skolefester endte i masseslagsmål takket være disse folka. Men tørkler på hue har de, gode til å unnskylde seg er de, og holder ikke dådyrøynene har de alltid en far som selv er- eller kjenner en kjent advokat, og dermed kan ordne opp uten at det får noen konsekvenser. ;)

Våre framtidige politikere og næringslivsledere. Skål!

• Svar 133
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

24

• Mrs. Wallace

12

• Colette

10

• morsan

9

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Populært kalt silkeramp?

Du har mail

Skrevet

Du var ung litt for tidlig (legg merke til den sympatiske varianten "ung for tidlig" i stedet for "for gammel") til at du fikk med deg steder som Hit House, Bozo, Snorre Kompaniet og Valentinos.

Hadde du vanka på disse stedene ville du ha sett langt mer enn et slagsmål i ditt liv. ;)

LOL, nå var du veldig søt, men jeg har vært på byen i min andre ungdom også og det er ikke mer enn 10-15 år siden. I min første ungdom vanket jeg på Club 7 og Bikuben. Bikuben var der kjelleren til Snorrekompaniet var og der var det bare "fredselskende" mennesker ;o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

LOL, nå var du veldig søt, men jeg har vært på byen i min andre ungdom også og det er ikke mer enn 10-15 år siden. I min første ungdom vanket jeg på Club 7 og Bikuben. Bikuben var der kjelleren til Snorrekompaniet var og der var det bare "fredselskende" mennesker ;o)

Bikuben ... det låter kjent. Det var kanskje der det ble sportsbar etter hvert? Lurer på om den rett og slett het Sportsbaren.

Det var også et sted like ved Andys. Husker du hva det heter? Der var det ekstremt høy torpedofaktor, og de holdt åpent litt lenger enn alle andre. Lurer på om det ble stengt for godt da denne vietnameseren fyrte av noen salver med et maskingevær inn der for noen år siden.

Det var go'stedet! :)

Skrevet

Og for å dra konklusjonen et steg videre:

Pripne kvinnfolk har skylda. ;)

Haha ;))) Ingen grenser for hva vi skal få skylda for ;)

Skrevet

...kanskje fordi du ikke stifta kjennskap med alkohol flr du flyttet til oslo? ;-)

Nei, jeg var bare prippen inntil da - evt. var jeg så redd for å gjøre noe galt overfor foreldrene mine, så det å flytte alene til Oslo som 16-åring var et smart sjakktrekk ;-)

Skrevet

Bikuben ... det låter kjent. Det var kanskje der det ble sportsbar etter hvert? Lurer på om den rett og slett het Sportsbaren.

Det var også et sted like ved Andys. Husker du hva det heter? Der var det ekstremt høy torpedofaktor, og de holdt åpent litt lenger enn alle andre. Lurer på om det ble stengt for godt da denne vietnameseren fyrte av noen salver med et maskingevær inn der for noen år siden.

Det var go'stedet! :)

Lå i Rosenkrantzgata over gata for teateret. Det har rent mye vann siden den gang og det har skiftet navn mange ganger. Bakgården hvor vi gikk gjennom for å gå ned vindeltrappa ned i kjelleren er blitt innebygd for mange steder siden.

Jeg aner ikke hva det heter nå

Skrevet

''men jeg sier som Fanny Duckert: ''

Overrasket over at Fanny Duckert skal ha sagt akkurat de. jeg mener å huske henne fra Skavlan for noen år siden, samt fra avisdebatter, der hun føyset bort argumentet om at ungdom som fikk med seg drikke hjemmefra drakk mer enn andre???

Jeg husker spesielt godt at hun sa akkurat det. Men du har rett i at hun i mange tilfeller ellers har vært en stemme som har snakket mot en del oppleste og vedtatte sannheter vedrørende alkoholbruk. Er nok derfor jeg husker akkurat det utsagnet spesielt godt.

Skrevet

Jeg husker spesielt godt at hun sa akkurat det. Men du har rett i at hun i mange tilfeller ellers har vært en stemme som har snakket mot en del oppleste og vedtatte sannheter vedrørende alkoholbruk. Er nok derfor jeg husker akkurat det utsagnet spesielt godt.

Ok :-)

Skrevet

Det er så enkelt å ha sine prinsipper når ungene er små. Min erfaring er at man kan skifte mening om saker og ting opp til flere ganger etterhvert som de vokser til.

Vår datter fikk stukket til en vinflaske av faren sin innimellom. Det har gått svært bra meg henne.

I fjor spurte min sønn om jeg ville kjøpe 4 cider til han. De skulle ha en avslutning på en badestrand etter avsluttet ungdomskole. Han hadde ikke drukket tidligere og jeg var litt skeptisk. Det endte med at jeg kjøpte 2 eller 3 cider til han. Husker ikke helt.

Jeg skrev om det her på dol.

Noe synes det var ok, mens andre synes det var helt grusomt.

Jeg er glad jeg gjorde det og at han fikk med seg denne avslutningen før de dro hver til sitt. Han ville ikke gå dit uten disse ciderne og jeg tenkte at gutten hadde godt av å komme seg ut og ikke bare sitte forran pc. Han kom hjem i 24-tiden.

Dette er over ett år siden nå og han har ikke rørt alkohol siden. Når guttene treffes, er det enten for å spille poker, gå på kino eller trene sammen. Festing har de ikke begynt med.

Så jeg mener at man får se an ungene litt. Foreldre kjenner sine barn best. Jeg ville ikke forsynt en ufornuftig og viltsvende tenåring med alkohol.

''Min erfaring er at man kan skifte mening om saker og ting opp til flere ganger etterhvert som de vokser til.''

Jeg har innledet mange innlegg her på DOL med noe sånt som at "i motsetning til de fleste som har svart deg, har jeg en tenåring selv".

Det er alltid veldig mange som svarer kjempekorrekt på spørsmål om tenåringer mens deres egne unger går i barnehagen. Ikke noe galt med det altså, men det ER faktisk litt mindre enkelt når man står oppi situasjonene i praksis. Nå mener ikke jeg at man skal kaste alle prinsipper når de blir ubehagelige å etterleve, men det er ikke alltid man kan styre alt som angår nesten voksne mennesker med egne penger.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Min erfaring er at man kan skifte mening om saker og ting opp til flere ganger etterhvert som de vokser til.''

Jeg har innledet mange innlegg her på DOL med noe sånt som at "i motsetning til de fleste som har svart deg, har jeg en tenåring selv".

Det er alltid veldig mange som svarer kjempekorrekt på spørsmål om tenåringer mens deres egne unger går i barnehagen. Ikke noe galt med det altså, men det ER faktisk litt mindre enkelt når man står oppi situasjonene i praksis. Nå mener ikke jeg at man skal kaste alle prinsipper når de blir ubehagelige å etterleve, men det er ikke alltid man kan styre alt som angår nesten voksne mennesker med egne penger.

Og det er jeg selvfølgelig enig i:-)

Skrevet

Det er så enkelt å ha sine prinsipper når ungene er små. Min erfaring er at man kan skifte mening om saker og ting opp til flere ganger etterhvert som de vokser til.

Vår datter fikk stukket til en vinflaske av faren sin innimellom. Det har gått svært bra meg henne.

I fjor spurte min sønn om jeg ville kjøpe 4 cider til han. De skulle ha en avslutning på en badestrand etter avsluttet ungdomskole. Han hadde ikke drukket tidligere og jeg var litt skeptisk. Det endte med at jeg kjøpte 2 eller 3 cider til han. Husker ikke helt.

Jeg skrev om det her på dol.

Noe synes det var ok, mens andre synes det var helt grusomt.

Jeg er glad jeg gjorde det og at han fikk med seg denne avslutningen før de dro hver til sitt. Han ville ikke gå dit uten disse ciderne og jeg tenkte at gutten hadde godt av å komme seg ut og ikke bare sitte forran pc. Han kom hjem i 24-tiden.

Dette er over ett år siden nå og han har ikke rørt alkohol siden. Når guttene treffes, er det enten for å spille poker, gå på kino eller trene sammen. Festing har de ikke begynt med.

Så jeg mener at man får se an ungene litt. Foreldre kjenner sine barn best. Jeg ville ikke forsynt en ufornuftig og viltsvende tenåring med alkohol.

''Så jeg mener at man får se an ungene litt. Foreldre kjenner sine barn best. Jeg ville ikke forsynt en ufornuftig og viltsvende tenåring med alkohol.''

100% enig!

Og noe av det viktigste er at ungene _vet_ at de kan tørre å ringe hjem og si at de eller kamerater er i trøbbel. De som har de strengeste foreldrene tør ikke det.

Skrevet

Ja, da ho er 18 skal ho få lov til det..... (Regner med at dette var helt feil svar:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...