Gjest Er dette normalt? Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Er det normalt å tisse 25 ganger i døgnet? 0 Siter
Gjest Lotus77 Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Nei, du har nok diabetes.... ta en tur til legen. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Nei, det er ikke normalt. Mer enn 8 ganger i døgnet er mer enn vanlig. Dette kalles hyperaktiv blære og behandles medikamentelt med Toviaz. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Nei, du har nok diabetes.... ta en tur til legen. Hallo - det trenger langt fra å være diabetes... 0 Siter
Gjest Lotus77 Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hallo - det trenger langt fra å være diabetes... Jeg ville bare være litt "over kanten" Men saken er at vedkommende uansett bør komme seg til lege 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Kommer jo an på hvor mye du drikker. Hvis du alltid sitter med vann/kaffe ved din side, noe f.eks. jeg gjør, blir det jo noen urineringsturer i løpet av døgnet. Men 25 ganger høres i overkant ut uansett. 0 Siter
Bookworm Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Kommer jo an på hvor mye du drikker. Hvis du alltid sitter med vann/kaffe ved din side, noe f.eks. jeg gjør, blir det jo noen urineringsturer i løpet av døgnet. Men 25 ganger høres i overkant ut uansett. Det er altfor mye uansett hvor mye man drikker, ifølge min lege. Jeg sliter med det samme, men unnskyldte meg med at jeg drikke enorme mengder med kaffe, men det spilte ingen rolle, sa han. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er altfor mye uansett hvor mye man drikker, ifølge min lege. Jeg sliter med det samme, men unnskyldte meg med at jeg drikke enorme mengder med kaffe, men det spilte ingen rolle, sa han. Jeg skal ikke påstå at jeg noen gang har kjørt opptelling, men jeg synes også 25 ganger høres ganske drøyt ut. Kaffe har mye å si, dog. Det er vanndrivende. Jeg merker at kombinasjonen mye vann og kaffe gjør blæra ekstra hissig. 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er åpenbart ikke "normalt". Ta deg en tur til legen, og be om en rekvisisjon for å måle fastende blodsukker, eller HbA1c, eller en glukosebelastningstest. Med vennlig hilsen 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Kommer jo an på hvor mye du drikker. Hvis du alltid sitter med vann/kaffe ved din side, noe f.eks. jeg gjør, blir det jo noen urineringsturer i løpet av døgnet. Men 25 ganger høres i overkant ut uansett. Mnja, jeg drikker også store mengder vann og kaffe, men jeg kommer nok aldri opp i 25 doturer i løpet av dagen (langt mindre natta). 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Mnja, jeg drikker også store mengder vann og kaffe, men jeg kommer nok aldri opp i 25 doturer i løpet av dagen (langt mindre natta). Jeg må jo si meg enig. 25 høres veldig mye ut. Om natta holder det for meg med 0 til 1 gang, men den ene gangen er fordi jeg er dum. Jeg drikker ofte en del vann før jeg legger meg. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Tok du svineinfluensavaksinen i fjor høst? Sorry... er bare litt overtrøtt og fnisete (jfr. tråden over her ;-)) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Tok du svineinfluensavaksinen i fjor høst? Sorry... er bare litt overtrøtt og fnisete (jfr. tråden over her ;-)) Til å lese Se og Hør skal du i hvert fall ha for humor. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Til å lese Se og Hør skal du i hvert fall ha for humor. Hehe ;-P Og jeg ligger over snittet intelligensmessig sett (om jeg skal tro på testene da), så Se og Hør kan sikkert gjøre noen glupere ;-P 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hehe ;-P Og jeg ligger over snittet intelligensmessig sett (om jeg skal tro på testene da), så Se og Hør kan sikkert gjøre noen glupere ;-P Jeg tror også du er et par hakk over snittet hva fornuft angår. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg tror også du er et par hakk over snittet hva fornuft angår. Jeg er selvsagt helt enig i det ;-P 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Nei, det er ikke normalt og det må da være noe gruelig slitsomt! Det kan skyldes mange ting. Selv har jeg diabetes, så jeg tenker jo aller først på symtomene på det... Da er det mye tissing, men samtidig vil man gjerne være uslukkelig tørst. Dessuten vil man bli slapp og utilpass. Du kan ha noe så enkelt som en infeksjon som kan behandles med antibiotika! Ta deg en tur til legen og be om generelle blod/urinprøver og det som er adekvat i forhold til at du må tømme tanken så ofte. Det vil da være naturlig å få målt blodsukker der og da, og så komme tilbake for et fastende (i alle fall den praksisen jeg har sett der legen ikke mistenker diabetes - da vil de ha fastende verdi fortere). 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Nei, det er ikke normalt. Hyppighet varierer bl.a til hva man drikker, men ikke så hyppig. Det er god hjelp og få. Det kan være overaktiv blære, dette kan behandles med flere typer medisiner med god effekt. Har du smerter, sterk trang? Du kan også ha resturin, da vil blæren konstant følels full siden du ikke får tømt deg skikkelig. Alt dette kan fastlegen hjelpe deg med, både med årsak og behandling, eller evnt sende deg videre for undersøkelser dersom det mistenkes resturin eller noe annet. Så ta en tur til fastlegen, kanskje er det så enkelt at du vil få det mye bedre med medisiner. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Nei, det er ikke normalt. Hyppighet varierer bl.a til hva man drikker, men ikke så hyppig. Det er god hjelp og få. Det kan være overaktiv blære, dette kan behandles med flere typer medisiner med god effekt. Har du smerter, sterk trang? Du kan også ha resturin, da vil blæren konstant følels full siden du ikke får tømt deg skikkelig. Alt dette kan fastlegen hjelpe deg med, både med årsak og behandling, eller evnt sende deg videre for undersøkelser dersom det mistenkes resturin eller noe annet. Så ta en tur til fastlegen, kanskje er det så enkelt at du vil få det mye bedre med medisiner. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.