Gjest kuling fra nord Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 ''Statens legemiddelverk har registrert to nye tilfeller av søvnsykdommen narkolepsi hos personer som tidligere har fått vaksine mot svineinfluensa. I alt er fire tilfeller oppdaget i Norge. Finske myndigheter stanset tidligere i uken bruken av Pandemrix etter at det ble oppdaget seks tilfeller av narkolepsi blant vaksinerte barn.'' Hva var grunnen til at vaksine-produsenten ikke ville ta noe ansvar? 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 ''Hva var grunnen til at vaksine-produsenten ikke ville ta noe ansvar?'' At, som for alle produsenter, så er en "garanti" noe man legger til prisen. En slags forsikring, altså. Siden denne vaksinen var ny, så ville den "forsikringen" kostet relativt mye. I stedet kjøpte land vaksine uten "forsikringen" (garanti) til en billigere penge. Det var nok et godt valg, for det ville kostet mye mer. Og uten vaksine ville flere dødd. Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er et spørsmål jeg har lett etter svar på i disse artiklene om narkolepsi. Hvor mange får narkolepsi til vanlig? Jeg mener ... vi har vaksinert store deler av befolkningen. Mange av disse ville sannsynligvis fått en eller annen lidelse uansett. Er det større deler av befolkningen som får narkolepsi nå enn før svineinfluensavaksinen? Hvorfor er det ingen journalisten som stiller dette spørsmålet? 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er et spørsmål jeg har lett etter svar på i disse artiklene om narkolepsi. Hvor mange får narkolepsi til vanlig? Jeg mener ... vi har vaksinert store deler av befolkningen. Mange av disse ville sannsynligvis fått en eller annen lidelse uansett. Er det større deler av befolkningen som får narkolepsi nå enn før svineinfluensavaksinen? Hvorfor er det ingen journalisten som stiller dette spørsmålet? ''Hvorfor er det ingen journalisten som stiller dette spørsmålet?'' Og unngå en real dose vaksinehysteri? ;-) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er et spørsmål jeg har lett etter svar på i disse artiklene om narkolepsi. Hvor mange får narkolepsi til vanlig? Jeg mener ... vi har vaksinert store deler av befolkningen. Mange av disse ville sannsynligvis fått en eller annen lidelse uansett. Er det større deler av befolkningen som får narkolepsi nå enn før svineinfluensavaksinen? Hvorfor er det ingen journalisten som stiller dette spørsmålet? Det samme lurer jeg på... Hvordan er det mulig å tro at leserne er så dumme at de ikke stiller spørsmål ved denne koblingen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 ''Hvorfor er det ingen journalisten som stiller dette spørsmålet?'' Og unngå en real dose vaksinehysteri? ;-) Med vennlig hilsen Jepp. Journalistene elsker alt som har med fjorårets svin å gjøre, og det gjør også vaksinemotstanderne. Jeg fatter det ikke. Vi fikk muligheten, alle visste at det kunne være en liten risko for et eller annet udefinert, og vi valgte deretter. 0 Siter
Holmes Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det samme lurer jeg på... Hvordan er det mulig å tro at leserne er så dumme at de ikke stiller spørsmål ved denne koblingen Jeg er redd store deler av befolkningen er så dumme. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det samme lurer jeg på... Hvordan er det mulig å tro at leserne er så dumme at de ikke stiller spørsmål ved denne koblingen ''Det samme lurer jeg på... Hvordan er det mulig å tro at leserne er så dumme at de ikke stiller spørsmål ved denne koblingen ;)'' Vi lever i et land med drøye 4 millioner innbyggere. Se og Hør selger rundt millionen i uka. Enough said! 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 ''Det samme lurer jeg på... Hvordan er det mulig å tro at leserne er så dumme at de ikke stiller spørsmål ved denne koblingen ;)'' Vi lever i et land med drøye 4 millioner innbyggere. Se og Hør selger rundt millionen i uka. Enough said! Oi..så på hugget dere er:-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg er redd store deler av befolkningen er så dumme. Kan nesten virke sånn.... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Oi..så på hugget dere er:-) Hehe, men jeg er faktisk seriøs. Jeg tror faktisk en stor del av befolkningen ikke evner å tenke utover sjokkoverskriftene. Men de utgjør nok ikke 50%, så det er ikke sånn at jeg tror de er i overtall. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 ''Det samme lurer jeg på... Hvordan er det mulig å tro at leserne er så dumme at de ikke stiller spørsmål ved denne koblingen ;)'' Vi lever i et land med drøye 4 millioner innbyggere. Se og Hør selger rundt millionen i uka. Enough said! *titter bort på Se og Hør på salongbordet* *rødme* 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 *titter bort på Se og Hør på salongbordet* *rødme* 0 Siter
Holmes Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hehe, men jeg er faktisk seriøs. Jeg tror faktisk en stor del av befolkningen ikke evner å tenke utover sjokkoverskriftene. Men de utgjør nok ikke 50%, så det er ikke sånn at jeg tror de er i overtall. Men husk på at halvparten av befolkningen er dummere enn gjennomsnittet... 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hehe, men jeg er faktisk seriøs. Jeg tror faktisk en stor del av befolkningen ikke evner å tenke utover sjokkoverskriftene. Men de utgjør nok ikke 50%, så det er ikke sånn at jeg tror de er i overtall. Dere er jo bare så hysterisk redde for at dere gjorde noe dumt/feil da dere vasksinerte dere, at dere går til motangrep før noen har gått til angrep:-) 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Men husk på at halvparten av befolkningen er dummere enn gjennomsnittet... Det er ikke godt å si. Man trenger jo ikke å være så smart for å se at det ofte er noe galt med diverse sjokkoverskrifter. Kanskje det har med lathet å gjøre. Lathet i forhold til å gidde å stille seg aktuelle spørsmål? Eventuelt har det kanskje å gjøre med at vi ikke har så sabla mye å klage på i Norge, og derfor lager drama ut av nesten alt. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Dere er jo bare så hysterisk redde for at dere gjorde noe dumt/feil da dere vasksinerte dere, at dere går til motangrep før noen har gått til angrep:-) Jeg gikk ikke til motangrep. Jeg har lurt på dette. Jeg synes det er merkelig å vise til en håndfull mennesker som har fått narkolepsi uten å fortelle hvor mange som statistisk får narkolepsi i året. Det er tross alt noen som får det uansett. Og jeg synes det er veldig rart at ingen journalisten har stilt dette spørsmålet. 0 Siter
Holmes Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er ikke godt å si. Man trenger jo ikke å være så smart for å se at det ofte er noe galt med diverse sjokkoverskrifter. Kanskje det har med lathet å gjøre. Lathet i forhold til å gidde å stille seg aktuelle spørsmål? Eventuelt har det kanskje å gjøre med at vi ikke har så sabla mye å klage på i Norge, og derfor lager drama ut av nesten alt. Joda, men matematisk sett så MÅ halvparten av befolkningen være dummere enn gjennomsnittet, mens den andre halvparten er klokere Snart finner man vel ut at de som fikk vaksinen har lettere for å få stein i skoen... 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg gikk ikke til motangrep. Jeg har lurt på dette. Jeg synes det er merkelig å vise til en håndfull mennesker som har fått narkolepsi uten å fortelle hvor mange som statistisk får narkolepsi i året. Det er tross alt noen som får det uansett. Og jeg synes det er veldig rart at ingen journalisten har stilt dette spørsmålet. http://www.nrk.no/programmer/tv/puls/1.7264511 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Dere er jo bare så hysterisk redde for at dere gjorde noe dumt/feil da dere vasksinerte dere, at dere går til motangrep før noen har gått til angrep:-) Det er da ingen som "angriper", og hvis jeg måtte velge på nytt hadde jeg selvsagt valgt å vaksinere meg. Det er langt større sjanse for at man skal få en real omgang død hvis man ikke vaksinerer seg enn at man skal få narkolepsi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.