Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Ja, skikkelig sammentreff at de to jeg kjente som døde av svineinfluensaen (før vaksinen var tilgjengelig) skulle dø under finanskrisen. Merkelig hvor forskjellige erfaringer vi har. Jeg kjenner INGEN som hadde svineinfluensa. 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 ''Men det var aldri snakk om noen vaksinering:-) Merkelig sammentreff mellom finanskrisen og svineinfluensaen:-)'' Man må være ekstremt paranoid og konspiratorisk for å koble dem sammen. Jeg vaksinerer meg hver høst. Da må du vel være over 67 år? Det er jo helt uvanlig at mennesker under den alderen vaksinerer seg hvert år. 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Merkelig hvor forskjellige erfaringer vi har. Jeg kjenner INGEN som hadde svineinfluensa. Hvor bor du? 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Da må du vel være over 67 år? Det er jo helt uvanlig at mennesker under den alderen vaksinerer seg hvert år. Jeg er meget definitivt ikke over 67 år! Det er veldig mange andre grupper som vaksineres hvert år. 0 Siter
Holmes Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Da må du vel være over 67 år? Det er jo helt uvanlig at mennesker under den alderen vaksinerer seg hvert år. Ikke hvis man er i en risikogruppe. Det virker som om du har noe vanskelig for å heve blikket ut av din egen lille boble når det gjelder dette temaet. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Tror dere at narkolepsi er det samme som en "ungdom som sover mye"? Absolutt ikke! 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 I Hedmark. Det er jo slik at nok mennesker nå er immune (vaksinert eller har vært syke) til at det ikke smitter noe videre nå. Uansett, slikt er gjerne lokalt, så i en del steder er det få som har det. Andre steder er det veldig mange. I Ukrania var det veldig mange som fikk det. 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg er meget definitivt ikke over 67 år! Det er veldig mange andre grupper som vaksineres hvert år. Jeg trodde det var høyst uvanlig. Og jeg kjenner ingen som har vaksinert seg mot verken svineinfluensa eller annen influensa, som ikke kan betegnes som "eldre". 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Ikke hvis man er i en risikogruppe. Det virker som om du har noe vanskelig for å heve blikket ut av din egen lille boble når det gjelder dette temaet. Jeg kjenner mange syke og halvsyke mennesker. Men ingen ble syke og ingen vaksinerte seg. Beklager så mye .-) 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 *hehe* Tenåringer stiller i en egen kategori. Jeg har en 15-åring som er slik, men hun kan holde seg våken halve natta Hun andre er 5 år, og hun har alltid vært veldig opptatt av å få nok søvn. Den eneste av mine barn som innrømmer at hun er trøtt/legger seg frivillig Akkurat som min 13-åring Godt at noen har fornuft nok til å legge seg frivillig iallefall 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Det er jo slik at nok mennesker nå er immune (vaksinert eller har vært syke) til at det ikke smitter noe videre nå. Uansett, slikt er gjerne lokalt, så i en del steder er det få som har det. Andre steder er det veldig mange. I Ukrania var det veldig mange som fikk det. Ja, eller det hele var overdrevet og preget av hysteri? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg trodde det var høyst uvanlig. Og jeg kjenner ingen som har vaksinert seg mot verken svineinfluensa eller annen influensa, som ikke kan betegnes som "eldre". Problemet med svineinfluensaen var jo at den tok livet av mennesker som normalt ikke dør av influensa. Også helt friske mennesker, men spesielt mennesker innenfor en av risikogruppene. Mens sesonginfluensaen stort sett tar livet av eldre, tok svineinfluensaen stort sett livet av yngre med en underliggende sykdom (og disse er det mange av) - altså mennesker som normalt overlever en vanlig influensa. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Tror dere at narkolepsi er det samme som en "ungdom som sover mye"? Var ment som en fleip da Narkolepsi er selvsagt en veldig alvorlig sykdom, så igrunnen bør det kanskje ikke fleipes med det :-/ 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Jeg trodde det var høyst uvanlig. Og jeg kjenner ingen som har vaksinert seg mot verken svineinfluensa eller annen influensa, som ikke kan betegnes som "eldre". Da har du bare en ekstremt "begrenset" og atypisk omgangskrets. Det er helt vanlig for friske mennesker å vaksinere seg mot sesonginfluensa, også. Med mindre man ønsker å bli syk er det ingen grunn til ikke å gjøre det. På mange arbeidsplasser får man det tilbudt. 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Problemet med svineinfluensaen var jo at den tok livet av mennesker som normalt ikke dør av influensa. Også helt friske mennesker, men spesielt mennesker innenfor en av risikogruppene. Mens sesonginfluensaen stort sett tar livet av eldre, tok svineinfluensaen stort sett livet av yngre med en underliggende sykdom (og disse er det mange av) - altså mennesker som normalt overlever en vanlig influensa. Hvor mange var det som døde av den i Norge? 20 stk.? Hvor mange dør i trafikken? 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Var ment som en fleip da Narkolepsi er selvsagt en veldig alvorlig sykdom, så igrunnen bør det kanskje ikke fleipes med det :-/ De fleste alvorlige sykdommer egner seg utmerket for godsinnet fleiping. Det er slik man ufarliggjør det. :-) For 20 år siden fikk jeg dobbel dose av narkolepsi-oppvåkningsmedisin daglig (!), for å kompensere for bivirkningene av andre medisiner jeg tok, som var søvndyssende. Med vennlig hilsen 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hvor mange var det som døde av den i Norge? 20 stk.? Hvor mange dør i trafikken? Jeg vet ikke hvor mange som døde i Norge, ei heller vet jeg hvor mange som ville dødd uten vaksinen. Jeg forstår likevel ikke hva dette har med trafikken å gjøre. Skal du til et malariaområde tar du malariapiller, helt uavhengig av hvor mange som dør i trafikken i landet med utbredt malaria. 0 Siter
Sør Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Hvor mange var det som døde av den i Norge? 20 stk.? Hvor mange dør i trafikken? Så siden det er flere trafikkdødsfall er det OK å ta livet av 20 stykker? Det er nesten morsomt med folk som er mot vaksine fordi de er mot vaksine. Det er jo sååååå mye bedre å bli syk. 0 Siter
Colette Skrevet 27. august 2010 Skrevet 27. august 2010 Da har du bare en ekstremt "begrenset" og atypisk omgangskrets. Det er helt vanlig for friske mennesker å vaksinere seg mot sesonginfluensa, også. Med mindre man ønsker å bli syk er det ingen grunn til ikke å gjøre det. På mange arbeidsplasser får man det tilbudt. Vi er ikke ekstreme verken på den ene eller den andre måten. Heldigvis:-) Vi er nøkterne mennesker som følger vår egen fornuft (nok en gang) og som ikke tilhører noen av disse gruppene: http://www.lommelegen.no/321830/vaksine-mot-sensonginfluensa 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.