Gå til innhold

Svineinfluensa-vaksinen: Narkolepsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange var det som døde av den i Norge? 20 stk.? Hvor mange dør i trafikken?

Så jeg burde tatt på sikkerhetsbelte i stedet for å få vaksine?

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Colette

30

• ShitDiddelyDo

24

• Holmes

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Problemet med svineinfluensaen var jo at den tok livet av mennesker som normalt ikke dør av influensa. Også helt friske mennesker, men spesielt mennesker innenfor en av risikogruppene.

Mens sesonginfluensaen stort sett tar livet av eldre, tok svineinfluensaen stort sett livet av yngre med en underliggende sykdom (og disse er det mange av) - altså mennesker som normalt overlever en vanlig influensa.

I tillegg går det jo fint an for helt friske personer å ta sesonginfluensavaksine, slik at man slipper å ligge flat i en uke eller to. Man trenger jo ikke bare beskytte seg mot død - det er ubehagelig nok med influensa.

Med vennlig hilsen

Skrevet

De fleste alvorlige sykdommer egner seg utmerket for godsinnet fleiping. Det er slik man ufarliggjør det. :-)

For 20 år siden fikk jeg dobbel dose av narkolepsi-oppvåkningsmedisin daglig (!), for å kompensere for bivirkningene av andre medisiner jeg tok, som var søvndyssende.

Med vennlig hilsen

Jo, men ikke alle som tåler det like bra ;)

Oisann... ante ikke det fantes medisin mot det!

Skrevet

Så siden det er flere trafikkdødsfall er det OK å ta livet av 20 stykker?

Det er nesten morsomt med folk som er mot vaksine fordi de er mot vaksine. Det er jo sååååå mye bedre å bli syk.

Hvor mange dør av en vanlig sesonginfluensa da?

Skrevet

Så jeg burde tatt på sikkerhetsbelte i stedet for å få vaksine?

Skrevet

Vi er ikke ekstreme verken på den ene eller den andre måten. Heldigvis:-) Vi er nøkterne mennesker som følger vår egen fornuft (nok en gang) og som ikke tilhører noen av disse gruppene:

http://www.lommelegen.no/321830/vaksine-mot-sensonginfluensa

''Vi er nøkterne mennesker som følger vår egen fornuft (nok en gang) ''

Aka: "jeg har bestemt meg, ikke plag meg med fakta".

Det er neppe "fornuftig" å bli syk eller å død. Og ja, akkurat som at noen kjenner en bestemor på 96 som røker ikke beviser at røking er trygt, så beviser ikke at du ikke fikk influensa at andre ikke får det.

Skrevet

Jo, men ikke alle som tåler det like bra ;)

Oisann... ante ikke det fantes medisin mot det!

''Jo, men ikke alle som tåler det like bra ;)''

De sover jo! De bryr seg ikke! ;-)

''Oisann... ante ikke det fantes medisin mot det!''

Kjemisk nært beslektet med amfetamin (speed).

Med vennlig hilsen

Skrevet

Man kan da vaksinere seg fordi man ikke ønsker å bli syk, og ikke bare fordi man er redd for å dø.

Skrevet

''Jo, men ikke alle som tåler det like bra ;)''

De sover jo! De bryr seg ikke! ;-)

''Oisann... ante ikke det fantes medisin mot det!''

Kjemisk nært beslektet med amfetamin (speed).

Med vennlig hilsen

''-Jo, men ikke alle som tåler det like bra ;)''

''-De sover jo! De bryr seg ikke! ;-)''

Nå begynner du å bli litt vel dristig her ;-P

Skrevet

Er antallet viktig? For oss som er i risikogruppen gjelder nok litt andre vurderinger. Du har i denne debatten vist at du ikke forstår at noen har et litt annet utgangspunkt enn deg selv. Og da gidder jeg ikke diskutere det mer med deg.

Skrevet

Ja, eller det hele var overdrevet og preget av hysteri?

Vaksinemotstanderne er de eneste som bedriver hysteri her.

De (ledet av Kjetil Dreyer) tjente store penger på deres "alternative" vaksine.

Skrevet

''-Jo, men ikke alle som tåler det like bra ;)''

''-De sover jo! De bryr seg ikke! ;-)''

Nå begynner du å bli litt vel dristig her ;-P

Pass deg, så diskuterer vi Se&Hør-lesere i stedet! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Man kan da vaksinere seg fordi man ikke ønsker å bli syk, og ikke bare fordi man er redd for å dø.

For ikke å snakke om å bidra til å hindre smitten i å spre seg... Det var min hovedgrunn for å vaksinere meg.

Gjest kuling fra nord
Skrevet

''Hva var grunnen til at vaksine-produsenten ikke ville ta noe ansvar?''

At, som for alle produsenter, så er en "garanti" noe man legger til prisen. En slags forsikring, altså. Siden denne vaksinen var ny, så ville den "forsikringen" kostet relativt mye.

I stedet kjøpte land vaksine uten "forsikringen" (garanti) til en billigere penge. Det var nok et godt valg, for det ville kostet mye mer.

Og uten vaksine ville flere dødd.

Med vennlig hilsen

Det vet du ingen ting om.

Skrevet

Pass deg, så diskuterer vi Se&Hør-lesere i stedet! ;-)

Med vennlig hilsen

*lukker øynene og tar av CI'en*

;-)

candyqueen_83
Skrevet

Dere er jo bare så hysterisk redde for at dere gjorde noe dumt/feil da dere vasksinerte dere, at dere går til motangrep før noen har gått til angrep:-)

Jeg er absolutt ikke redd for at jeg gjorde noe galt, men at noen blir syke her i landet, og ellers i verden betyr jo ikka at det var på grunn av vaksina. Hvor mange var det ikke som ble syke FØR vaksina?

ShitDiddelyDo
Skrevet

For ikke å snakke om å bidra til å hindre smitten i å spre seg... Det var min hovedgrunn for å vaksinere meg.

''For ikke å snakke om å bidra til å hindre smitten i å spre seg... Det var min hovedgrunn for å vaksinere meg.''

Det var i utgangspunktet viktig for meg også, men jeg fikk den jo ikke før alle i risikogruppene var vaksinert, og sånn sett vaksinerte jeg meg av egoistiske årsaker likevel. ;)

Gjest kuling fra nord
Skrevet

Da har du bare en ekstremt "begrenset" og atypisk omgangskrets.

Det er helt vanlig for friske mennesker å vaksinere seg mot sesonginfluensa, også. Med mindre man ønsker å bli syk er det ingen grunn til ikke å gjøre det.

På mange arbeidsplasser får man det tilbudt.

''Det er helt vanlig for friske mennesker å vaksinere seg mot sesonginfluensa''

Ingen jeg kjenner gjør det.

Skrevet

Det var statistikk i avisene i går at færre eldre dør av influensa hvis hjemmehjelpen deres er vaksinert.

Skrevet

Jeg er absolutt ikke redd for at jeg gjorde noe galt, men at noen blir syke her i landet, og ellers i verden betyr jo ikka at det var på grunn av vaksina. Hvor mange var det ikke som ble syke FØR vaksina?

Og hvor mange hadde/kunne død av det man blir vaksinert mot.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...