Gå til innhold

Svineinfluensa-vaksinen: Narkolepsi

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

''Det er helt vanlig for friske mennesker å vaksinere seg mot sesonginfluensa''

Ingen jeg kjenner gjør det.

Jeg får tilbud om den på jobben hvert år, så helt uvanlig er det nok ikke.

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Colette

30

• ShitDiddelyDo

24

• Holmes

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

''Det er helt vanlig for friske mennesker å vaksinere seg mot sesonginfluensa''

Ingen jeg kjenner gjør det.

''Ingen jeg kjenner gjør det.''

Og det beviser hva da?

Skrevet

Vaksinemotstanderne er de eneste som bedriver hysteri her.

De (ledet av Kjetil Dreyer) tjente store penger på deres "alternative" vaksine.

Bla, bla, bla....Nok en gang flott hvis du klarer og vise respekt for mitt standpunkt/min mening i denne sammenhengen. Jeg ønsker ikke og dytte i meg ukjent/uprøvd vaksine fordi en eller annen medisingigant foretrekker det. End of discussion, for min del:-)

Skrevet

Og hvor mange hadde/kunne død av det man blir vaksinert mot.

Med vennlig hilsen

En fullgod vaksine mot kjipinger har ennå ikke sett dagens lys:(

Hilsen Tommy og tigern

Skrevet

Det vet du ingen ting om.

''Det vet du ingen ting om.''

Det vet du ingen ting om!

candyqueen_83
Skrevet

Jeg trodde det var høyst uvanlig. Og jeg kjenner ingen som har vaksinert seg mot verken svineinfluensa eller annen influensa, som ikke kan betegnes som "eldre".

Men spør du alle de du kjenner hvert år om de har vaksinert seg? Det er vel ikke noe man snakker om i hytt og pine?

Skrevet

''-Jo, men ikke alle som tåler det like bra ;)''

''-De sover jo! De bryr seg ikke! ;-)''

Nå begynner du å bli litt vel dristig her ;-P

Flott at du har din helt her inne, togli :-) Det er ikke alle han behandler like vakkert som deg :-)

Skrevet

En fullgod vaksine mot kjipinger har ennå ikke sett dagens lys:(

Hilsen Tommy og tigern

Vi må tilbake til laboratoriet, Holmes! ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

''For ikke å snakke om å bidra til å hindre smitten i å spre seg... Det var min hovedgrunn for å vaksinere meg.''

Det var i utgangspunktet viktig for meg også, men jeg fikk den jo ikke før alle i risikogruppene var vaksinert, og sånn sett vaksinerte jeg meg av egoistiske årsaker likevel. ;)

I forbindelse med jobben var jeg i kontakt med mennesker i risikogruppen som ikke kunne ta vaksinen, samt at jeg er tante til en som var nyfødt ifjor høst. Det florerte med svineinfluensa på jobb, så jeg turte jo ikke være sammen med babyen før vaksinen var tatt....

Skrevet

Vi må tilbake til laboratoriet, Holmes! ;-)

Med vennlig hilsen

*Begynner å vaske reagensglassene*

:)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg får tilbud om den på jobben hvert år, så helt uvanlig er det nok ikke.

Jeg også. Jeg har riktignok ikke benyttet meg av tilbudet tidligere, men skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å gjøre det.

Skrevet

Men spør du alle de du kjenner hvert år om de har vaksinert seg? Det er vel ikke noe man snakker om i hytt og pine?

Ja, dette har vært et samtaleemne på alle arenaer på mitt hjemsted. Selvfølgelig :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

I forbindelse med jobben var jeg i kontakt med mennesker i risikogruppen som ikke kunne ta vaksinen, samt at jeg er tante til en som var nyfødt ifjor høst. Det florerte med svineinfluensa på jobb, så jeg turte jo ikke være sammen med babyen før vaksinen var tatt....

Når jeg tenker over det tenkte jeg faktisk over det. Jeg skulle jo på ferie i et land (hvor jeg hørte det var utbredt før jeg reiste), der verken andre turister eller fastboende var så heldige som oss mht vaksinetilbud.

Skrevet

Bla, bla, bla....Nok en gang flott hvis du klarer og vise respekt for mitt standpunkt/min mening i denne sammenhengen. Jeg ønsker ikke og dytte i meg ukjent/uprøvd vaksine fordi en eller annen medisingigant foretrekker det. End of discussion, for min del:-)

''Bla, bla, bla....Nok en gang flott hvis du klarer og vise respekt for mitt standpunkt/min mening i denne sammenhengen.''

Spar oss personfokuset og hersketeknikkene dine.

''Jeg ønsker ikke og dytte i meg ukjent/uprøvd vaksine fordi en eller annen medisingigant foretrekker det. End of discussion, for min del:-)''

Det er ingen som har tvunget deg til å ta vaksine.

Medisingiganten ville nok foretrukket at du fikk svineinfluensa, for da ville de tjent mye mer på febernedsettende, antibiotika, og annen behandling. Mye mer penger i det enn i vaksine.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg også. Jeg har riktignok ikke benyttet meg av tilbudet tidligere, men skal ikke se bort i fra at jeg kommer til å gjøre det.

Jeg har heller ikke gjort det. Er usikker på om jeg noen gang har hatt influensa. Tror ikke jeg vet forskjellen på det og en hard forkjølelse ...

Skrevet

Når jeg tenker over det tenkte jeg faktisk over det. Jeg skulle jo på ferie i et land (hvor jeg hørte det var utbredt før jeg reiste), der verken andre turister eller fastboende var så heldige som oss mht vaksinetilbud.

Jeg var på jobbreise i Sverige, og stakk innom en vaksinestasjon som ga meg en dose der og da. Det var ekstremt godt organisert - alle i risikogruppene hadde automatisk fått brev hjem, med tilbud, tid og sted.

Med vennlig hilsen

Skrevet

''For ikke å snakke om å bidra til å hindre smitten i å spre seg... Det var min hovedgrunn for å vaksinere meg.''

Det var i utgangspunktet viktig for meg også, men jeg fikk den jo ikke før alle i risikogruppene var vaksinert, og sånn sett vaksinerte jeg meg av egoistiske årsaker likevel. ;)

''sånn sett vaksinerte jeg meg av egoistiske årsaker likevel. ;)''

Som om ikke alle gjorde det:-) LOL:-)

candyqueen_83
Skrevet

For ikke å snakke om å bidra til å hindre smitten i å spre seg... Det var min hovedgrunn for å vaksinere meg.

Det var hovedgrunnen min også. Som helsepersonell syns jeg nesten det burde vært obligaorisk.

candyqueen_83
Skrevet

Ja, dette har vært et samtaleemne på alle arenaer på mitt hjemsted. Selvfølgelig :-)

Jeg mener sesonginfluensaen. Da er det ikke mye å snakke om der du bor.

Skrevet

Flott at du har din helt her inne, togli :-) Det er ikke alle han behandler like vakkert som deg :-)

Helt? Vi er bare enige i en sak....

Har diskutert heftig med Sør jeg også ;) Vi er f.eks. veldig uenige når det kommer til overnaturlige emner ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...