Gå til innhold

Svineinfluensa-vaksinen: Narkolepsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

"I could be arguing in my free time!" *LOL*

Takk. Det skulle da bare mangle.

Jeg er jo ikke sikker på hvor godt CI fungerer, så jeg tenkte jeg skulle ta det med.

Med vennlig hilsen

Akkurat nå funker den ikke, for den ligger ved siden av meg på bordet ;) Nyter fullstendig stillhet og synes igrunnen litt synd på dere som ikke har mulighet til å ta av hørselen ;-P

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Colette

30

• ShitDiddelyDo

24

• Holmes

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ok, da har jeg nok ikke hatt det. For meg begynner det med lettere halssymptomer, og hvis jeg ikke klarer å bli frisk med store mengder hvitløk og noe greier heksedoktor Togli har anbefalt meg, går det over til feber i tre-fire dager, og generell hoste en stund etter det.

*løper ut av DOL før sør finner ut at jeg leker heksedoktor*

;-P

Skrevet

Jeg orker ikke mer nå. Jeg har fått nok, rett og slett.

Helt opp til deg, Colette. Det er du som svarer meg like ofte som jeg svarer deg. Og faktisk du som svarte meg først i dag.

Utover det - jeg har vært 100% høflig i alt jeg har skrevet. Du finner ikke ett innlegg med noe annet. Det du skriver, derimot...

Skrevet

Akkurat nå funker den ikke, for den ligger ved siden av meg på bordet ;) Nyter fullstendig stillhet og synes igrunnen litt synd på dere som ikke har mulighet til å ta av hørselen ;-P

Jeg liker ikke stillhet. :-) Jeg lytter til klassisk på jobb, og NRK mp3 hjemme.

Akkurat nå lyttet jeg dog til Måneskinnssonaten av Beethoven, som jo var døv (!) på slutten. (Jeg husker ikke om han var det da han skrev akkurat dette stykket.)

Det er noen som har satt ord til den, og det var de jeg forsøkte å finne til deg. Det er musikk som er så sterk at den kan få tårene til å trille.

Med vennlig hilsen

Skrevet

;-P

En heksedoktor er vel en som kurerer hekser?

;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Helt opp til deg, Colette. Det er du som svarer meg like ofte som jeg svarer deg. Og faktisk du som svarte meg først i dag.

Utover det - jeg har vært 100% høflig i alt jeg har skrevet. Du finner ikke ett innlegg med noe annet. Det du skriver, derimot...

Typisk slike mennesker som deg og bruke millimetermål på sine omgivelser, men ikke på seg selv. Du er til og med så liten at du sladrer til webmaster når noen er "slemme mot deg". Og du er ikke engang flau i ettertid. Patetisk - av en voksen mann.

ShitDiddelyDo
Skrevet

;-P

Det som i hvert fall er sikkert er at det funker. Jeg har ikke vært skikkelig forkjøla på snart 2 år, og jeg har så lenge jeg kan huske hatt minst 2 omganger i året.

På den annen side har jeg jo også slutta å røyke. Og nesten slutta å festrøyke.

Så det kan jo ligge noe der også. ;)

Skrevet

Typisk slike mennesker som deg og bruke millimetermål på sine omgivelser, men ikke på seg selv. Du er til og med så liten at du sladrer til webmaster når noen er "slemme mot deg". Og du er ikke engang flau i ettertid. Patetisk - av en voksen mann.

Som sagt - ta det på kjøleskapsdøren din.

Skrevet

Det som i hvert fall er sikkert er at det funker. Jeg har ikke vært skikkelig forkjøla på snart 2 år, og jeg har så lenge jeg kan huske hatt minst 2 omganger i året.

Ev. er det svineinfluensavaksinen som har gjort det! *LOL*

Med vennlig hilsen

Skrevet

Som sagt - ta det på kjøleskapsdøren din.

Du har aldri noe annet enn standardsvar og komme med - har du vel? Det er ingenting som kommer fra en sjel som virkelig mener/føler/engasjerer seg i noe. Det er bare oppramsing av det samme - om igjen og om igjen - ut i fra tillærte fraser som virker sympatiske - på noen. De må gjerne la seg lure, men ikke jeg :-) Jeg merker at du bare serverer ord uten innhold.

Godnatt.

Skrevet

Jeg liker ikke stillhet. :-) Jeg lytter til klassisk på jobb, og NRK mp3 hjemme.

Akkurat nå lyttet jeg dog til Måneskinnssonaten av Beethoven, som jo var døv (!) på slutten. (Jeg husker ikke om han var det da han skrev akkurat dette stykket.)

Det er noen som har satt ord til den, og det var de jeg forsøkte å finne til deg. Det er musikk som er så sterk at den kan få tårene til å trille.

Med vennlig hilsen

Nå er jo jeg så heldig at jeg kan velge å høre/ikke høre ;)

Har faktisk opplevd følelsen av å få gåsehud/blir rørt av musikk - en skole sto framme i kirka og sang "Nå er den hellige time" så taket nesten løfta seg... Da kjente jeg det i marg og bein og skjønte hva "hørende" mente mht det å gripes av nydelig sang/musikk :) Dette skjedde et år etter lydpåsettelsen. Fortsatt idag har jeg en forkjærlighet for den sangen :)

Skrevet

En heksedoktor er vel en som kurerer hekser?

;-)

Med vennlig hilsen

Mja, noe sånt, ja ;-P

Skrevet

Så bra det funker :)

Røyken kan nok være den skyldige, men for min del vet jeg tablettene virker. Solhatt har dokumentert virkning og finnes i tablettene (men solhatt alene funker ikke bra nok for meg iallefall). Nå er jeg forkjøla for første gang på sikkert tre år... Pussig at det sammenfalt med at det er første gang jeg har gått tom for tablettene ;) Fikk et lager av moren min, men da var forkjølelsen allerede igang, og vanskeligere å stoppe. De må tas med det samme man kjenner kløen i halsen.

Skrevet

Ikke annet enn at det blir feil og ukritisk hylle Sør/fleipe med han, når han så åpenbart ikke behandler alle andre her inne med samme respekt som han behandler deg.

Kan man ikke tulle med kverluanter når de har en pause fra kveruleringen? Hvilken lov står det i?

Skrevet

Såvidt jeg husker, så fraskrev vaksineprodusenten seg delvis ansvar fordi utprøvingstiden hadde vært for kort på det tidspunktet hvor helsemyndighetene vurderte det som nødvendig å igangsette massevaksinasjonen.

Det ser imidlertid ut for meg som om helsemyndigheter i flere land nå forsøker å fange opp mulige bivirkninger av vaksinen. Dette er viktig med tanke på fremtiden.

Se http://legemiddelverket.no/templates/InterPage____82585.aspx

Skrevet

Det er et spørsmål jeg har lett etter svar på i disse artiklene om narkolepsi.

Hvor mange får narkolepsi til vanlig?

Jeg mener ... vi har vaksinert store deler av befolkningen. Mange av disse ville sannsynligvis fått en eller annen lidelse uansett.

Er det større deler av befolkningen som får narkolepsi nå enn før svineinfluensavaksinen?

Hvorfor er det ingen journalisten som stiller dette spørsmålet?

Her tror jeg det er du som har vært svært overfladisk i din research. Det fremkommer tydelig at selv om man registrerer nytilkomne tilfeller av narkolepsi hos vaksinerte, så tar man ikke for gitt at det er en sammenheng. Foreløpig kan man heller ikke _utelukke_ sammenhengen .

Se http://legemiddelverket.no/templates/InterPage____82585.aspx

Skrevet

Det samme lurer jeg på... Hvordan er det mulig å tro at leserne er så dumme at de ikke stiller spørsmål ved denne koblingen ;)

Jeg er ikke i mot vaksinering, og har heller ikke noen klare motforestillinger mot massevaksineringen som foregikk i fjor.

Skjønner dog ikke hvorfor mange ser ut til å reagere negativt på at det også rettes fokus mot mulige negative bivirkninger av vaksinen. Dersom det skulle vise seg å være en klar økt forekomst av narkolepsi, så er dette viktige funn. Tilsvarende for andre alvorlige bivirkninger.

Det finnes en haug med medikamenter som tidligere har vært ansett som trygge men som det etterhvert har vist seg å være alvorlige bivirkninger knyttet til . Det mest kjente tilfellet er vel thalomid, og det er ingen grunn til å ignorere evt. bivirkninger som måtte komme til syne ved bruk av medikamenter. Det samme synes jeg må gjelde for svineinfluensavaksinen.

Skrevet

Jeg er ikke i mot vaksinering, og har heller ikke noen klare motforestillinger mot massevaksineringen som foregikk i fjor.

Skjønner dog ikke hvorfor mange ser ut til å reagere negativt på at det også rettes fokus mot mulige negative bivirkninger av vaksinen. Dersom det skulle vise seg å være en klar økt forekomst av narkolepsi, så er dette viktige funn. Tilsvarende for andre alvorlige bivirkninger.

Det finnes en haug med medikamenter som tidligere har vært ansett som trygge men som det etterhvert har vist seg å være alvorlige bivirkninger knyttet til . Det mest kjente tilfellet er vel thalomid, og det er ingen grunn til å ignorere evt. bivirkninger som måtte komme til syne ved bruk av medikamenter. Det samme synes jeg må gjelde for svineinfluensavaksinen.

''Skjønner dog ikke hvorfor mange ser ut til å reagere negativt på at det også rettes fokus mot mulige negative bivirkninger av vaksinen. Dersom det skulle vise seg å være en klar økt forekomst av narkolepsi, så er dette viktige funn. Tilsvarende for andre alvorlige bivirkninger.

''

Folk som er mot vaksine har jo ropt ulv så mange ganger nå, at det ikke er rart folk reagerer.

Det er da ingen her som mener man ikke skal rapportere og følge opp bivirkninger.

Med vennlig hilsen

Skrevet

"Du skal ikke tåle så inderlig vel - den urett som ikke rammer deg selv" er det noe som heter :-)

Mener du at vi andre ikke skal ha lov til å svare/diskutere/være hyggelige mot Sør, fordi en del av dere ikke liker ham? Jeg har fulgt med i denne diskusjonen ang, Sør, og jeg kan bare ikke si meg enig i mye av den kritikken som kommer mot ham. Ei heller har jeg derfor tenkt å la være å svare på temaer som interesserer meg, selv om det er han som har skrevet om det...

Skrevet

Da må du vel være over 67 år? Det er jo helt uvanlig at mennesker under den alderen vaksinerer seg hvert år.

Aldersgruppen over 67-år, er bare én av risikogruppene som hver høst får tilbud om vaksinering, det finnes flere risikogrupper...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...