Gå til innhold

Svineinfluensa-vaksinen: Narkolepsi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har heller ikke gjort det. Er usikker på om jeg noen gang har hatt influensa. Tror ikke jeg vet forskjellen på det og en hard forkjølelse ...

''Tror ikke jeg vet forskjellen på det og en hard forkjølelse ...''

Da kan man nok konkludere med at du ikke har hatt influensa... sier de som faktisk har hatt det. Jeg har heller ikke hatt influensa (tror jeg), men en merker visst forskjell...

• Svar 170
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

43

• Colette

30

• ShitDiddelyDo

24

• Holmes

17

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Sykdom vil oppstå hos mennesker; nå som en så stor del av befolkningen har blitt vaksinert mot svineinfluensa, vil dette nødvendigvis bli en fellesnevner hos mange syke mennesker. Det er ikke det samme som at det er vaksinen som er årsak til sykdommen. Jeg vil bare poengtere til slutt at jeg ikke med dette sier at vaksinen IKKE er årsaken til sykdomstilfellene...

Skrevet

''sånn sett vaksinerte jeg meg av egoistiske årsaker likevel. ;)''

Som om ikke alle gjorde det:-) LOL:-)

Og de som valgte å ikke vaksinere seg, gjorde det derimot ikke av egoistiske årsaker?

Skrevet

Jeg orker ikke mer nå. Jeg har fått nok, rett og slett.

Da må du holde deg unna Sør, så enkelt er det...

Skrevet

''Skjønner dog ikke hvorfor mange ser ut til å reagere negativt på at det også rettes fokus mot mulige negative bivirkninger av vaksinen. Dersom det skulle vise seg å være en klar økt forekomst av narkolepsi, så er dette viktige funn. Tilsvarende for andre alvorlige bivirkninger.

''

Folk som er mot vaksine har jo ropt ulv så mange ganger nå, at det ikke er rart folk reagerer.

Det er da ingen her som mener man ikke skal rapportere og følge opp bivirkninger.

Med vennlig hilsen

''Folk som er mot vaksine har jo ropt ulv så mange ganger nå, at det ikke er rart folk reagerer.

''

Jeg er ikke noe mer imponert av vaksinetilhengerne enn motstanderne i forhold saklig nivå i debattene.

Skrevet

''Folk som er mot vaksine har jo ropt ulv så mange ganger nå, at det ikke er rart folk reagerer.

''

Jeg er ikke noe mer imponert av vaksinetilhengerne enn motstanderne i forhold saklig nivå i debattene.

Hva er det "vaksinetilhengerne" har skrevet som ikke er saklig?

Skrevet

Jeg er ikke i mot vaksinering, og har heller ikke noen klare motforestillinger mot massevaksineringen som foregikk i fjor.

Skjønner dog ikke hvorfor mange ser ut til å reagere negativt på at det også rettes fokus mot mulige negative bivirkninger av vaksinen. Dersom det skulle vise seg å være en klar økt forekomst av narkolepsi, så er dette viktige funn. Tilsvarende for andre alvorlige bivirkninger.

Det finnes en haug med medikamenter som tidligere har vært ansett som trygge men som det etterhvert har vist seg å være alvorlige bivirkninger knyttet til . Det mest kjente tilfellet er vel thalomid, og det er ingen grunn til å ignorere evt. bivirkninger som måtte komme til syne ved bruk av medikamenter. Det samme synes jeg må gjelde for svineinfluensavaksinen.

Jeg er helt enig med deg i det du sier. Det som irriterer meg er at så mange tar alt for en god fisk og automatisk tror det er en sammenheng - mye fordi media gir så ensidig informasjon uten å f.eks. informere om hvor mange som normalt sett får diagnosen narkolepsi - og at legene nå har blitt pålagt å levere ut info om narkolepsitilfeller. Normalt sett har sikkert ikke alle tilfeller vært registrert i statistikker osv. Jeg føler media må være litt mer forsiktig, men skjønner jo at de velger å kjøre skremselspropaganda enten den ene eller andre veien, da de vet det er det som selger ;)

Gjest Elextra
Skrevet

*titter bort på Se og Hør på salongbordet*

*rødme*

Huff, togli, ville aldri trodd du var blant S&H-leserne ;).

Gjest Elextra
Skrevet

S&H-kjøperne, mente jeg. De fleste leser det jo i ny og ne.

Skrevet

Tror jeg tar det som et kompliment ;-P

Skrevet

Enig! Også for lærere og barnehageansatte.

...og folk som sitter på overfylte busser hver dag ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...