Gå til innhold

Guacamoleoppskrift.

Anbefalte innlegg

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hvordan lager du din gode hjemmelaget guacamole?

Jeg tror jeg skal lage kyllingfajitas i dag og da er skikkelig guacamole viktig.

Jeg pleier å ha avocado, fersk rød chili, lime og kanskje noen små tomater oppi. Så har jeg spist bedre enn min egen, så jeg må muligens oppdatere oppskriften min ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg tenker etter så har jeg vel også fersk hvitløk oppi.

Skrevet

Jeg moser bare en moden avocado sammen med et finhakka fedd med hvitløk (du kan godt rive den på den fine sida på et rivjern), salt, pepper og saften av 1/2 lime.

Noen ganger skålder jeg en tomat, skreller den, tar ut frøene og finhakker den oppi også.

Det er jo ikke så annerledes enn den du pleier å lage, da. Keep it simple. :)

Skrevet

Jeg moser bare en moden avocado sammen med et finhakka fedd med hvitløk (du kan godt rive den på den fine sida på et rivjern), salt, pepper og saften av 1/2 lime.

Noen ganger skålder jeg en tomat, skreller den, tar ut frøene og finhakker den oppi også.

Det er jo ikke så annerledes enn den du pleier å lage, da. Keep it simple. :)

Ja, kanskje jeg bare skal holde meg til oppskriften min. Skålding av tomat er jeg for lat til. ;-)

Skrevet

I tillegg til Avocadoen har jeg i:

Finhakkede tomater

Finhakket rå løk

Limesaft

Salt og pepper

Skrevet

I tillegg til Avocadoen har jeg i:

Finhakkede tomater

Finhakket rå løk

Limesaft

Salt og pepper

Løk er nok snadder oppi ja, jeg er veldig glad i løk i alle varianter.

Skrevet

Jeg bruker chreme fresh med chili i + litt guacamole-krydder.

Skrevet

Jeg bruker chreme fresh med chili i + litt guacamole-krydder.

Det skal jeg teste ut! Jeg liker smaken av litt rømme/creme fraiche, så det tror jeg at jeg vil like.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1282984068' post='4425523]

Når jeg tenker etter så har jeg vel også fersk hvitløk oppi.

I tillegg til det du bruker , pleier jeg å ha i litt lettrømme , nam....

Skrevet

I tillegg til det du bruker , pleier jeg å ha i litt lettrømme , nam....

Jeg tror litt rømme eller creme fraiche er det jeg har savnet oppi. :o)

Gjest Elextra
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1283151507' post='4426570]

Jeg tror litt rømme eller creme fraiche er det jeg har savnet oppi. :o)

Jeg synes guacamole er langt bedre uten innblanding av rømme og creme fraiche. Rømmen eller kremen tar bort skarp- eller friskheten som i min gane kjennetegner god guacamole :-). Til tex-mex-mat kan det derimot være godt med rømme ved siden av, men altså ikke blandet i guacamolen.

Men - smaken er som kjent delt :-).

Skrevet

Jeg synes guacamole er langt bedre uten innblanding av rømme og creme fraiche. Rømmen eller kremen tar bort skarp- eller friskheten som i min gane kjennetegner god guacamole :-). Til tex-mex-mat kan det derimot være godt med rømme ved siden av, men altså ikke blandet i guacamolen.

Men - smaken er som kjent delt :-).

Jeg er rømmeholiker, så jeg liker det nok ;-)

Jeg skal teste litt forskjellige tenkte jeg. Mulig den med rømme i vil passe best som dip til nachos o.l så trenger jeg ikke rømme ved siden, til tex mex er "ren" advocado kanskje bedre? Da har vi jo som oftes både rømme og salsa til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...