Gjest Shira :o) Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Hvordan lager du din gode hjemmelaget guacamole? Jeg tror jeg skal lage kyllingfajitas i dag og da er skikkelig guacamole viktig. Jeg pleier å ha avocado, fersk rød chili, lime og kanskje noen små tomater oppi. Så har jeg spist bedre enn min egen, så jeg må muligens oppdatere oppskriften min ;-) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Når jeg tenker etter så har jeg vel også fersk hvitløk oppi. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Jeg moser bare en moden avocado sammen med et finhakka fedd med hvitløk (du kan godt rive den på den fine sida på et rivjern), salt, pepper og saften av 1/2 lime. Noen ganger skålder jeg en tomat, skreller den, tar ut frøene og finhakker den oppi også. Det er jo ikke så annerledes enn den du pleier å lage, da. Keep it simple. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Jeg moser bare en moden avocado sammen med et finhakka fedd med hvitløk (du kan godt rive den på den fine sida på et rivjern), salt, pepper og saften av 1/2 lime. Noen ganger skålder jeg en tomat, skreller den, tar ut frøene og finhakker den oppi også. Det er jo ikke så annerledes enn den du pleier å lage, da. Keep it simple. Ja, kanskje jeg bare skal holde meg til oppskriften min. Skålding av tomat er jeg for lat til. ;-) 0 Siter
Kolesjanka Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 I tillegg til Avocadoen har jeg i: Finhakkede tomater Finhakket rå løk Limesaft Salt og pepper 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 I tillegg til Avocadoen har jeg i: Finhakkede tomater Finhakket rå løk Limesaft Salt og pepper Løk er nok snadder oppi ja, jeg er veldig glad i løk i alle varianter. 0 Siter
Speak Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg bruker chreme fresh med chili i + litt guacamole-krydder. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg bruker chreme fresh med chili i + litt guacamole-krydder. Det skal jeg teste ut! Jeg liker smaken av litt rømme/creme fraiche, så det tror jeg at jeg vil like. 0 Siter
Hypoen Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1282984068' post='4425523] Når jeg tenker etter så har jeg vel også fersk hvitløk oppi. I tillegg til det du bruker , pleier jeg å ha i litt lettrømme , nam.... 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 I tillegg til det du bruker , pleier jeg å ha i litt lettrømme , nam.... Jeg tror litt rømme eller creme fraiche er det jeg har savnet oppi. ) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283151507' post='4426570] Jeg tror litt rømme eller creme fraiche er det jeg har savnet oppi. ) Jeg synes guacamole er langt bedre uten innblanding av rømme og creme fraiche. Rømmen eller kremen tar bort skarp- eller friskheten som i min gane kjennetegner god guacamole :-). Til tex-mex-mat kan det derimot være godt med rømme ved siden av, men altså ikke blandet i guacamolen. Men - smaken er som kjent delt :-). 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg synes guacamole er langt bedre uten innblanding av rømme og creme fraiche. Rømmen eller kremen tar bort skarp- eller friskheten som i min gane kjennetegner god guacamole :-). Til tex-mex-mat kan det derimot være godt med rømme ved siden av, men altså ikke blandet i guacamolen. Men - smaken er som kjent delt :-). Jeg er rømmeholiker, så jeg liker det nok ;-) Jeg skal teste litt forskjellige tenkte jeg. Mulig den med rømme i vil passe best som dip til nachos o.l så trenger jeg ikke rømme ved siden, til tex mex er "ren" advocado kanskje bedre? Da har vi jo som oftes både rømme og salsa til. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.