Gå til innhold

Frp-politiker ber SV-topp rulle inn puppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

''SVs Inga Marte Thorkildsen (34) blir stemplet som en «furten jentunge» og blir bedt om å komme seg ut av ammetåka og rulle inn puppen.

Ordbruken til den tidligere representanten for Fremskrittspartiet på Stortinget, Jan Fredrik Vogt, får SVs finanspolitiske talskvinne til å reagere.

- Jeg er ikke overrasket over at de ordene blir brukt av en representant for Fremskrittspartiet, men jeg synes det er merkelig at en så gammel hersketeknikk tas i bruk av en såpass ung mann, sier Inga Marte Thorkildsen til VG Nett.''

Kilde: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=10018244

Dette er ikke en eller annen lokalperson, men en "tidligere representanten for Fremskrittspartiet på Stortinget"!

Hvordan noen engang kan mene at Frp bør sitte på Stortinget, og langt mindre i en regjering, er skremmende!

Med vennlig hilsen

Gjest Kongen dy.
Skrevet

''Hvordan noen engang kan mene at Frp bør sitte på Stortinget, og langt mindre i en regjering, er skremmende''

Slutt med denne tåpelige generaliseringen. Dette er da ikke representativt for alle Frp'ere.

Skrevet

''Hvordan noen engang kan mene at Frp bør sitte på Stortinget, og langt mindre i en regjering, er skremmende''

Slutt med denne tåpelige generaliseringen. Dette er da ikke representativt for alle Frp'ere.

Frp aksepterer slike folk som Stortingsrepresentanter.

Gjest Kongen dy.
Skrevet

Frp aksepterer slike folk som Stortingsrepresentanter.

Han er ikke Stortingsrepresentat nå for tiden. For ørvrig: Ap hadde en gang en miljøvernminister som kalte en utenlandsk kollega for "drittsekk". Det er langt mer alvorlig. Det gjør imidlertid ikke Ap mindre skikket til å være i regjering (Berntsen burde dog ha fått avskjed på grått papir etter denne episoden).

Skrevet

Han er ikke Stortingsrepresentat nå for tiden. For ørvrig: Ap hadde en gang en miljøvernminister som kalte en utenlandsk kollega for "drittsekk". Det er langt mer alvorlig. Det gjør imidlertid ikke Ap mindre skikket til å være i regjering (Berntsen burde dog ha fått avskjed på grått papir etter denne episoden).

Nei, han er ikke Stortingsrepresentant for tiden, men han var neppe bedre da Frp lot ham være det.

Når man ser på hvem andre som er/har vært Stortingsrepresentant for Frp, og hvor partiet kommer fra, så skjønner man raskt tegningen.

Skrevet

Eller Bondeviks "Mongo fra Kongo" som han kalte statslederen fra Kongo.

De ville ha blitt tynt med partier på Stortinget hvis en manns brøler skulle ekskludere et helt parti fra stortinget. Jeg er ikke FRPer men jeg opptatt av at vi skal ha et demokrati i landet vårt der også partier som mener noe annet en horden skal ha den plassen folket ønsker uansett.

Skrevet

De ville ha blitt tynt med partier på Stortinget hvis en manns brøler skulle ekskludere et helt parti fra stortinget. Jeg er ikke FRPer men jeg opptatt av at vi skal ha et demokrati i landet vårt der også partier som mener noe annet en horden skal ha den plassen folket ønsker uansett.

1. Det var Jagland, ikke Bondevik.

2. Det var Bongo, ikke Mongo.

Skrevet

''Eller Bondeviks "Mongo fra Kongo" som han kalte statslederen fra Kongo.''

Når da?

''De ville ha blitt tynt med partier på Stortinget hvis en manns brøler skulle ekskludere et helt parti fra stortinget. Jeg er ikke FRPer men jeg opptatt av at vi skal ha et demokrati i landet vårt der også partier som mener noe annet en horden skal ha den plassen folket ønsker uansett.''

Jeg snakker ikke om "en manns brøler", men om det systematiske i det.

Et av de store problemene er jo nettopp at den sittende regjering ikke har noe som engang minner om seriøs opposisjon. Høyre er fraværende og Frp? Vel, Frp kommer med slike utsagn som dette, som gjør at man ikke kan ta dem seriøst.

Med vennlig hilsen

Gjest Kongen dy.
Skrevet

Nei, han er ikke Stortingsrepresentant for tiden, men han var neppe bedre da Frp lot ham være det.

Når man ser på hvem andre som er/har vært Stortingsrepresentant for Frp, og hvor partiet kommer fra, så skjønner man raskt tegningen.

Vi vet du elsker å hate Frp, men nå er du bare latterlig. Ta politikerne på politikken, ikke personlig dumskap.

Skrevet

1. Det var Jagland, ikke Bondevik.

2. Det var Bongo, ikke Mongo.

Nettopp! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest Kongen dy.
Skrevet

Når da?

''De ville ha blitt tynt med partier på Stortinget hvis en manns brøler skulle ekskludere et helt parti fra stortinget. Jeg er ikke FRPer men jeg opptatt av at vi skal ha et demokrati i landet vårt der også partier som mener noe annet en horden skal ha den plassen folket ønsker uansett.''

Et av de store problemene er jo nettopp at den sittende regjering ikke har noe som engang minner om seriøs opposisjon. Høyre er fraværende og Frp? Vel, Frp kommer med slike utsagn som dette, som gjør at man ikke kan ta dem seriøst.

Med vennlig hilsen

''Når da?''

Ikke gjør deg dum nå. Du vet godt hun mente Jagland og Bongo.

Skrevet

Vi vet du elsker å hate Frp, men nå er du bare latterlig. Ta politikerne på politikken, ikke personlig dumskap.

''Ta politikerne på politikken, ikke personlig dumskap.''

Vel, "personlig dumme" politikere (altså, de som tyr til "rull inn puppen" type utsagn) har gjerne en politikk som er deretter. Det er jo også tilfelle her - Frps politikk står jo i stil med det du kaller hans "personlig[e] dumskap".

Gjest Kongen dy.
Skrevet

Når da?

Med vennlig hilsen

'' Frp kommer med slike utsagn som dette''

Slutt å komme med feilinformasjon. Det var ikke Frp som kom med dette utsagnet. Derimot en TIDLIGERE Stortingsrepresentant. Og slutt med slik tåpelig generalisering.

Skrevet

''Når da?''

Ikke gjør deg dum nå. Du vet godt hun mente Jagland og Bongo.

Selvsagt vet jeg det.

Gjest Kongen dy.
Skrevet

''Ta politikerne på politikken, ikke personlig dumskap.''

Vel, "personlig dumme" politikere (altså, de som tyr til "rull inn puppen" type utsagn) har gjerne en politikk som er deretter. Det er jo også tilfelle her - Frps politikk står jo i stil med det du kaller hans "personlig[e] dumskap".

Det er din tolkning.

Skrevet

Slutt å komme med feilinformasjon. Det var ikke Frp som kom med dette utsagnet. Derimot en TIDLIGERE Stortingsrepresentant. Og slutt med slik tåpelig generalisering.

Frp er jo medlemmene.

Skrevet

Tybring-Gjedde er fortsatt med i Frp. Og mange Frp-ere har gått ut og støttet ham.

http://dt.no/nyheter/stotter-tybring-gjedde-1.5574702

Gjest Kongen dy.
Skrevet

Frp er jo medlemmene.

Mannen uttalte seg som privatperson, ikke Frp politiker. Ta deg sammen da mann!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...