Gjest Luna28 Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Jeg har gått på p-piller snart i et halvt år. For over en uke siden så skulle jeg hoppe over mensen og starte med et nytt brett men fikk mensen likevel. Startet opp igjen på p-pillene etter den uka, og nå har jeg fått eggløsning! Hva i all verden er dette for noe? Må legge til at jeg nylig har fått konstantert et livmorprolaps, men det har vel ikke noen betydning det? Eller hva kan ha skjedd her? Kan jeg ha fått noe feilvare fra apoteket? 0 Siter
Gjest lillamym Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 hvordan vet du at du har fått eggløsning? 0 Siter
Gjest Luna28 Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 hvordan vet du at du har fått eggløsning? Det kommer i hvertfall noe hvitaktig/gjennomsiktig slim ut av skjeden noe som jeg ikke har hatt den tiden jeg har gått på p-piller. 0 Siter
Gjest lillamym Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Det kommer i hvertfall noe hvitaktig/gjennomsiktig slim ut av skjeden noe som jeg ikke har hatt den tiden jeg har gått på p-piller. Det er nok vanlig utflod du har, ikke eggløsningsslim. Er det virkelig eggløsning så har ikke du tatt tablettene slik du skal. Og det har du visst. 0 Siter
Gjest Luna28 Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Det er nok vanlig utflod du har, ikke eggløsningsslim. Er det virkelig eggløsning så har ikke du tatt tablettene slik du skal. Og det har du visst. Dette er ikke vanlig utflod. kjenner det igen fra tidligere når jeg ikke har gått på p-piller. De andre symptomene jeg har hatt på eggløsning er også tilstede her. Men hva i huleste kan jeg ha gjort feil? Kan jeg ha blitt rammet av en eller annen hormonell sykdom som gjør at p-pillene ikke har effekt lenger? Er det visse typer mat/medisiner som kan påvirke p-pillene? *klør meg i hodet* 0 Siter
Gjest lillamym Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Dette er ikke vanlig utflod. kjenner det igen fra tidligere når jeg ikke har gått på p-piller. De andre symptomene jeg har hatt på eggløsning er også tilstede her. Men hva i huleste kan jeg ha gjort feil? Kan jeg ha blitt rammet av en eller annen hormonell sykdom som gjør at p-pillene ikke har effekt lenger? Er det visse typer mat/medisiner som kan påvirke p-pillene? *klør meg i hodet* Det eneste jeg kjenner til er at man ikke skal ta Johannesurt når en går på p-piller, da reduseres effekten. 0 Siter
Gjest Luna28 Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Det eneste jeg kjenner til er at man ikke skal ta Johannesurt når en går på p-piller, da reduseres effekten. Det har jeg heller ikke tatt. Hvor mye feil kan man gjøre med p-piller bortsett fra å ikke ta dem? 0 Siter
Gjest lillamym Skrevet 28. august 2010 Skrevet 28. august 2010 Det har jeg heller ikke tatt. Hvor mye feil kan man gjøre med p-piller bortsett fra å ikke ta dem? Nå vet jegheller ingenting om livmorprolaps, men hvorvidt du har hatt eggløsning kan vel fastslås med en blodprøve? Så kanskje greit å ringe legen på mandag for å få det bekreftet/avkreftet? 0 Siter
Gjest FruH Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Fikk problemer sist jeg gikk på piller, selv om det er flere år siden, og fikk beskjed fra legen om at det var fordi de ikke var sterke nok og fikk en annen type. Da forsvant problemene med småblødninger o.l Kanskje verd et forsøk å bytte merke. 0 Siter
Gjest Luna28 Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Fikk problemer sist jeg gikk på piller, selv om det er flere år siden, og fikk beskjed fra legen om at det var fordi de ikke var sterke nok og fikk en annen type. Da forsvant problemene med småblødninger o.l Kanskje verd et forsøk å bytte merke. Men hvor lenge hadde du gått på disse p-pillene før du skiftet merke? Og hadde de fungert tidligere for deg? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg må også ha ganske sterke p-piller for at det skal ha god nok virkning. Du har ikke hatt diare eller oppkast som har gjort at du ikke har tatt opp alle pillene? Første merke du prøver? Det er ofte litt prøving og feiling til en finner rette typen. Noen får småblødninger og kan oppleve at det forsvinner ved bytte av merke, selv om en har brukt pillene en stund. Ta det opp med fastlegen din. Og dersom du mistenker eggløsning så kan du jo teste med en eggløsningstest for å være sikker. 0 Siter
Gjest Luna28 Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283149223' post='4426550] Jeg må også ha ganske sterke p-piller for at det skal ha god nok virkning. Du har ikke hatt diare eller oppkast som har gjort at du ikke har tatt opp alle pillene? Første merke du prøver? Det er ofte litt prøving og feiling til en finner rette typen. Noen får småblødninger og kan oppleve at det forsvinner ved bytte av merke, selv om en har brukt pillene en stund. Ta det opp med fastlegen din. Og dersom du mistenker eggløsning så kan du jo teste med en eggløsningstest for å være sikker. hei du. Tror ikke at det har vært snakk om noe diare her eller, ikke noe mer uvanlig enn vanlig. Har gått på denne p-pillene siden januar. Merkelig dette her.. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 hei du. Tror ikke at det har vært snakk om noe diare her eller, ikke noe mer uvanlig enn vanlig. Har gått på denne p-pillene siden januar. Merkelig dette her.. Jeg hadde vurdert en eggløsningstest neste gang du mistenker det, samt samtale med fastlegen om evnt bytte merke. Og husk ekstra prevansjon nå dersom du har behov for det. Jeg opplever forøvrig noen ganger småblødninger utenom dersom jeg er stresset. 0 Siter
Gjest Luna 28 Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283199854' post='4426929] Jeg hadde vurdert en eggløsningstest neste gang du mistenker det, samt samtale med fastlegen om evnt bytte merke. Og husk ekstra prevansjon nå dersom du har behov for det. Jeg opplever forøvrig noen ganger småblødninger utenom dersom jeg er stresset. kan man saksøke produsenten av p-pillemerket hvis man blir gravid tror du? Eller er det bare i USA ? ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 kan man saksøke produsenten av p-pillemerket hvis man blir gravid tror du? Eller er det bare i USA ? ) Tja, det spørs vel. ;o) Står sikkert noe i pakningsvedlegget som sikrer dem. Jeg ble gravid på p-piller jeg. Mest sannsynlig hadde jeg sikkert diare eller noe som gjorde at en pille ikke ble tatt opp, så klaffet alt annet. Jeg tenkte ikke på å saksøke, søren og, kanskje jeg hadde vært rik i dag, hi hi. Neida, dessuten er jeg rik på glede siden jeg fikk en nydelig gutt! ) Jeg har brukt p-piller i åresvis etterpå, funker bra! Jeg bruker nå Yasmin som har like typer piller på hele brettet, de er sterke nok for meg (store blødninger og labert humør viss ikke) og jeg har bare mensen sånn hver 4-5 mnd ca etter eget ønske. 0 Siter
Gjest Luna 28 Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283200870' post='4426942] Tja, det spørs vel. ;o) Står sikkert noe i pakningsvedlegget som sikrer dem. Jeg ble gravid på p-piller jeg. Mest sannsynlig hadde jeg sikkert diare eller noe som gjorde at en pille ikke ble tatt opp, så klaffet alt annet. Jeg tenkte ikke på å saksøke, søren og, kanskje jeg hadde vært rik i dag, hi hi. Neida, dessuten er jeg rik på glede siden jeg fikk en nydelig gutt! ) Jeg har brukt p-piller i åresvis etterpå, funker bra! Jeg bruker nå Yasmin som har like typer piller på hele brettet, de er sterke nok for meg (store blødninger og labert humør viss ikke) og jeg har bare mensen sånn hver 4-5 mnd ca etter eget ønske. Det er Yasmin jeg går på, og som tydeligvis ikke fungerer mer. Men har du behov for å ha mensen i det hele tatt nå da ? ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Det er Yasmin jeg går på, og som tydeligvis ikke fungerer mer. Men har du behov for å ha mensen i det hele tatt nå da ? ) Neis, jeg vil helst ikke ha noe mens jeg, men dersom det har gått lang tid uten, så kan det komme noen småblødninger, akkurat som om kroppen sier at nå kan du godt ta noen dagers pause. Så gjør jeg det da og så er alt normalt igjen. Forøvrig så forguder jeg pillene mine! Når jeg ikke kan bruke dem pga operasjon så blir jeg et lite godterispisende monster som må hamstre store tamponger. Så best at jeg får ta dem, for alle sin skyld liksom *knegg* 0 Siter
Gjest luna 28 Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283202191' post='4426966] Neis, jeg vil helst ikke ha noe mens jeg, men dersom det har gått lang tid uten, så kan det komme noen småblødninger, akkurat som om kroppen sier at nå kan du godt ta noen dagers pause. Så gjør jeg det da og så er alt normalt igjen. Forøvrig så forguder jeg pillene mine! Når jeg ikke kan bruke dem pga operasjon så blir jeg et lite godterispisende monster som må hamstre store tamponger. Så best at jeg får ta dem, for alle sin skyld liksom *knegg* Jeg tror dette skyldes at jeg har brukt antibiotika en tid. De på apoteket sa at det mest sannsynlig var årsaken. Bra jeg ikke er i noe forhold nå, og har behov for prevensjon. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Jeg tror dette skyldes at jeg har brukt antibiotika en tid. De på apoteket sa at det mest sannsynlig var årsaken. Bra jeg ikke er i noe forhold nå, og har behov for prevensjon. Ah, der har du nok løsningen. Jeg må bruke tilleggsprevansjon på enkelte typer antibiotika. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.