Gå til innhold

håravfall

Gjest takknemlig for råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver her selvom det kanskje burde lagt inne på småbarnsforumet.

Min jente som snart er tenåring har begynt å miste mye hår i det siste. Vet at det er noe hun gruer seg til i nærmeste fremtid og vi har snakket om dette og prøvd å roe det hele ned.

Men hva gjør vi med håravfallet? Noen her inne som opplever det samme i stressperioder eller lign. Kan vi gjøre noe annet enn å "stresse "ned?

Gjest mirramor
Skrevet

''Vet at det er noe hun gruer seg til i nærmeste fremtid og vi har snakket om dette og prøvd å roe det hele ned.--

Jeg forsto ikke helt dette. Er dette noe dere har vært klar over?

Ellers, er hun sjekket for stoffskiftesykdom? Vet om ei som mistet mye hår, og det ble slått fast at hun manglet zink..

Gjest RineTrine
Skrevet

Hei!

Jeg opplevde massivt håravfall etter en stor påkjenning. Det roet seg etter noen måneder, men jeg måtte klippe meg helt kort. Nå er alt som før igjen.

Kroppen gikk i ekstremt stress, jeg raste ned i vekt og hadde stadige luftveisinfeksjoner. Mistet også menustrasjonen.

Men ting går seg til, heldigvis..

Skrevet

''Vet at det er noe hun gruer seg til i nærmeste fremtid og vi har snakket om dette og prøvd å roe det hele ned.--

Jeg forsto ikke helt dette. Er dette noe dere har vært klar over?

Ellers, er hun sjekket for stoffskiftesykdom? Vet om ei som mistet mye hår, og det ble slått fast at hun manglet zink..

Det er en "opplevelse " som hun skal på.Ikke noe farlige greier, men det må gjennomføres og hun gruer seg veldig til det dessverre. Men jeg hadde ikke trodd at det kunne påvirke henne så mye kroppslig.

Hun virker helt frisk og fin ellers, men jeg skal undersøke det du sier om zink. Det gjøres kanskje hos legen?

Skrevet

Mistet mer hår enn normalt under en utrolig stressende periode for en tid tilbake. Ellers er det også normalt å miste mer hår i perioder, tror jeg. Heldigvis har jeg mange hårstrå:-)

Gjest mirramor
Skrevet

Det er en "opplevelse " som hun skal på.Ikke noe farlige greier, men det må gjennomføres og hun gruer seg veldig til det dessverre. Men jeg hadde ikke trodd at det kunne påvirke henne så mye kroppslig.

Hun virker helt frisk og fin ellers, men jeg skal undersøke det du sier om zink. Det gjøres kanskje hos legen?

Du, jeg misforsto den setningen som jeg siterte deg på. Jeg leste det som om hun gruet seg til å miste håret. At dere var klar over at det ville skje. Men ser at det ble helt feil!! :-)

Har hørt at det går an å miste hår i stressa perioder ja, og vet en del om å leve med stress - det er verken godt eller sunt for kroppen. Å gå på kurs eller noe i stressmestring har lenge vært aktuelt for min del, men ikke blitt noe av ennå......

Gjest Shira :o)
Skrevet

Når jeg blir utsatt for stress, fysisk og/eller psykisk, så mister jeg mye hår.

Hos meg vokser det ut igjen, jeg klipper frisyren slik at de den nye hårveksten ser OK ut, ikke kort, men oppklipt. Ellers så rådes det jo å ta B-vitamin. Spiller sikkert en rolle at jeg i perioder hvor dette skjer, har ikke optimalt inntak av rett mat, gruer hun seg slik at det går utover appetitten?

Frisøren min sier i allefall at B-vitamin er bra for håret. B-vitamin er vannløselig, så det må vi få via maten eller tilskudd siden det ikke lagres i kroppen. Siden det er vannløselig er det ikke farlig å teste ut tilskudd siden kroppen kvitter seg med overskuddet (men ikke overdrive da selvsagt).

Så dere kan jo forsøke, selv om det muligens ikke har noen virkning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...