Gå til innhold

Hva er dere forsikret mot?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi holder på å gå igjennom forsikringene og ser vi betaler ekstremt mye i året i forsikringer.

Lurer også på om vi har endel forsikringer vi ikke nødvendigvis trenger... vi har livsforsikring, uføreforsikring, barneforsikring, innbo- og husforsikring, bilforsikring som vi betaler på + noen ulykkeforsikringer og diverse som vi får igjennom jobb og fagforeninger. Men så synes jeg det er vanskelig å kutte ut noen av disse også for man "kan" jo få bruk for f. eks. uføreforsikringen, barnefors. etc.... hmmm..

Hva er dere forsikret mot? og hvordan ser dere på dette med forsikringer?

Gjest Lotus77
Skrevet

Vi er vel forsikret mot alt :D

bad om møte med banken og gikk gjennom alt for å få best mulig avtale. Jeg er med i LO og de har gunstige ordninger via fagforbundet og Sparebanken....

Så siden vi har kontoer i Sparebanken (spare, bruks, lønns, utgifts osv)

og har samlet alle forsikringene der har vi fått gunstige priser,

og vi har sjekket at vi ikke er dobbeltforsikret,

f.eks. har jeg gruppelivsforsikring og innboforsikring via LO

som går via Sparebank1 såvidt jeg forstod, så da trengte vi ikke ekstra forsikring på det.

Gjest meget viktig!
Skrevet

Kun innboforsikring.

Innboforsikring er i alle fall alfa omega :D

Sist jeg kjøpte kåk var det det første jeg fikk meg, og det var bra, for

bare et par mnd senere brøt det ut brann i leilighetskomplekset!

Så da fikk jeg god bruk for den for å si det sånn.

Heldigvis hadde komplekset også husforsikring så vi fikk dekket hele gjenoppbygningen og satt godt igjen med det til slutt.

Det viste seg senere at før jeg kjøpte kåken så hadde borettslaget hatt problemer med å få betalt regninger pga et par beboere som ikke betalte leien sin, og da hadde de ikke fått betalt husforsikringen! Skrekk o gru om den ikke var betalt da brannen brøt ut!

Så eier man hus - ha husforsikring,

og innboforsikring er også viktig, også for de som bare leier.

Skrevet

Folk er ofte dobbelt-forsikret når de har forsikring gjennom fagforeninger...

Gjest Lotus77
Skrevet

Folk er ofte dobbelt-forsikret når de har forsikring gjennom fagforeninger...

Ja, var det som skjedde hos meg, jeg var dobbeltforsikret, hadde livsforsikring og innbo via fagforbundet :)

Men gikk gjennom alt på møte med banken og nå har vi det vi trenger :-)

Ulykker skal jo ikke skje, men innmari kjipt når det skjer og en ikke er forsikret.

Skrevet

Innboforsikring er i alle fall alfa omega :D

Sist jeg kjøpte kåk var det det første jeg fikk meg, og det var bra, for

bare et par mnd senere brøt det ut brann i leilighetskomplekset!

Så da fikk jeg god bruk for den for å si det sånn.

Heldigvis hadde komplekset også husforsikring så vi fikk dekket hele gjenoppbygningen og satt godt igjen med det til slutt.

Det viste seg senere at før jeg kjøpte kåken så hadde borettslaget hatt problemer med å få betalt regninger pga et par beboere som ikke betalte leien sin, og da hadde de ikke fått betalt husforsikringen! Skrekk o gru om den ikke var betalt da brannen brøt ut!

Så eier man hus - ha husforsikring,

og innboforsikring er også viktig, også for de som bare leier.

Jeg har innbo med inkludert tabbeforsikring og reiseforsikring.

Var selv treig med innbo, men dagen etter jeg hadde fått ordnet det, var det innbrudd nedi garasjen hvor det ble gjort hærverk på biler for frlerfoldige titusner. Jeg har ikke bil, men jeg tenker med gru på at noen like så gjeren kunne brutt seg inn til meg. Jei eier noen svært verdifulle arvegjenstander og dyrt musikkutstyr jeg ville bli KNUST over å miste eller få ødelagt.

Så innbo MÅ man bare ha. Lurer på om en liten engel sørget for at jeg kontaktet If akkurat dagen før det som hendte i garasjen. Den stive hundrelappen pr mnd innboen jeg har koster er vel verdt. Reiseforsikring fra Europeiske dekker så mangt man kan komme utfor. Jeg har heldigvis ikke fått behov for å bruke den, men en gang jeg var lagt inn på psykiatrisk hadde en medpasient vært snill og lånt vekk et ganske dyrt minianlegg han ahdde på rommet sitt. Dette ble ved et uhell ødelagt av den som lånte det, noe Europeiske faktisk dekket! Så man er på reise om man er innlagt på sykehus ;)

Nei, nok fjas. Jeg kjente meg bare sånn igjen i den innbotingen beskrevet over mitt innlegg.

Skrevet

Vi har vel innbo-, bil-, barne- og reiseforsikring tror jeg.

Skrevet

Innboforsikring, reiseforsikring, barneforsikring, forsikring mot uforhet og noen sykdommer, ulykkesforsikring, forsikring på ATV og scooter, bilforsikring.

Skrevet

Jeg har bare reise og ulykkesforsikring. Men jeg skulle egentlig hatt innboforsikring i tillegg.

Skrevet

Bil, scooter, atv, hus, innbo og reiseforsikring(LO), campingvogn, alvorlig sykdom/død/uføreforsikring på mannen, hundeforsikring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...