Gjest søvnløs-mor Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hva gjør dere hvis dere får vite at avkommet røyker hasj ukentlig? I gjengen hevdes det hardnakket at hasj ikke er skadelig, fornuftsprat hjelper ikke. I vårt lille miljø her er hasj og andre rusmidler bortsett fra alkohol ganske nytt. Selv vet jeg ikke engang om hvordan jeg kan oppdage om noen har brukt hasj. Er det større grunn til bekymring når ungdommen bruker hasj kontra alkohol`? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Jeg vet virkelig ikke hva jeg hadde gjort. Jeg "hjernevasker" min 7,5-åring og snart 11-åring når det gjelder røyking av vanlige sigaretter til og med, for å legge lista lavt helt fra starten av. Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort, annet enn at jeg ikke hadde akseptert bruk av hasj! Hva man helt konkret skal gjøre vet jeg søren ikke. Håper du får mange bra svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke alltid lett å oppdage Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Typisk hasjere å forherlige hasj, de sier ofte at hasj er "sunnere" enn alkohol og røyk. Men man ser ofte at de som har røykt hasj over tid sliter psykisk og blir avhengig... ikke fysisk som oftest, men psykisk. Hasj bryter ned lykkehormoner i hjerna slik at de stadig må fylle på mer. Vet om flere som har slitt etter hasjbruk. Ulovlig er det og. Du kan kanskje merke rar lukt av klærne til ungen? At de virker mer hemmelighetsfulle? Redd for at du skal snoke på rommet? Lyger? Har rødsprengte kinn og store pupiller? Blir ekstra pratsomme? Blir plutselig veldig alternative, hører om Doors og digger kunst, Emo, goth osv... Man ser ofte en personlighetsforvandling, men ikke alltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pocket72 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 http://www.fmr.no/hvordan-paavirker-hasj-meg.4590316-139446.html Ett gamelt innlegg, men sjekk linken..Har selv en datter på 14, som til tider hang sammen med folk som røyka hasj. Jeg la inn totalt forbud mot disse "vennene". Vet noen tenker heller hasj enn alkohol, men jeg har selv sett hva som skjer med folk som røyker hver dag, både som privat person, og som fagelig person.....IKKE BRA... Så håper jeg bare at litt skremsel "prat", vil holde avkommet unna....Håper det går bra med dere, evt. snakke med helssøstre på skolen, kanskje de kan hjelpe?.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.