Gå til innhold

Hundeklær i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest hundefix
Skrevet

Jeg trenger å kjøpe et vinterdekken (vinterjakke) til min lille hund. Kunne tenke meg å kjøpe det i butikk og ikke på nettet, for da får jeg se det mer nøyaktig. I de butikkene jeg har vært i har de hatt endel klær til små hunder, men bare sånne "dilleklær" som t-skjorter, kjoler osv... Jeg vil bare ha noe som varmer når det er veldig kaldt ute.

Noen som vet om noen dyrebutikker i Oslo eller i nærheten, som har noe sånt?

Skrevet

Har ikke hunden din pels?

Nei, de skal ha slike motehunder som ikke tåler vær, skjønner du:-)

Gjest hundefix
Skrevet

Har ikke hunden din pels?

De fleste hunder har pels, men særlig små hunder trenger noe som beskytter mot kulde og vind om vinteren. De er ikke som ulven, som lever ute hele året og dermed får tjukkere pels og hud. Dessuten tåler hunder mindre kulde enn en ulv fordi de blir vasket innimellom. Vi mennesker bruker ofte lue når det er ekstra kaldt vi også, selv om de fleste av oss har hår på hodet ;-)

Som sagt vil jeg ikke ha noe pynteklær for utseendet sin skyld. Kun noe som beskytter mot kulde. Jeg synes i utgangspunktet at klær på hunder ser dumt ut. Derfor vil jeg bare ha noe som den kan bruke når det er nødvendig.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har sett helt ordinære vinterdekken i de fleste butikker egentlig. Men prøv Buster zoo på haugenstua, Tam Alna, eller brukshunden på Alnabru. Eller har du vært der?

Ellers kan jeg anbefale dekken fra Obtrack. Det må bestilles fra Sverige, men hvis du ringer er hun veldig hyggelig :) Hjelper deg med hvor på hunden du skal måle osv. Dette dekkenet er varmt selv om det er tynt, og kroppsnært. Mange dekken gjør jo hunden nesten ubevegelig.

http://www.obtrack.com/no/no_skrylle.html

Gjest Shira :o)
Skrevet

http://shop.textalk.se/se/shop.php?id=6294&new_showpriceswithoutvat=1

Her har du alle tre variantene. Jeg har Billebjer, men Skrylle skal også være utmerket :o) Jeg kan kjenne på ryggen hans at han er varm selv om vi har vært lenge ute i -20.

Stjeler linken din jeg ;-)

Jeg må ha noe til dachsen min i vinter dersom vi ikke får bukt med dette, hun har mistet så mye pels at hun blir kald til og med nå, dersom det regner litt.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1283031116' post='4425923]

Jeg må ha noe til dachsen min i vinter dersom vi ikke får bukt med dette, hun har mistet så mye pels at hun blir kald til og med nå, dersom det regner litt.

Ja, de har jo egne dekken til dachs der ;O) Fint med spesialsydd :o) Jeg er veldig fornøyd med mitt, og jeg kjenner mange som har Skrylle som også er veldig fornøyde og bruker det mye. Men det koster litt mer å få god passform osv da. Andre dekken kan man jo få til 100 kr, men jeg har aldri vært fornøyd med det.

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1283031116' post='4425923]

Stakkars da :( Ikke greit med mindre pels enn vanlig. Min har så lite pels på magen, men det er jo litt rasebetinget.

Vet dere hva det kommer av? Hva forer du med?

Gjest Shira :o)
Skrevet

Stakkars da :( Ikke greit med mindre pels enn vanlig. Min har så lite pels på magen, men det er jo litt rasebetinget.

Vet dere hva det kommer av? Hva forer du med?

Vi vet ikke hva det kommer av nei, hun er sjekket i det vide og brede, går fast på allergifor.

I hele sommer har vi hatt tett kontakt med dyrlegen, men vi finner ikke noen entydige svar på hva det kan være. Siste mulighet nå er at det er noe hormonelt, muligens hormonelle svulster, men samtidig tyder ikke ting på det. Så nå avventer vi litt.

Hun har i tillegg kraftig allergi. I teorien skal hun ikke miste så mye pels (for det er ganske mye) pga allergien. Hun går nå på sin andre runde med kortison, høy dose, og vi skal trappe ned til en vedlikeholdsdose som hun trolig alltid må gå på.

Hun er 7 år gammel, og i følge dyrlegen var det ungt til å miste så mye pels.

Vi håper jo at det roer seg litt når vi får skikkelig bukt med allergien, hun nyser, klør, verk på øynene, så hun har hatt en litt tøff sommer stakkars. Men, nå synes jeg at jeg ser litt bedring! :o)

candyqueen_83
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1283031879' post='4425940]

Vi vet ikke hva det kommer av nei, hun er sjekket i det vide og brede, går fast på allergifor.

I hele sommer har vi hatt tett kontakt med dyrlegen, men vi finner ikke noen entydige svar på hva det kan være. Siste mulighet nå er at det er noe hormonelt, muligens hormonelle svulster, men samtidig tyder ikke ting på det. Så nå avventer vi litt.

Hun har i tillegg kraftig allergi. I teorien skal hun ikke miste så mye pels (for det er ganske mye) pga allergien. Hun går nå på sin andre runde med kortison, høy dose, og vi skal trappe ned til en vedlikeholdsdose som hun trolig alltid må gå på.

Hun er 7 år gammel, og i følge dyrlegen var det ungt til å miste så mye pels.

Vi håper jo at det roer seg litt når vi får skikkelig bukt med allergien, hun nyser, klør, verk på øynene, så hun har hatt en litt tøff sommer stakkars. Men, nå synes jeg at jeg ser litt bedring! :o)

Uff, allergi er noe dritt altså :( Ikke moro å se hundene klø heller. Det er ikke noe særlig å ha hundene sin for lenge på kortison heller.

Dere har testa ut vom og hundemat eller? Syns jeg har lest tidligere at du har brukt det? I såfall er det et godt alternativ til allergifor, så lenge det ikke er animalske proteiner hun er allergisk mot.

Skrevet

Den nederst til venstre er hvertfall ikke uakseptabel ;O)))

Har du sånn hund? Eller sånn hundefrakk? Eller begge deler? ;-)

candyqueen_83
Skrevet

Har du sånn hund? Eller sånn hundefrakk? Eller begge deler? ;-)

Hunden, men ikke frakken. Hehe.

Skrevet

Hunden, men ikke frakken. Hehe.

Fin hund, men må innrømme at jeg ikke umiddelbart kjenner igjen rasen.

candyqueen_83
Skrevet

Fin hund, men må innrømme at jeg ikke umiddelbart kjenner igjen rasen.

Det er en Staffordshire Bull Terrier.

Skrevet

Det er en Staffordshire Bull Terrier.

Ah, ok :-)

Skrevet

Den nederst til venstre er hvertfall ikke uakseptabel ;O)))

det likna på han og :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...