Sør Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Nemlig og snart kan vi alle innfødte nordmenn lene oss tilbake og nyte vår rikdom og la andre jobbe for oss. Jeg ser absolutt det positive med det også. Vi hjelper fattige mennesker til å få seg en jobb. Selv kan vi ta livet med ro og påføre oss diabetes og andre livsstilsykdommer. Nåja, "de andre" får jo heldigvis samme rettigheter i løpet av relativt kort tid, også. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Og enda går folk rundt og tror vi har det så bra i Norge. Helt ærlig, jeg har det ikke så innmari bra, i grunnen så har jeg det ganske kjipt og jeg begynner å bli lei av å høre hvor bra vi har det. Du må huske på at dette er en generell diskusjon og ikke et angrep på alle uføretrygdede. Jeg vet godt din situasjon, så ikke ta det personlig:-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Nåja, "de andre" får jo heldigvis samme rettigheter i løpet av relativt kort tid, også. Med vennlig hilsen Da må vi importere enda flere. 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Så da ofrer vi de som ikke har det så bra slik at de som allerede har det bra skal få det enda bedre. Ja, helt klart. (Men dette er ikke noe "norsk" fenomen. Det skjer mindre her enn i omtrent alle andre land.) Hvorfor tror du jeg er så i mot Frp? http://e24.no/makro-og-politikk/article3787808.ece Med vennlig hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Du må huske på at dette er en generell diskusjon og ikke et angrep på alle uføretrygdede. Jeg vet godt din situasjon, så ikke ta det personlig:-) Men jeg kjenner da mange som jobber som ikke har det bra også. Som sliter med å få det til å gå rundt. Og Nickløsheletida du må også vente i ventelistekøen for å komme til en spesialist ;o) Så der stiller vi nok helt likt. 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Fordi det skal betales lønninger til alle de som administrere med denne jobben og til de som administrerer administratorene. Og så skal det betale lønn til de som overvåker det hele og passer på at folk ikke snyter på skatten eller kjører 5 km for fort. Og de skal betales lønninger til dem som skal betale lønninger. For et samfunn! Og det vedtas flere og flere forskjellige lover og da skal det ansettes flere folk for at påse at disse lovene blir overholdt, og enda flere folk som skal utbetale lønninger til disse og. ''Fordi det skal betales lønninger til alle de som administrere med denne jobben og til de som administrerer administratorene. Og så skal det betale lønn til de som overvåker det hele og passer på at folk ikke snyter på skatten eller kjører 5 km for fort. Og de skal betales lønninger til dem som skal betale lønninger. For et samfunn! Og det vedtas flere og flere forskjellige lover og da skal det ansettes flere folk for at påse at disse lovene blir overholdt, og enda flere folk som skal utbetale lønninger til disse og.'' Her synes jeg du angriper feil sted. Selvsagt må noen utbetale lønn (eller mener du at folk skal forsyne seg selv fra statskassen?), og selvsagt må noen sjekke at folk ikke snyter på skatten, ettersom ikke alle er 100% ærlige. Med vennlig hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Ja, helt klart. (Men dette er ikke noe "norsk" fenomen. Det skjer mindre her enn i omtrent alle andre land.) Hvorfor tror du jeg er så i mot Frp? http://e24.no/makro-og-politikk/article3787808.ece Med vennlig hilsen Jeg har overhode ikke tenkt å stemme FrP jeg heller ) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Men jeg kjenner da mange som jobber som ikke har det bra også. Som sliter med å få det til å gå rundt. Og Nickløsheletida du må også vente i ventelistekøen for å komme til en spesialist ;o) Så der stiller vi nok helt likt. Har ikke hatt behov enda, men ja jeg kan jo komme til å oppleve det:-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Jeg har overhode ikke tenkt å stemme FrP jeg heller ) Ikke jeg heller. Jeg skal nok stemme Ap som jeg alltid har gjort, men jeg begynner å bli litt forvirret. Synes det går for langt. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Det er fritt etter forfatteren Mark Twain: "Sacred cows make the best hamburger. Med vennlig hilsen Mark Twain?? Himmel og hav,- det føler jeg at jeg burde ha hørt om før... Men,- det var da pussig - at hamburger var et såpass kjent fenomen allerede da..? Han må ha vært heldig med utsagnet - i forhold til hvor aktuelt det skulle bli. 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Jeg har overhode ikke tenkt å stemme FrP jeg heller ) Det tror jeg da heller ikke! *LOL* Med vennlig hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Har ikke hatt behov enda, men ja jeg kan jo komme til å oppleve det:-) Jeg skjønner ikke det at folk tror at de alltid skal slippe unna. Men de slipper unna vil i hvert fall bli gamle og så vil de sitte der på sykehjemmet med tre måltider mat som består av to halve skiver og en kopp svart kaffe og et glass saft og to poteter og en kjøttkake til middag. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Ikke jeg heller. Jeg skal nok stemme Ap som jeg alltid har gjort, men jeg begynner å bli litt forvirret. Synes det går for langt. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal stemme lenger. Jeg er skuffet over dagens regjering, 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Jeg skjønner ikke det at folk tror at de alltid skal slippe unna. Men de slipper unna vil i hvert fall bli gamle og så vil de sitte der på sykehjemmet med tre måltider mat som består av to halve skiver og en kopp svart kaffe og et glass saft og to poteter og en kjøttkake til middag. Det er ikke bra og jeg har ikke svaret på hvorfor det er slik dessverre. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Det er ikke bra og jeg har ikke svaret på hvorfor det er slik dessverre. Nei, hadde jeg visst svaret så hadde jeg antagelig jobbet ganske intenst for å få det til ;o) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Jeg skjønner ikke det at folk tror at de alltid skal slippe unna. Men de slipper unna vil i hvert fall bli gamle og så vil de sitte der på sykehjemmet med tre måltider mat som består av to halve skiver og en kopp svart kaffe og et glass saft og to poteter og en kjøttkake til middag. ''et glass saft '' Noen kan faktisk få ett glass juice istedenfor. Er ikke de heldige? Men det holder med det ene altså, får da være måte på luksus! *ironisk* 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283084230' post='4426118] ''et glass saft '' Noen kan faktisk få ett glass juice istedenfor. Er ikke de heldige? Men det holder med det ene altså, får da være måte på luksus! *ironisk* Og han inderen som stelte i hagen vår, var kjempelykkelig da vi stakk til han en flaske vann eller en flaske brus i 50 varmegrader. Bare for å sette det hele i perspektiv. 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal stemme lenger. Jeg er skuffet over dagens regjering, Jeg tror det er svært vanskelig å være dagens regjering. Man har et "prosjekt" (Velferdsstaten), som trolig er den mest effektive måten å organisere samfunnet på som noensinne er laget. Men den er ikke perfekt, og det er mye som må forbedres. Samtidig så har man en høyreside som vil (i større eller mindre grad) rive den fra hverandre, slik at milliardærene skal slippe å betale for den. Hvis man kritiserer helsesystemet (eller skal forbedre det), så risikerer man å bli tatt til inntekt for dem som vil innføre Haiti-modellen i stedet. Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Og han inderen som stelte i hagen vår, var kjempelykkelig da vi stakk til han en flaske vann eller en flaske brus i 50 varmegrader. Bare for å sette det hele i perspektiv. Men poenget er jo nettopp at vi IKKE ønsker et system der folk skal være patetisk takknemlige for å få vann når de arbeider i 50 varmegrader. Med vennlig hilsen 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Og han inderen som stelte i hagen vår, var kjempelykkelig da vi stakk til han en flaske vann eller en flaske brus i 50 varmegrader. Bare for å sette det hele i perspektiv. Klart han var. Det er en grunn at gamle mennesker på gamlehjemmet blir så dehydrerte, de får servert de fire glassene med saft om dagen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.