Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Jeg skjønner den med legevakta, men får du ikke snakke med legen hvis du ringer? Hvem har gitt deg de nye medisinene da? Har du mulighet til å ringe der han jobber nå. Det finnes leger både på Riksen og Ahus i dag selv om det er søndag. Noen ganger får en snakke med legen, det er opp til legen selv, ofte går det via sykepleier, noe som ofte er helt OK. Det er kirurgen min som har sett meg på tablettene, han er tilbake på jobb i morgen tidlig. Jeg er kjent på avd med denne problemstillingen med blodet uten å være nyresyk. (i så stor grad, jeg har veldig avvikende verdier) De andre kjenner jo til det, men i hovedsak er det jo han som kan det best, selvfølgelig. De har jo pønsket på dette her nå i flere år, og det er ikke logisk at jeg er frisk nyremessig, men så enormt sur, PH og alt annet står til gull. Men du vet, jeg er jo litt dramaqueen! *flirer* Ahus tar ikke del i denne delen av skrotten min, de har fått tarmene i oppgave der. ;-) Jeg har fått god hjelp på legevakten når guttungen var mye syk som liten, så det er langt fra bare negativt altså! Jeg mener ikke å svartmale helt. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Ja, nå har jeg sagt til deg minst to ganger at du har uvi og du har nektet og så har du hatt det likevel ;o) Du må høre på meg for jeg hører på deg ;o) Nei nei, du skal høre på meg, og jeg skal høre på meg! ;-) Jeg har jo testet for UVI sikkert 5-6 ganger i løpet av sommer, og det er ikke noe der, annet enn litt smårusk, men det har forsvunnet av seg selv. Jeg skal dog høre på deg, så jeg skal ta blodprøver hos legen min i morgen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Det hjelper å bruke noen faguttrykk, slik at legen osv. forstår at du vet hva du snakker om. De blir jo gjerne nedringt av folk som er overbevist om at de er døden nær fordi de har litt snue! Med vennlig hilsen Jeg får kanskje gå den veien ja, vise til at jeg faktisk har grei peiling på kroppen etterhvert. Jeg skjønner at det må være en slitsom oppgave å være legevaktlege, det har jo vært fokus på misbruk av legevakten. Det kan ikke være enkelt å være den som skal sile ut hva som er akutt og ikke. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283088035' post='4426188] Nei nei, du skal høre på meg, og jeg skal høre på meg! ;-) Jeg har jo testet for UVI sikkert 5-6 ganger i løpet av sommer, og det er ikke noe der, annet enn litt smårusk, men det har forsvunnet av seg selv. Jeg skal dog høre på deg, så jeg skal ta blodprøver hos legen min i morgen. Men jeg har ikke sagt at du har uvi nå. Nå sier jeg du skal ringe til legen og spørre om det er ok å vente til i morgen med å ta kontakt med legen eller om du bør komme deg dit nå. Nemlig. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283087928' post='4426185] Noen ganger får en snakke med legen, det er opp til legen selv, ofte går det via sykepleier, noe som ofte er helt OK. Det er kirurgen min som har sett meg på tablettene, han er tilbake på jobb i morgen tidlig. Jeg er kjent på avd med denne problemstillingen med blodet uten å være nyresyk. (i så stor grad, jeg har veldig avvikende verdier) De andre kjenner jo til det, men i hovedsak er det jo han som kan det best, selvfølgelig. De har jo pønsket på dette her nå i flere år, og det er ikke logisk at jeg er frisk nyremessig, men så enormt sur, PH og alt annet står til gull. Men du vet, jeg er jo litt dramaqueen! *flirer* Ahus tar ikke del i denne delen av skrotten min, de har fått tarmene i oppgave der. ;-) Jeg har fått god hjelp på legevakten når guttungen var mye syk som liten, så det er langt fra bare negativt altså! Jeg mener ikke å svartmale helt. Jeg skjønner at du venter til i morgen. Det er vanskelig når man ikke har alle symtomene som man skal ha etter boka og kanskje noen andre som ikke står. Og så blir man sett på som hypokonder. 0 Siter
EnolaGay Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/diverse/hyperkalemi-25331.html Min første tanke er hjerteproblemer og et googelsøk sier at det er noe i det. Du bør kontakte lege snarest synes jeg. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/diverse/hyperkalemi-25331.html Min første tanke er hjerteproblemer og et googelsøk sier at det er noe i det. Du bør kontakte lege snarest synes jeg. Burde jeg ikke hatt noen flere symptomer da? Usj, kanskje det rett og slett er en UVI? Eller, kanskje jeg våkner frisk og rask i morgen? ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Men jeg har ikke sagt at du har uvi nå. Nå sier jeg du skal ringe til legen og spørre om det er ok å vente til i morgen med å ta kontakt med legen eller om du bør komme deg dit nå. Nemlig. Nemlig. ;o) Akkurat nå tror jeg det bare er slik som det pleier, jeg har vært mye dårlig i det siste. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283098201' post='4426255] Nemlig. ;o) Akkurat nå tror jeg det bare er slik som det pleier, jeg har vært mye dårlig i det siste. Men du må i det minste ringe i morgen da. Du kan ikke spise piller som gir deg bivirkninger som du blir så dårlig av. Du må diskutere det med en eller annen. Hvis du får tak i noen å diskurere det med da *sukk* 0 Siter
EnolaGay Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283098144' post='4426253] Burde jeg ikke hatt noen flere symptomer da? Usj, kanskje det rett og slett er en UVI? Eller, kanskje jeg våkner frisk og rask i morgen? ) Jeg aner ikke noe om symptomer, men dersom du kan få for høyt kalium er en risiko av det hjerteproblemer. Og da venter vi ikke på symptomene. Da går vi til dokoren. *nikker* 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Jeg aner ikke noe om symptomer, men dersom du kan få for høyt kalium er en risiko av det hjerteproblemer. Og da venter vi ikke på symptomene. Da går vi til dokoren. *nikker* Hadde det vært stor fare for det, så hadde jeg nok fått heads up av legen min. Nå synes jeg egentlig at ting har gått over til de vanlige plagene, jeg er rett og slett dønn gåen tror jeg. Og det er ikke så mye å få gjort med sånn umiddelbart. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Men du må i det minste ringe i morgen da. Du kan ikke spise piller som gir deg bivirkninger som du blir så dårlig av. Du må diskutere det med en eller annen. Hvis du får tak i noen å diskurere det med da *sukk* Joda, jeg snakker med den rette legen i morgen, han er grei å få tak i han, om ikke via telefon så reagerer han kjapt dersom jeg sender mail. Får god service akkurat der, så det er ikke noe å klage på. Jeg har nå halvert dosen ca. Nå er det mange timer siden sist inntak og jeg er piggere, så jeg mistenker en sammenheng. Mulig en opptrapping kan være løsningen. Jeg har blodverdier fra rett før oppstart, så vi har også noe og sammenligne med. Jeg hadde virkelig håpet at disse tablettene var greia! jeg sliter slik med det natronhelvete at jeg vet ikke min arme råd. Er derfor legen har lett opp ett annet alternativ. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283101480' post='4426289] Joda, jeg snakker med den rette legen i morgen, han er grei å få tak i han, om ikke via telefon så reagerer han kjapt dersom jeg sender mail. Får god service akkurat der, så det er ikke noe å klage på. Jeg har nå halvert dosen ca. Nå er det mange timer siden sist inntak og jeg er piggere, så jeg mistenker en sammenheng. Mulig en opptrapping kan være løsningen. Jeg har blodverdier fra rett før oppstart, så vi har også noe og sammenligne med. Jeg hadde virkelig håpet at disse tablettene var greia! jeg sliter slik med det natronhelvete at jeg vet ikke min arme råd. Er derfor legen har lett opp ett annet alternativ. Det var smart å prøve og halvere dosen. Jeg halverte Vesicare fordi jeg fikk migrene av den og så gikk jeg på halv dose en periode, men da fikk jeg uvi igjen og økte dosen igjen og da fikk jeg ikke migrene og har heller ikke fått uvi. Kanskje du startet med for høy dose og kan øke litt etter litt. Men dette er ikke min cup of tea altså, har jo egentlig ikke noe peiling. Jeg regner med at du har sjekket bivirkningene på felleskatalogen eller på google ) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Det var smart å prøve og halvere dosen. Jeg halverte Vesicare fordi jeg fikk migrene av den og så gikk jeg på halv dose en periode, men da fikk jeg uvi igjen og økte dosen igjen og da fikk jeg ikke migrene og har heller ikke fått uvi. Kanskje du startet med for høy dose og kan øke litt etter litt. Men dette er ikke min cup of tea altså, har jo egentlig ikke noe peiling. Jeg regner med at du har sjekket bivirkningene på felleskatalogen eller på google ) Jeg tror også at jeg gikk for hardt ut nå i oppstarten. Står ikke i felleskatalogen, men har funnet en side på google hvor medikamentet omtales. Jeg hadde svært surt blod i sommer, så det er nok derfor han satte meg på så høy dose med en gang. Tok kontrollprøve før oppstart og det hadde bedret seg noe, men var fremdeles alt for surt. Tenk om jeg kunne kurert det med sjokolade eller noe annet søtt? ;-) Bra dosen funker for deg nå. Jeg tenker at når kroppen er sliten, så er kanskje litt svakere starter lurt, for vi blir jo sårbare når kroppen er sliten. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283103817' post='4426327] Jeg tror også at jeg gikk for hardt ut nå i oppstarten. Står ikke i felleskatalogen, men har funnet en side på google hvor medikamentet omtales. Jeg hadde svært surt blod i sommer, så det er nok derfor han satte meg på så høy dose med en gang. Tok kontrollprøve før oppstart og det hadde bedret seg noe, men var fremdeles alt for surt. Tenk om jeg kunne kurert det med sjokolade eller noe annet søtt? ;-) Bra dosen funker for deg nå. Jeg tenker at når kroppen er sliten, så er kanskje litt svakere starter lurt, for vi blir jo sårbare når kroppen er sliten. Ikke øk for fort da. Hør hva legen sier. Jeg var helt i underskudd på d vit også. Hadde 5 på blodprøven og den skal være 150. Aner ikke hva måleenheten er for noe. http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/nering-og-vitaminer/vitamin-d-mangel-14515.html men det er ok jeg, jeg hadde 152 ved siste blodprøve. Jeg nevner det vel egentlig fordi du har noe av de samme symptomene 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 Ikke øk for fort da. Hør hva legen sier. Jeg var helt i underskudd på d vit også. Hadde 5 på blodprøven og den skal være 150. Aner ikke hva måleenheten er for noe. http://nhi.no/sykdommer/hormoner-og-nering/nering-og-vitaminer/vitamin-d-mangel-14515.html men det er ok jeg, jeg hadde 152 ved siste blodprøve. Jeg nevner det vel egentlig fordi du har noe av de samme symptomene Der kommer det der med opptak i tarmen igjen ja, skal notere det også bak øret. Nå var jeg jo på ferie og sambo har jo laget herlig uteplass til meg, så jeg har faktisk solt meg endel i sommer ) B12, folat, jern osv er visstnok litt på nedgang nå, så jeg følges opp der også. Mulig det spiller en rolle i at formen dalte slik. Rart med det, ting henger ofte litt sammen, litt av det, litt av noe annet og resultatet blir ikke så bra. 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283117365' post='4426514] Der kommer det der med opptak i tarmen igjen ja, skal notere det også bak øret. Nå var jeg jo på ferie og sambo har jo laget herlig uteplass til meg, så jeg har faktisk solt meg endel i sommer ) B12, folat, jern osv er visstnok litt på nedgang nå, så jeg følges opp der også. Mulig det spiller en rolle i at formen dalte slik. Rart med det, ting henger ofte litt sammen, litt av det, litt av noe annet og resultatet blir ikke så bra. Jeg aner ikke hvorfor jeg hadde så lave verdier på D-vit men jeg jeg ser jo sammenhengen med det at ikke kroppen vil det jeg vil så nå håper jeg det går litt bedre i hvert fall. Nå ble det målt i mai da og jeg tror jeg har vært særdeles lite ute i fjor vinter. Men få dem til å måle det også, jeg har aldri blitt målt tidligere. 0 Siter
cathlin Skrevet 29. august 2010 Skrevet 29. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283087418' post='4426169] Det stemmer nok. Jeg tar en lten pustepause nå, akkurat nå er formen ganske OK, så kan jeg ta en samtale senere dersom det er behov. Uansett så tar jeg nok sikte på en tur til legen i morgen jeg, med blodprøvesjekk. I morgen er svigerfar her, han er en trofast sjåfør for meg. ) Siden frosken nesten alltid har rett, så burde du kontakte lege! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Siden frosken nesten alltid har rett, så burde du kontakte lege! Jepp og jeg skal det nå i dag tidlig. ) Frosken vår er god og ha! 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg aner ikke hvorfor jeg hadde så lave verdier på D-vit men jeg jeg ser jo sammenhengen med det at ikke kroppen vil det jeg vil så nå håper jeg det går litt bedre i hvert fall. Nå ble det målt i mai da og jeg tror jeg har vært særdeles lite ute i fjor vinter. Men få dem til å måle det også, jeg har aldri blitt målt tidligere. Jeg tror heller ikke at d-vit er noe som er målt, men samtidig skal jeg ikke utelukke det, for jeg har jo blitt sjekket grundig for mye pga problem med maten. Det var jo så kaldt i fjor vinter at det ikke var værende ute. Vinteren var lang, svært lang. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.