EnolaGay Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283101289' post='4426284] Hadde det vært stor fare for det, så hadde jeg nok fått heads up av legen min. Nå synes jeg egentlig at ting har gått over til de vanlige plagene, jeg er rett og slett dønn gåen tror jeg. Og det er ikke så mye å få gjort med sånn umiddelbart. Hm, god bedring i alle fall. *har normale bein* :0D 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Hm, god bedring i alle fall. *har normale bein* :0D Takk. ) Jeg fikk jo aldri snakket med spesialisten min før han dro på operasjon, så jeg vurderer en tur til fastlegen. Samtidig så føler jeg meg noenlunde OK akkurat nå, men det kan være koffeininntaket som lurer meg her *kaffeavhengig in the morning* ;o) Flott at beina er normale, du så på Meldinger? 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg skjønner at du venter til i morgen. Det er vanskelig når man ikke har alle symtomene som man skal ha etter boka og kanskje noen andre som ikke står. Og så blir man sett på som hypokonder. Nå skal jeg ut å sjekke blodet for alt mulig, var såvidt jeg fikk time, enda jeg ringte ganske tidlig etter åpningstid. Egentlig ville de ikke ta meg inn før på onsdag, men når jeg sa at jeg bare skulle gjøre som RH sa, så skviset de meg inn. Trist at det er så fullt. Må belage meg på mye venting, men det er jeg vant til, så det går greitt. Snakket lenge med legen, jeg startet lavt på tablettene, så øker jeg opp. Det skjer forresten saker og ting sånn ellers også, for nå var de bekymret for meg. 0 Siter
frosken Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283156963' post='4426615] Nå skal jeg ut å sjekke blodet for alt mulig, var såvidt jeg fikk time, enda jeg ringte ganske tidlig etter åpningstid. Egentlig ville de ikke ta meg inn før på onsdag, men når jeg sa at jeg bare skulle gjøre som RH sa, så skviset de meg inn. Trist at det er så fullt. Må belage meg på mye venting, men det er jeg vant til, så det går greitt. Snakket lenge med legen, jeg startet lavt på tablettene, så øker jeg opp. Det skjer forresten saker og ting sånn ellers også, for nå var de bekymret for meg. Glad for å høre at du nå skal få tatt blodprøver. Burde være unødvendig å skulle vente lenge på det også i din situasjon. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283156963' post='4426615] Nå skal jeg ut å sjekke blodet for alt mulig, var såvidt jeg fikk time, enda jeg ringte ganske tidlig etter åpningstid. Egentlig ville de ikke ta meg inn før på onsdag, men når jeg sa at jeg bare skulle gjøre som RH sa, så skviset de meg inn. Trist at det er så fullt. Må belage meg på mye venting, men det er jeg vant til, så det går greitt. Snakket lenge med legen, jeg startet lavt på tablettene, så øker jeg opp. Det skjer forresten saker og ting sånn ellers også, for nå var de bekymret for meg. Det var bra de hørte på deg. Jeg er lei av å vente på alt mulig. I dag skal jeg til tannlegen og der må jeg ikke vente, der hvor jeg godt kan vente... Lykke til da. Det hadde vært kjekt om det var pga enkle vanlige greier. Håper du får et svar i hvert fall. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Glad for å høre at du nå skal få tatt blodprøver. Burde være unødvendig å skulle vente lenge på det også i din situasjon. Ja, det burde jo det, men det er nå slik det en gang er. Jeg har påpekt det til legene her ute som sier jeg må ha lav terskel for å komme, at det hjelper lite når det ikke ledige timer. Skal dog se om jeg kan få en fastlege som blir værende her, det fungerte bedre før når jeg hadde en som kjente meg. Akkurat nå har jeg kommet på en liste hvor det byttes leger hyppig. Det er jo forståelig at de ikke er oppdatert på min situasjon. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Det var bra de hørte på deg. Jeg er lei av å vente på alt mulig. I dag skal jeg til tannlegen og der må jeg ikke vente, der hvor jeg godt kan vente... Lykke til da. Det hadde vært kjekt om det var pga enkle vanlige greier. Håper du får et svar i hvert fall. Tannlegen ja, der har jeg god tid til å vente, men får time kjapt ;-) Takker, satser på at det ikke er noe, jeg er mye piggere i dag, så tablettene er nok synderen her. Regner med at legen gir meg grønt lys! ) 0 Siter
cathlin Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283147010' post='4426541] Jepp og jeg skal det nå i dag tidlig. ) Frosken vår er god og ha! Det er bra. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283162238' post='4426633] Tannlegen ja, der har jeg god tid til å vente, men får time kjapt ;-) Takker, satser på at det ikke er noe, jeg er mye piggere i dag, så tablettene er nok synderen her. Regner med at legen gir meg grønt lys! ) Så bra at du føler deg bedre. Og godt du fant ut hva det var... Tannlegen er en kostbar affære gitt, 24 000, men jeg slapp unna med 11 000. Sånne piller som jeg spiser, burde man holde seg langt unna. Tok spyttprøve og tannlegen lo da hun så hva jeg fikk til. Tenk på meg som aldri har hull til vanlig. Hull ved siden av tannkjøttet og ved siden av gamle plumber og den ene tanna måtte trekkes. Og det er ikke så lenge siden sist, men da var jeg hos den kommunale, jeg tror ikke det er det lureste man gjør. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Så bra at du føler deg bedre. Og godt du fant ut hva det var... Tannlegen er en kostbar affære gitt, 24 000, men jeg slapp unna med 11 000. Sånne piller som jeg spiser, burde man holde seg langt unna. Tok spyttprøve og tannlegen lo da hun så hva jeg fikk til. Tenk på meg som aldri har hull til vanlig. Hull ved siden av tannkjøttet og ved siden av gamle plumber og den ene tanna måtte trekkes. Og det er ikke så lenge siden sist, men da var jeg hos den kommunale, jeg tror ikke det er det lureste man gjør. Vi er jo ikke sikre da, men mistenker det sterkt. Formen er helt pyton igjen nå, men jeg er nok sikkert sliten etter lang venting hos legen. Tok EKG just in case, var fint det. Forhøyet hvite blodlegeme, men avventer inntil videre. Resten vet jeg ikke, tar 2-3 dager før jeg får svar. Jeg tok jo Detrusitol i sin tid, noe som gjenspeilet seg på tannlegeregningen. Jeg har svake tenner i utgangspunktet, så det ble en svær jobb. Så lykke til *klem* Nå er det jo Questranen som tar tennene mine, men ved kontroll hos tannlegen hver 6. mnd så går det greitt. 0 Siter
Gjest Et tips angående rusk Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283088035' post='4426188] Nei nei, du skal høre på meg, og jeg skal høre på meg! ;-) Jeg har jo testet for UVI sikkert 5-6 ganger i løpet av sommer, og det er ikke noe der, annet enn litt smårusk, men det har forsvunnet av seg selv. Jeg skal dog høre på deg, så jeg skal ta blodprøver hos legen min i morgen. Dersom du får smårusk igjen kan jeg anbefale Crane Max. For meg fungerte det bedre enn reseptbelagte medisiner. Jeg tar det når jeg synes urinen er uklar og jeg ser "ufoer" i urinen. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283178601' post='4426724] Vi er jo ikke sikre da, men mistenker det sterkt. Formen er helt pyton igjen nå, men jeg er nok sikkert sliten etter lang venting hos legen. Tok EKG just in case, var fint det. Forhøyet hvite blodlegeme, men avventer inntil videre. Resten vet jeg ikke, tar 2-3 dager før jeg får svar. Jeg tok jo Detrusitol i sin tid, noe som gjenspeilet seg på tannlegeregningen. Jeg har svake tenner i utgangspunktet, så det ble en svær jobb. Så lykke til *klem* Nå er det jo Questranen som tar tennene mine, men ved kontroll hos tannlegen hver 6. mnd så går det greitt. Jeg håper virkelig at det er medisinen som gjør deg så dårlig. Men det er klart du er sliten nå og da blir det verre igjen. Evig runddans. Ikke skal man gjøre for lite og ikke skal man gjøre for mye og vanskelig å vite på forhånd hvor grensa går og noen ganger så bare MÅ man gjøre ting. Jeg synes det kan være en vanskelig balansegang for det er jo forskjellig fra dag til dag også. Men nå håper jeg at du kan få noen svar som kan hjelpe. Jeg blir ikke så tørr i munnen av Vesicare som jeg blir av Destrusitol. Men jeg blir tørr i munnen av plasteret og av en av de andre medisinene også. Jeg skal få innkalling igjen etter 6 mnd når jeg er ferdig for denne gang, jeg skjønner ikke at den kommunale tannlegen var så sløv, det gidder jeg ikke mer. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Dersom du får smårusk igjen kan jeg anbefale Crane Max. For meg fungerte det bedre enn reseptbelagte medisiner. Jeg tar det når jeg synes urinen er uklar og jeg ser "ufoer" i urinen. Takk for tips. Nå har jeg alltid uklar urin, jeg har kontient urostomi laget av tykktarm, så jeg får ikke vanlige symptomer av UVI (urinen er også grumset pga slim). Kjenner det ikke før det slår seg til i nyrene, og da blir jeg jo svært dårlig. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg håper virkelig at det er medisinen som gjør deg så dårlig. Men det er klart du er sliten nå og da blir det verre igjen. Evig runddans. Ikke skal man gjøre for lite og ikke skal man gjøre for mye og vanskelig å vite på forhånd hvor grensa går og noen ganger så bare MÅ man gjøre ting. Jeg synes det kan være en vanskelig balansegang for det er jo forskjellig fra dag til dag også. Men nå håper jeg at du kan få noen svar som kan hjelpe. Jeg blir ikke så tørr i munnen av Vesicare som jeg blir av Destrusitol. Men jeg blir tørr i munnen av plasteret og av en av de andre medisinene også. Jeg skal få innkalling igjen etter 6 mnd når jeg er ferdig for denne gang, jeg skjønner ikke at den kommunale tannlegen var så sløv, det gidder jeg ikke mer. Det er en vanskelig balansegang og noen ganger må man jo bare. Aller helst vil jeg legge meg nå, men skal følge guttungen på første svømmetrening. Han ba så fint at jeg hadde ikke hjerte til å si nei. ) Jeg går til privat tannlege, jeg trenger rett og slett den ekstra servicen. Innkalling hver sjette mnd, time kjapt dersom det er noe spesielt. Jeg er i allefall veldig fornøyd, håper du blir det også. 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283180259' post='4426737] Det er en vanskelig balansegang og noen ganger må man jo bare. Aller helst vil jeg legge meg nå, men skal følge guttungen på første svømmetrening. Han ba så fint at jeg hadde ikke hjerte til å si nei. ) Jeg går til privat tannlege, jeg trenger rett og slett den ekstra servicen. Innkalling hver sjette mnd, time kjapt dersom det er noe spesielt. Jeg er i allefall veldig fornøyd, håper du blir det også. Jeg har fått verdens mest hyggelig tannlege og i dag er første gangen i mitt liv at jeg ikke har grudd meg. Og jeg skal i hvert fall ikke klage siden jeg får dekket mer enn halvparten. Og det ligger fem minutter unna meg så det er ikke pes å komme seg dit heller og heis har de også ;o) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg har fått verdens mest hyggelig tannlege og i dag er første gangen i mitt liv at jeg ikke har grudd meg. Og jeg skal i hvert fall ikke klage siden jeg får dekket mer enn halvparten. Og det ligger fem minutter unna meg så det er ikke pes å komme seg dit heller og heis har de også ;o) Så bra! ) Jeg er veldig glad i tannlegen min. Fra å ikke sove, være omtrent hjelpeløs på venterommet, så sover jeg godt, drar ut, sitter og venter uten noe problem. Vi har jo litt spesielt forhold også, siden jeg var så syk da jeg startet der, løp på do hele tiden og en masse styr. Han taklet det på strak arm, behandlet meg med respekt, hørte på meg, og nå er alt så mye bedre. Viser viktigheten av å ha en god kommunikasjon, ja og en dose kjemi da. ) 0 Siter
Dorthe Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283199747' post='4426928] Så bra! ) Jeg er veldig glad i tannlegen min. Fra å ikke sove, være omtrent hjelpeløs på venterommet, så sover jeg godt, drar ut, sitter og venter uten noe problem. Vi har jo litt spesielt forhold også, siden jeg var så syk da jeg startet der, løp på do hele tiden og en masse styr. Han taklet det på strak arm, behandlet meg med respekt, hørte på meg, og nå er alt så mye bedre. Viser viktigheten av å ha en god kommunikasjon, ja og en dose kjemi da. ) Jeg var først hos en mann på samme kontor og han var skikkelig nedlatende så jeg ringte å fikk bytte til en annen og kom til en flott dame som bare er hyggelig. Og så har de prisgaranti, finner man det billigere et annet sted så får man det til den prisen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg var først hos en mann på samme kontor og han var skikkelig nedlatende så jeg ringte å fikk bytte til en annen og kom til en flott dame som bare er hyggelig. Og så har de prisgaranti, finner man det billigere et annet sted så får man det til den prisen. Gode greier! ) Min tannlege har også OK priser, det er jo absolutt greitt for min del. ;o) 0 Siter
Gjest Et tips angående rusk Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 [quote name=Shira )' timestamp='1283180113' post='4426736] Takk for tips. Nå har jeg alltid uklar urin, jeg har kontient urostomi laget av tykktarm, så jeg får ikke vanlige symptomer av UVI (urinen er også grumset pga slim). Kjenner det ikke før det slår seg til i nyrene, og da blir jeg jo svært dårlig. Fantastisk hva som kan gjøres 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Fantastisk hva som kan gjøres Det er både fantastisk og skremmende alt som kan gjøres egentlig. Jeg er i allefall svært fornøyd med at de kan fikse opp i meg der det var feilvare. ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.