Gå til innhold

Mugg på klær

Anbefalte innlegg

Gjest renatte
Skrevet

Merket i dag at noe skittetøy var mugglukt på. Så ikke noe mugg men kjente lukten av det. Bør jeg da kaste tøyet eller kan jeg bare vaske på høy temperatur? Hvor høy temperatur?

Skrevet

Sånn lukt går ikke bort. Du akn jo prøve å vaske en gang på høy temp. men tror ikke det vil hjelpe. Har selv måtte kaste flere håndklær som frøkna hadde "glemt" ute etter bading. Vasket på 60 grader, men det lukta fortsatt.

Gjest høstløv
Skrevet

Er det klær som tåler kloring, ville jeg prøvd en omgang i klorvann og så vaske på høyeste antall grader som plaggene tåler.

Da jeg var ung glemte jeg ofte vasketøyet og det ble råtten lukt på det, men lukten gikk bort etter et par ganger med vanlig vask.

Gjest grrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Skrevet

Jeg var plaget med mugg på klær der jeg bodde før da jeg var ung,

det skyldtes at vi bodde i en muggen kjeller...

vi hadde ikke tørketrommel og klærne måtte henges til tørk innendørs på vinteren,

med det resultat at det mugnet....

og mugglukta ble vi aldri kvitt, måtte bare kaste klærne.

Huseier ville ikke innrømme problem med mugg, selv om man så tydelig på utsiden av muren at det var fuktskader. Er så glad vi kom oss derifra! Makan til rottereir.

hadde plager med mus i veggene og som han ikke ville innrømme.. Påstod vi hadde dratt inn musa!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...