Gå til innhold

Vil lære å spise (tran-) pille.

Anbefalte innlegg

Og andre piller som er større en de minste. (Tar de med mat og later som de ikke er der og det går bra).

Hvordan gjør man det - steg for steg?

Jeg må øve. Har sperre på det og ser for meg at jeg blir kvalt eller lignende. Motivasjonen for å få det til er at jeg har lyst til å begynne med tranpillene. (Vet at de fins med jordbærsmak etc, og i flytende form, men jeg brekker meg av det).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/352401-vil-l%C3%A6re-%C3%A5-spise-tran-pille/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lotus77

Uff jeg har samme problemet. Så jeg tygger kapslene :D

Har ikke noe imot transmak jeg, så jeg drikker vanlig tran og. Men er greit å ha treningen med å spise store tabletter, det fikk jeg erfare da jeg tok keisersnitt,

en av de smertestillende jeg måtte ta et par dager senere var stor og kunne ikke deles! Jeg tryglet om en man kunne dele, men neida....

etter mye om og men fikk jeg den ned til slutt.

Men ang trankapsler. Da jeg var liten var jeg på besøk hos en venninne og vi fikk to stoooooore trankapsler vi måtte spise! Jeg skylte den ned med oboy - og den gled faktisk rett ned :-)

Jeg ble veldig stolt av meg selv da, og klarte etter det å svelge mindre piller...

men så fikk jeg problemer igjen med å svelge store tabletter, de stopper liksom opp bak tunga.

Et triks er tykke drikker, f.eks. Biola...

Jeg skal trene mer... en dag.

Tror jeg har skrekken pga jeg fikk et drops i halsen en gang og ikke fikk puste,

min mor tok den manøveren du vet flere ganger, den ville ikke ut og jeg trodde min siste time var kommet, men plutselig plopp spratt den ut, et par meter sikkert og jeg gispet etter pusten. Puh! Tror nok skrekken ligger i meg ennå.

Jeg tar alt av piller og kapsler mens jeg spiser mat. Tar en munnfull mat, tygger det godt og lenge og helt ferdig, putter inn kapselen i munnen rett før jeg skal svelge *svosj* så bare blir den med ned i magen. Matfullen jeg skal til å svelge er ofte mye større enn den psykisk sett "enorme" kapselen. Skyller man etter med en slurk vann e.l. så går det enda lettere.

Dette funker ihvertfall for meg. :-)

Gjest Shira :o)

Jeg svelger, så kommer ofte hele pilla opp igjen, dvs jeg brekker meg, men jeg svelger raskt igjen. Da går det som oftes greitt. Nå har jeg skjønt at jeg ikke kommer til å spy, det er bare pillen, så jeg svelger på nytt.

Noen sverger til å ta det sammen med mat.

Husk å drikke vann før du skal svelge også, for å klargjøre halsen eller hva jeg skal si. Og rikelig vann etterpå.

Annonse

Jeg tar alt av piller og kapsler mens jeg spiser mat. Tar en munnfull mat, tygger det godt og lenge og helt ferdig, putter inn kapselen i munnen rett før jeg skal svelge *svosj* så bare blir den med ned i magen. Matfullen jeg skal til å svelge er ofte mye større enn den psykisk sett "enorme" kapselen. Skyller man etter med en slurk vann e.l. så går det enda lettere.

Dette funker ihvertfall for meg. :-)

Det funker også for meg med de små pillene. Men har sperre for de større fordi jeg "tror" at halsen mine er for liten.

Fikk en gang pencilin som jeg avbrøt kuren, fordi jeg ikke klarte å svelge dem.

Uff jeg har samme problemet. Så jeg tygger kapslene :D

Har ikke noe imot transmak jeg, så jeg drikker vanlig tran og. Men er greit å ha treningen med å spise store tabletter, det fikk jeg erfare da jeg tok keisersnitt,

en av de smertestillende jeg måtte ta et par dager senere var stor og kunne ikke deles! Jeg tryglet om en man kunne dele, men neida....

etter mye om og men fikk jeg den ned til slutt.

Men ang trankapsler. Da jeg var liten var jeg på besøk hos en venninne og vi fikk to stoooooore trankapsler vi måtte spise! Jeg skylte den ned med oboy - og den gled faktisk rett ned :-)

Jeg ble veldig stolt av meg selv da, og klarte etter det å svelge mindre piller...

men så fikk jeg problemer igjen med å svelge store tabletter, de stopper liksom opp bak tunga.

Et triks er tykke drikker, f.eks. Biola...

Jeg skal trene mer... en dag.

Tror jeg har skrekken pga jeg fikk et drops i halsen en gang og ikke fikk puste,

min mor tok den manøveren du vet flere ganger, den ville ikke ut og jeg trodde min siste time var kommet, men plutselig plopp spratt den ut, et par meter sikkert og jeg gispet etter pusten. Puh! Tror nok skrekken ligger i meg ennå.

Ja, det stopper opp hos meg også.

Tar til meg tipsene for nærmere etterprøving.

Det funker også for meg med de små pillene. Men har sperre for de større fordi jeg "tror" at halsen mine er for liten.

Fikk en gang pencilin som jeg avbrøt kuren, fordi jeg ikke klarte å svelge dem.

Uh, de penicilinpillene pleier vel å være gigantiske - og med en veldig absorberende overflate, så de føles som de suger seg fast i halsen? :-(

Jeg har dessverre ikke noe annet tips enn mat-trikset - så store mattygger at du kan gjemme kapselen/pilla helt inni den tyggede munnfullen, og svelge som vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...