Gå til innhold

Nevrologi

Gjest Forandret

Anbefalte innlegg

Gjest Forandret

Fant ingen almennlege eller nevrolog her. Men regner med du som barnelege jo har allmenn utdannelse i tillegg. Jeg har de siste kanskje 7-9 årene fått problemer med følgende, hukommelsen svikter. Også langt tilbake i tid, men verst er at jeg feks kan ha en samtale med noen. Også ting som er viktige for meg. Og om jeg må videreformidle det feks dagen etter til noen. Er alt glemt. Jeg har ikke evne til struktur lenger. Jeg påbegynner så mye posjekter. Men klarer ikke å avslutte noe. Og har ingen oversikt og ryddighet i hus, papirer, økonomi, avtaler m.m. Jeg har også fått problemer med rettskrivning. Skriver som om jeg skulle ha dysleksi, bytter om på bokstaver etc. men jeg ser selv i etetrkant at det er feil. Jeg klarer ikke konsentrere meg. Og jeg "detter ut i samtaler" begynner å fortelle noe, men så vet jge plutselig ikke hva jeg skulle si. Balansen er vanskelig, jeg har problemer med å kjøre Mc og sykle vanlig feks. Jeg sjangler. Har tidligere vært spesielt sterk i armende. Nå svikter de, kreftene er ikke de..Selv om jeg jo ser at musklene er der som som før. Jeg er svært distre, kan legge saker på de merkeligste plasser. Og henger liksom ikke helt med. Kan tilføye at jeg tidligere har vært en nøye person,med ordning i sakene. Oppegående og svært dyktig i å formulere meg og skrive rett. Hørsel er også svært nedsatt, ble oppdaget i 2001. Bruker høreapperat. Jeg har også hatt en del anfall, som ble utredet som epilepsi. Men uten noe spesielt resultat. Jeg ahr en lang og omfattende sykdomshistorie. Depresjoner etter tap av mor og ektemann. Ble alene med ungene når de var henholdsvis 3 mnd og 8 år. Lider av stress og uro. Men energi nivå som tidligere var svært høyt, er nå lik null. Finger/hender dovner bort. Skjelver på hendene. Behøver også masse søvn iforhold til tidligere. Og søvnbehovet kan komme brått på, trøtt hele tiden. mne får øyeblikk gjennom dagen hvor jeg bare ikke klarer å holde øyene oppe. 15 timer i døgnet med søvn, gjør meg noen ganger litt bedre. Mne det går jo ikke å gjennomføre i praksis vanligvis. Jeg bruker medisinene cipralex, lamictal i tillegg mot stadig tilbakevendende depresjoner og noe generell angst. Neurontin mot smerter. I tillegg til Ibux daglig. Har vært utsatt for 4 bilulykker i løpet av 4 år. Og med påfølgende nakke skader. Kroniske smerter i nakke og hode. Noe er anspenthet ved siden av skader ellers. Prolapser etc ett ulykker. Har utviklet allergi mot det meste av medisiner. Smertestillende, muskelavslappende m.m, får veldige allergisjokk. Blir hentet av ambulanse etc. Jeg er klar over at tilværelsen som enslig mor uten avlastning kan gjøre en både sliten og annet. Og at medisiner kan gjøre en trøtt. Mne jeg føler jo nå at jeg har klart denne situasjonen bra. Ungene som nå er 19 og 11 har klart sge meget bra på skolen, sosialt osv. Jeg er i dag 100% ufør. Mot min vilje, det ble søkt 50% midlertidig. Men NAV gjorde altså om dette til 100% varig. Det er jo noe sjeldent at skjer... Jeg innser at jeg ikke kan jobbe som tidligere, jeg elsket full fart, høyt tempo, utfordringer og mye jobbing. Men samtidig svært vanskelig å akseptere.. Det er forsøkt injeksjoner med bedøvelse av muskler/nerver på smerteklinikk, fysioterapaut, kiropraktor, akupunktur. Jeg har gått i sorggruppe eTter min manns død. Og til psykolog i perioder. Jge har vært hos nevrolog etetr "epilepsi" anfall. Og pga utredninger etter ulykkene. Tatt MR flere ganger (prolaps). Jeg ahr også hatt 2 anfall som ble utredet som angina. Uten at de fant noe. Har høyt kolestrol, men bruker ikke noe medsin for dette. Har mye vann i føttene. Lite blodomløp i hode pga nakken. Men også iskalde føtte rog hender. jge røyker ca 20 sig om dagen. Spiser nromalt sundt. Har alltid vært syltynn med høy forbrenning. har de siste årene veid 25 kg mer enn tidligere, om det er alder eller medsin bruk skal være uvisst. Er 180 cm høy og veier 86 kg. Trener svært sjelden. Og er 43 år.Jeg har lite eller ingen kontakt med familie. Utenom min gamle far. Mne jeg er svært sosial, med mange gode venner, både nære og mer bekjente. Det er nå i høst rettsak mot forsikringsselskapene til de som kjørte på meg i trafikken. Ser frem til å bli ferdig, uansett resultat. Ulykke 1, påkjørt av større type bil i ca 60 km bakfra, ble dyttet inn i bil foran, uforberedt. Ulykke 2,3 mnd etter første ulykke, påkjørt fromt mot front av lastebil, svært lav fart. Ulykke 3, ble uforberedt påkjørt bakfra av politi under uttrykning, jeg stod parkert. Ulykke 4, be påkjørt da jeg gikk ut av bensinstasjon, våknet på panseret av bilen, hadde vært bevistløs en kort stund. Har blitt fortalt at problemene som har oppstått i hodet, kan komme av ulykker med nakkeskader? Har flytt til Sverige og skal ha time første gang hos ny lege her. Hva bør jeg be om for å få utredet dette. Redd for snikende nevrologisk sykdom. Eller varige skader av ulykkene. Behøver en "diagsnose"for å føle meg mindre usikker og urolig. Og hva tror du om slike tegn som dette... Håper du kan hjelpe meg noe her.. Ta utfordringen... sliter med å være sli. Føler emg dum, og utenfor i mange sistuasjoner pga disse problemene. Satser på at jeg ahr husket all informasjon her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Per H Finne, Professor i barnesykdommer

Jeg har lest din lange og detaljerte beskrivelse av symtomene du har, behandlingen du får og tiltak som er gjort.Det er et svært innviklet symtombilde og behandling som gis og jeg tror desverre jeg ikke kan tilføye noe hverken diagnostisk eller behandlingsmessig og synes du skal holde deg til de legne som nå har ansvaret for deg og som kjenner din historie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...