Gjest Nord, ned og til helvetet Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Det gjør den vel ikke, bortsett fra hvis du føler deg truffet? Jo, det gjør den! Ikke et kløyva ord om sak, men de vanlige tiradene med spekulasjoner om meningsmotanderes utseende, inntekt, intellekt, sosiale status og IQ. Mer du ikke har fått med deg gjennom tåkeskya di? 0 Siter
Sør Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jo, det gjør den! Ikke et kløyva ord om sak, men de vanlige tiradene med spekulasjoner om meningsmotanderes utseende, inntekt, intellekt, sosiale status og IQ. Mer du ikke har fått med deg gjennom tåkeskya di? Ikke meningsmotstandere generelt, bare de som ikke kan diskutere sak. Og heller ikke noen nevnte navn/nick. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. august 2010 Forfatter Skrevet 30. august 2010 Vel, jeg syns du fremstiller nettdebattanter altfor simpelt. Det finnes maaange typer. =) Sjekk under for stereotypene: http://redwing.hutman.net/~mreed/ Det var ikke jeg som tegnet den tegningen der, altså. Men jeg har møtt en del av f.eks. VGs debattanter. Kjente en av dem godt. Han er nok en av de verste der inne. Jeg har også møtt en del andre i hockeysammenheng. Når det gjelder klasseskille kan hockey brukes som eksempel. Se på østfoldningene (sorry, østfoldinger!). De ligger lavest i lønn i Norge (statistikk), de er feitere enn andre (statistikk), de drikker ekstremt med øl (selvopplevd som turist- og i hockeyhallen over mange år), og de har ekstreme fordommer mot nær sagt alt og alle (stikk innom hockeyforumet på Aftenposten - norges desidert største hockeyforum, og se selv). Og hvilke partier regjerer i Østfold? Men så til Asker. Høyrestyrt, og askerfolket er veldig godt representert på hockeyforumet til Aftenposten. Asker er en rik kommune. Askerfolket der inne skryter fælt av hvor rike de er. Disse er like fordomsfulle som østfoldingene. Flere av dem behersker til og med norsk godt nok til å uttrykke seg på nettet (skriveferdigheter burde settes høyt på den politiske agendaen i Østfold). Sånn sett kan det se ut som om dette også gjelder velstående og vellykka mennesker. Problemet er at de lyver. De er ikke velstående eller vellykka, selv om de liker å slenge seg inn i "den rike Asker-båsen" og late som om de er det. Dette vet jeg fordi jeg vet hvem de er. Flere av disse er aktive debattanter også på VGD (som jeg bruker som eksempel - da det har utvikla seg til å bli et spesielt ekstremt forum - i hvert fall hvis man ser på innvandrings-/midtøsten-/politikkdelen av forumet). Er det riktig å bruke hockeyfolket som mal? Selvsagt ikke. Men det er nå engang en stor idrett (tross lite tv-dekning og mediaomtale er det ingen, bortsett fra fotballmannfolka, som drar flere på kamp to-tre ganger i uka hele sesongen). Men hockey er nok i relativt stor grad en arbeidsklasseidrett - noe som gir seg utslag blant fansene. Det er til en viss grad det samme i fotballen (i mindre grad nå enn tidligere, dog). Kjør en forumundersøkelse om politisk tilhørighet på APD, og FRP vil lande på langt over 50 % etter at 1000+ har stemt. Dette er langt over landsgjennomsnittet. Gjør det samme blant en annen gruppe jeg har lært å kjenne iløpet av de siste årene - Thailandfrelste. Her har jeg til og med sett det gjøres. FRP vinner med langt over 50 % oppslutning. Det er nok Høyre som kaprer flertallet av de spesielt ressurssterke der ute, og for disse er det ikke innvandringen som er det store spørsmålet. Derfor har heller aldri Høyre kastet seg på FRPs propaganda. Deler av AP er faktisk langt verre enn Høyre blitt. 0 Siter
Gjest Ja, shit er ordet. Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Det var ikke jeg som tegnet den tegningen der, altså. Men jeg har møtt en del av f.eks. VGs debattanter. Kjente en av dem godt. Han er nok en av de verste der inne. Jeg har også møtt en del andre i hockeysammenheng. Når det gjelder klasseskille kan hockey brukes som eksempel. Se på østfoldningene (sorry, østfoldinger!). De ligger lavest i lønn i Norge (statistikk), de er feitere enn andre (statistikk), de drikker ekstremt med øl (selvopplevd som turist- og i hockeyhallen over mange år), og de har ekstreme fordommer mot nær sagt alt og alle (stikk innom hockeyforumet på Aftenposten - norges desidert største hockeyforum, og se selv). Og hvilke partier regjerer i Østfold? Men så til Asker. Høyrestyrt, og askerfolket er veldig godt representert på hockeyforumet til Aftenposten. Asker er en rik kommune. Askerfolket der inne skryter fælt av hvor rike de er. Disse er like fordomsfulle som østfoldingene. Flere av dem behersker til og med norsk godt nok til å uttrykke seg på nettet (skriveferdigheter burde settes høyt på den politiske agendaen i Østfold). Sånn sett kan det se ut som om dette også gjelder velstående og vellykka mennesker. Problemet er at de lyver. De er ikke velstående eller vellykka, selv om de liker å slenge seg inn i "den rike Asker-båsen" og late som om de er det. Dette vet jeg fordi jeg vet hvem de er. Flere av disse er aktive debattanter også på VGD (som jeg bruker som eksempel - da det har utvikla seg til å bli et spesielt ekstremt forum - i hvert fall hvis man ser på innvandrings-/midtøsten-/politikkdelen av forumet). Er det riktig å bruke hockeyfolket som mal? Selvsagt ikke. Men det er nå engang en stor idrett (tross lite tv-dekning og mediaomtale er det ingen, bortsett fra fotballmannfolka, som drar flere på kamp to-tre ganger i uka hele sesongen). Men hockey er nok i relativt stor grad en arbeidsklasseidrett - noe som gir seg utslag blant fansene. Det er til en viss grad det samme i fotballen (i mindre grad nå enn tidligere, dog). Kjør en forumundersøkelse om politisk tilhørighet på APD, og FRP vil lande på langt over 50 % etter at 1000+ har stemt. Dette er langt over landsgjennomsnittet. Gjør det samme blant en annen gruppe jeg har lært å kjenne iløpet av de siste årene - Thailandfrelste. Her har jeg til og med sett det gjøres. FRP vinner med langt over 50 % oppslutning. Det er nok Høyre som kaprer flertallet av de spesielt ressurssterke der ute, og for disse er det ikke innvandringen som er det store spørsmålet. Derfor har heller aldri Høyre kastet seg på FRPs propaganda. Deler av AP er faktisk langt verre enn Høyre blitt. Du burde snart ta deg en pille. Den interessen du har for meningsmotstanderes, sosiale, helsemessige, inntekksmessige, utseendemessige og andre totalt off-topic-messige faktorer er langt over grensen for syklighet. I tillegg kan selv den mest innbarka såkalte rasist på VGd bare misunne deg dine evner til tullete generalisering på grunnlag som får kvikksand til å fortone seg som betong. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 30. august 2010 Forfatter Skrevet 30. august 2010 Du burde snart ta deg en pille. Den interessen du har for meningsmotstanderes, sosiale, helsemessige, inntekksmessige, utseendemessige og andre totalt off-topic-messige faktorer er langt over grensen for syklighet. I tillegg kan selv den mest innbarka såkalte rasist på VGd bare misunne deg dine evner til tullete generalisering på grunnlag som får kvikksand til å fortone seg som betong. Jaujau. 0 Siter
Sør Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Du burde snart ta deg en pille. Den interessen du har for meningsmotstanderes, sosiale, helsemessige, inntekksmessige, utseendemessige og andre totalt off-topic-messige faktorer er langt over grensen for syklighet. I tillegg kan selv den mest innbarka såkalte rasist på VGd bare misunne deg dine evner til tullete generalisering på grunnlag som får kvikksand til å fortone seg som betong. ''Du burde snart ta deg en pille.'' Igjen har du intet å komme med. 0 Siter
Gjest Nord, ned og til helvetet Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 ''Du burde snart ta deg en pille.'' Igjen har du intet å komme med. Gratulerer! der spyttet du i følge søkemotoren ut meningsløst/innholdsløst jeg-må ha-siste ordet innlegg nr. 35288 siden 2001. Skal du feire det med gjester, god mat og Champagne? 0 Siter
Bookworm Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Dette beskriver nok én type nettdabattanter ja; de som kun i anonym utgave tør å si sine forholdsvis sterke og ofte feilaktige, generaliserende meninger. Men som sagt, EN type - det finnes mange andre (som ellers i samfunnet). Selv er jeg jo anonym her inne, men det er fordi jeg ønsker å kunne stille personlige spørsmål til tider, hvis jeg ikke ønsker å bli gjenkjent av naboen eller svigerinna (om dere hadde visst navnet mitt hadde ærlig talt ikke vært noe problem)... Ellers kan jeg ofte sende leserinnlegg i avisen også jeg, under fullt navn, men der skriver jeg sjelden om sexlivet mitt, eller andre personlige ting:-) 0 Siter
Bookworm Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Dette pjattet om Frp' ere og lav IQ har vi vel hørt mange nok ganger fra deg og din mulla Sør nå etterhvert. Like akademisk høyverdig og opplysende nå som første gang. Du virker mer enn sykelig oppattt av å ta spilleren foran ballen nesten uansett hvilket tema det dreier seg om. Finnes sikkert nok tegninger av islamisthorer av begge kjønn også, hvis du så absolutt gjerne vil se et bilde av deg selv. Det er faktisk veldig pussig at det klages på generalisering av FrP'ere eller høyresiden i alle slike typer innlegg... Det blir ikke sagt noe om dette i utgangspunktet, men dere kjenner dere igjen hver eneste gang:-) Det tror jeg neppe vi kan skylde på trådstarter;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.