Gjest Jobbsøker-anonym for anledningen Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Jeg sitter her og skriver en jobbsøknad, og lurer på hvordan i all verden jeg skal formulere meg. Det er en evighet siden jeg sist søkte på jobb... Dette er en helt annen bransje enn jeg er utdannet i, og jeg sliter litt med hva jeg skal skrive. For hvorfor vil jeg slutte i jobben min for å ta denne nye jobben? Vel, sannheten er rett og slett at jeg gjerne vil prøve noe annet nå og at jeg er fed up av jobben min. Men det kan jeg jo ikke skrive! Så hva kan jeg skrive? Gode forslag mottas med takk. 0 Siter
Sør Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Hei, Det viktigste i en jobbsøknad er jo ikke nødvendigvis dine ønsker (litt brutalt sagt), men alle kunnskapene og erfaringene og holdningene som din fremtidige arbeidsgiver trenger. Fokuser på hva du bringer, i stedet for at "du kjeder deg der du er", osv. Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Jobbsøker-anonym for anledningen Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Tror du det gjelder å være ærlig, men å formulere det på en konstruktiv, positiv måte, i stedet for f.eks. å si at du bare er "fed up". Du kan f.eks. heller si at du er ute ette rnye erfaringer elns. Ja, det var et godt tips. Takk. 0 Siter
Gjest Jobbsøker-anonym for anledningen Skrevet 30. august 2010 Skrevet 30. august 2010 Hei, Det viktigste i en jobbsøknad er jo ikke nødvendigvis dine ønsker (litt brutalt sagt), men alle kunnskapene og erfaringene og holdningene som din fremtidige arbeidsgiver trenger. Fokuser på hva du bringer, i stedet for at "du kjeder deg der du er", osv. Med vennlig hilsen Så du mener at jeg ikke trenger å begrunne hvorfor jeg vil vekk fra min nåværende jobb? Hm, du har kanskje rett. At jeg heller skal fokusere på at jeg syns jobben jeg søker er spennende og at de selvsagt trenger MEG. :-) 0 Siter