laban Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Jeg vet ikke helt om man bør le eller grine av sånne historier. Det rare er at det fortsatt skjer etter mange år med fokus på denne typen svindel. For ca. 10 år siden var det jo til og med en erfaren forretningsmann som bet på. Han ble drept da han reiste ned for å ordne opp: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=2885854 De fleste ville lure litt når det blir snakk om millioner av kroner i kontanter. Men alle gjør ikke det: http://www.dagbladet.no/2009/12/26/nyheter/nigeriasvindel/innenriks/ghana/svindel/9671811/ 0 Siter
løvinne71 Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Spiller det egentlig noen rolle om denne kvinnen eksisterer i virkeligheten eller ikke? Hvis "bekjentskapet" er og blir på "sms-nivå" og man aldri treffes i RL, så er det vel egentlig revnende likegyldig om "sms- partneren" heter Ingrid og er 27 år fra Bergen og jobber i et bibliotek, eller om hun heter Kristin og er 35 årig butikkansatt fra Ålesund? Hvis noen er villige til å betale 25 kr pr SMS bare for å ha noen å sende sms til, så får de vel sitt "behov" dekket i begge tilfeller.? Er enig i at det kan virke kynisk og utspekulert. Men i bunn og grunn blir det jo det samme prinsippet som at telesex-vertinner neppe sitter i senga og mastruberer, utkledd i nettingstrømper og hofteholder, mens de snakker med en kunde, selvom det er det de sier til "klienten" Sjansen er større for at de faktisk labber rundt i treningsdress og gjør husarbeid mens de betjener klienten, og antagelig heter de heller ikke "Angel" eller "Missy" i virkeligheten.. Uansett gjør de akkurat samme "nytten" for dem som er villig til å bruke penger på disse tjenestene. De betaler for en illusjon, og det får de... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. august 2010 Forfatter Skrevet 31. august 2010 For ca. 10 år siden var det jo til og med en erfaren forretningsmann som bet på. Han ble drept da han reiste ned for å ordne opp: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=2885854 De fleste ville lure litt når det blir snakk om millioner av kroner i kontanter. Men alle gjør ikke det: http://www.dagbladet.no/2009/12/26/nyheter/nigeriasvindel/innenriks/ghana/svindel/9671811/ ''— Kjærlighet gjør blind, sier «Josef» til Dagbladet.'' Jeg lurer på om de tror på denne klisjeen selv ... 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. august 2010 Forfatter Skrevet 31. august 2010 Spiller det egentlig noen rolle om denne kvinnen eksisterer i virkeligheten eller ikke? Hvis "bekjentskapet" er og blir på "sms-nivå" og man aldri treffes i RL, så er det vel egentlig revnende likegyldig om "sms- partneren" heter Ingrid og er 27 år fra Bergen og jobber i et bibliotek, eller om hun heter Kristin og er 35 årig butikkansatt fra Ålesund? Hvis noen er villige til å betale 25 kr pr SMS bare for å ha noen å sende sms til, så får de vel sitt "behov" dekket i begge tilfeller.? Er enig i at det kan virke kynisk og utspekulert. Men i bunn og grunn blir det jo det samme prinsippet som at telesex-vertinner neppe sitter i senga og mastruberer, utkledd i nettingstrømper og hofteholder, mens de snakker med en kunde, selvom det er det de sier til "klienten" Sjansen er større for at de faktisk labber rundt i treningsdress og gjør husarbeid mens de betjener klienten, og antagelig heter de heller ikke "Angel" eller "Missy" i virkeligheten.. Uansett gjør de akkurat samme "nytten" for dem som er villig til å bruke penger på disse tjenestene. De betaler for en illusjon, og det får de... Jeg er enig, og ja - de betaler for en illusjon. Det jeg synes er merkelig er at de ikke finner illusjonen helt gratis på nettet. Det kryr jo av chatterom, datingsider og småsuspekte nettsteder av typen "finn en sexpartner i kveld". Dette er stort sett helt gratis, og siden de fleste pc-er i dag kommer med webkamera, kan man i det minste enkelt finne ut om Sexy Melody egentlig er en skjeggete fyr som heter John. Det er ikke like enkelt med SMS til 25 kroner meldingen. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Jeg er enig, og ja - de betaler for en illusjon. Det jeg synes er merkelig er at de ikke finner illusjonen helt gratis på nettet. Det kryr jo av chatterom, datingsider og småsuspekte nettsteder av typen "finn en sexpartner i kveld". Dette er stort sett helt gratis, og siden de fleste pc-er i dag kommer med webkamera, kan man i det minste enkelt finne ut om Sexy Melody egentlig er en skjeggete fyr som heter John. Det er ikke like enkelt med SMS til 25 kroner meldingen. Helt enig! Så jeg kommer ikke helt bort fra tanken om at man er rimelig "dum" eller i det minste veldig lettlurt, hvis man gidder å svi av så mye penger på denne måten... 0 Siter
morsan Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Jeg vet ikke helt om man bør le eller grine av sånne historier. Det rare er at det fortsatt skjer etter mange år med fokus på denne typen svindel. ''Det rare er at det fortsatt skjer etter mange år med fokus på denne typen svindel.'' Det kan virke som om enkelte ikke tør ta sjansen på at noen ting IKKE er sant likevel, for det er så fint og flott dersom det ER sant. Det samme tror jeg kan anføres når det gjelder alskens postordresalg av slankepiller (kvinner) og midler mot hårtap (menn) - mann tør liksom ikke la sjansen gå fra seg? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.