Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Herregud,, har aldri hatt lus, men nå oppdaget jeg 5 stykker i hodet mitt.. LUS har alltid vært min store frykt.. Nå må jeg rett på apoteket og hamstre inn slik at jeg blir kvitt dette.. sengetøy er satt på 95 grader, sengene er blitt grundig støvsugd, tøy og håndklær vaskes fortløpende ! Jeg klør ikke,, men har dyr i håret.. hvor lenge har de vært der..?? prøvde å se etter egg, men så ingen ?? eller er det vanskelig å se ?? dro gjennom med lusekam tusen ganger !!!!! HJELP... Når er vi kvitt dette ? Hvor mange må varsles ?? - må selvsagt varsle klassen til sønnen min. Må venninnen min som jeg traff i går varsles ? gav henne jo en klem ! Hva med fysioterapeuten min ? som behandler rygg og nakke ?? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Du må også huske på å varske politiets sikkerhetstjeneste. 0 Siter
Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Du må også huske på å varske politiets sikkerhetstjeneste. ha ha ha ha.. den er god du :-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Du må også huske på å varske politiets sikkerhetstjeneste. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 ha ha ha ha.. den er god du :-) Godt du ikke hører på meg, men innlegget var preget av så mye hysteri at jeg ikke klarte å dy meg. Den enkleste løsningen er vel strengt tatt full shaving. Håret vokser ut igjen, og jeg tror ikke lus kan overleve uten hår. Det kunne vært verre, så du får se positivt på det: En kompis av meg fikk skabb. Det er hakket verre å fortelle folk at du har skabb. 0 Siter
Gjest Lotus77 Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Du får kjøpe sånt middel på apotek, og klærne bør du kokvaske og fryse, og hele familien bør behandles. Så si fra til venninna di. Hvor har du fått lusa fra? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Siden du ikke klør, har du ikke hatt lus så lenge. Kløen kommer først etter et par måneder. Sjekk om barnet ditt har lus. Har det ikke det, så trenger du ikke å varsle skolen. Men venninnen din må få beskjed. Fysioterapeut skulle ikke være nødvendig, med mindre du bruker å klemme ham. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Du får kjøpe sånt middel på apotek, og klærne bør du kokvaske og fryse, og hele familien bør behandles. Så si fra til venninna di. Hvor har du fått lusa fra? Retningslinjene sier vel at bare de som har fått påvist lus skal behandles med lusemiddel? Det var i hvert fall de rådene som ble gitt for noen år siden. 0 Siter
Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Siden du ikke klør, har du ikke hatt lus så lenge. Kløen kommer først etter et par måneder. Sjekk om barnet ditt har lus. Har det ikke det, så trenger du ikke å varsle skolen. Men venninnen din må få beskjed. Fysioterapeut skulle ikke være nødvendig, med mindre du bruker å klemme ham. Fysioterapeuten er en dame :-) Hun behandlet nakken min... 0 Siter
Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Du får kjøpe sånt middel på apotek, og klærne bør du kokvaske og fryse, og hele familien bør behandles. Så si fra til venninna di. Hvor har du fått lusa fra? Ja hvor har jeg fått lusa fra ?? Jeg har vært på backpacking i Thailand og vært på trekking i jungelen. Lå da på madrasser og puter som også blir brukt av maaange andre... uten noen annen deksel enn lakenposen ! kan det ha vært derfra ??? Skal sjekke sønnen min når han kommer fra skolen. om han har, så kan det ha vært fra skole ??? Hvor ellers vet jeg ikke-. 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Siden du ikke klør, har du ikke hatt lus så lenge. Kløen kommer først etter et par måneder. Sjekk om barnet ditt har lus. Har det ikke det, så trenger du ikke å varsle skolen. Men venninnen din må få beskjed. Fysioterapeut skulle ikke være nødvendig, med mindre du bruker å klemme ham. ''Kløen kommer først etter et par måneder'' Nei, dette er feil. Kløen kan komme raskt hos noen. Jeg vet når datteren min fikk lus sist og kløen kom raskt. Venninna hennes hadde sannsynligvis gått med det lenge og hun klødde ikke. Jeg ba dem sjekke likevel for jeg skjønte det kom derifra og joda, hun var full av lus. 0 Siter
Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Godt du ikke hører på meg, men innlegget var preget av så mye hysteri at jeg ikke klarte å dy meg. Den enkleste løsningen er vel strengt tatt full shaving. Håret vokser ut igjen, og jeg tror ikke lus kan overleve uten hår. Det kunne vært verre, så du får se positivt på det: En kompis av meg fikk skabb. Det er hakket verre å fortelle folk at du har skabb. :-) Å shave håret - det er AVSLØRENDE.. og så er jeg jente i tillegg.. Hadde det vært en gutt, så hadde det kanskje ikke vært så rart.. gutter bruker å shave seg innimellom :-) 0 Siter
Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Retningslinjene sier vel at bare de som har fått påvist lus skal behandles med lusemiddel? Det var i hvert fall de rådene som ble gitt for noen år siden. stemmer,, har gått inn og lest litt om lusa.. det er bare den som har lus som skal behandle seg med kjemiske midler! 0 Siter
Gjest anna72 Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Du får kjøpe sånt middel på apotek, og klærne bør du kokvaske og fryse, og hele familien bør behandles. Så si fra til venninna di. Hvor har du fått lusa fra? Hele familien skal IKKE behandles. Kun den eller de som har lus. 0 Siter
Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 ''Kløen kommer først etter et par måneder'' Nei, dette er feil. Kløen kan komme raskt hos noen. Jeg vet når datteren min fikk lus sist og kløen kom raskt. Venninna hennes hadde sannsynligvis gått med det lenge og hun klødde ikke. Jeg ba dem sjekke likevel for jeg skjønte det kom derifra og joda, hun var full av lus. Vi hadde vår niese på helgebesøk og jeg snakket nettopp med min søster og hun sier at niesen min har klødd i hodet siden hun kom fra oss.. Hva er forresten å være full av lus ??? hvor mye er det ? 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Vi hadde vår niese på helgebesøk og jeg snakket nettopp med min søster og hun sier at niesen min har klødd i hodet siden hun kom fra oss.. Hva er forresten å være full av lus ??? hvor mye er det ? Ja, si det:-) Det ble sagt at de fant mange hos venninna. Hos min datter ble det vel funnet en, men vi fant egg. 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Vi hadde vår niese på helgebesøk og jeg snakket nettopp med min søster og hun sier at niesen min har klødd i hodet siden hun kom fra oss.. Hva er forresten å være full av lus ??? hvor mye er det ? Husk å dynke hodebunnen skikkelig godt når tar kur og så fordele utover hele håret. Har du langt og tykt hår, bruk 2 flasker. 0 Siter
Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Ja, si det:-) Det ble sagt at de fant mange hos venninna. Hos min datter ble det vel funnet en, men vi fant egg. er det lett å se eggene ? Jeg dro fram forstørrelsesglasset for å se lusa.. så noe sort og måtte se veldig nøye at det var lus. men egg så jeg ikke.. det er vel det, siden det var 4-5 lus ?? 0 Siter
Gjest skrekk og gru Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 Husk å dynke hodebunnen skikkelig godt når tar kur og så fordele utover hele håret. Har du langt og tykt hår, bruk 2 flasker. om det er vanskelig å se eggene - skal jeg da behandle mann og barn ( om de ikke er smittet ??? at jeg ikke ser mener jeg ) 0 Siter
Gjest Nickløsheletiden Skrevet 31. august 2010 Skrevet 31. august 2010 er det lett å se eggene ? Jeg dro fram forstørrelsesglasset for å se lusa.. så noe sort og måtte se veldig nøye at det var lus. men egg så jeg ikke.. det er vel det, siden det var 4-5 lus ?? Det er garantert egg der, men det kan være vanskelig å se. De sitter limt fast i hårstråene. Kan forvekses med flass, men hvis det ikke løsner fra hårstråene er det egg. Jeg er såpass dreven etterhvert har blitt da det en periode gikk på rundgang i klassen. Var helt fortvilet. Finner de lett hos datteren min, men hos meg selv finner jeg dem ikke. Jeg har langt og tykt hår og da er det ikke så lett. Husk at eggene ikke ser hvite ut i lyst hår. Mer brunlige. Jeg kjenner at det klør, men jeg er gjerne slik at jeg begynner å klø med det samme jeg oppdager lus hos datteren min, så det er vanskelig å si om det er lus eller psykisk. Jeg har da pleid å ta kur jeg også. Gutta i familien har alltid sluppet unna. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.