Gå til innhold

HJELP har fått lus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Javel, hva var skummelt med det? Det kan være ubehagelig i starten, og man kan få hodepine. Jeg er villig til å vedde en anseelig sum på at det vil gå over.

Finne ut hva tråden handler om kan kanskje være en tanke, iom trådstarter lurer på om hun skal varsle fysioterapeuten i forbindelse med at h*n har fått lus...

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Speak

3

• ShitDiddelyDo

2

• laban

1

• Liliaceae

1

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Moderator
Skrevet

Vennligst ikke skift overskrift gjentatte ganger i en tråd. Ved behov kan du tilføye noe i overskriften (slik jeg har gjort her). For at man skal kunne se at det er samme tråd det dreier seg om, så ønsker vi ikke at overskfrifter endres.

Denne oppfordringen gjelder selvfølgelig ikke bare deg, men alle våre brukere.

Vennlig hilsen

Gjest Kongen dy.
Skrevet

Vennligst ikke skift overskrift gjentatte ganger i en tråd. Ved behov kan du tilføye noe i overskriften (slik jeg har gjort her). For at man skal kunne se at det er samme tråd det dreier seg om, så ønsker vi ikke at overskfrifter endres.

Vennlig hilsen

''For at man skal kunne se at det er samme tråd det dreier seg om, så ønsker vi ikke at overskfrifter endres.

Denne oppfordringen gjelder selvfølgelig ikke bare deg, men alle våre brukere. ''

Det håper jeg virkelig sør kan være så vennlig å ta hensyn til.

Skrevet

Fysioterapeuten er en dame :-) Hun behandlet nakken min...

Sjansen er vel liten med mindre ho strøyk fingrene gjennom håret sitt etter å ha fått lus / egg fra deg på dem.

Men hvorfor ikke gi beskjed? Det er evt med på å forbygge spredning, og "luseeepidemier" er et velkjent og ikke skambelagt tema i våre dager, heldigvis!

Ingen grunn til panikk, lykke til :-)

Gjest skrekk og gru
Skrevet

Vennlig hilsen

sorry, var ikke klar over dette. Tenkte bare at siden det var ny info i tråden, så kunne jeg endere litt på overskriften...

Så beklager, dette skal ikke gjentas seg !!!

Gjest skrekk og gru
Skrevet

Hverken mannen min eller sønnen min har egg eller lus...

Kanskje var det hagejord dyr jeg hadde i håret :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Har sjekket sønnen. han har ingenting.. om han da ikke har egg som jeg ikke ser..

han har kullsort hår, så det å se egg ville kanskje være lett ??

I alle tilfelle.. tok han rett til frisøren og snaua han helt.. de ville ha sett om det var lus eller egg !!

Fortalte du frisøren at du mistenkte lus? Jeg trodde ikke frisører ville ta kunder med lus, pga faren for smitte.

Gjest hos frisøren
Skrevet

Fortalte du frisøren at du mistenkte lus? Jeg trodde ikke frisører ville ta kunder med lus, pga faren for smitte.

Tenkte på det samme. Når det var mistanke om lus hos min sønn ville ikke frisøren at vi skulle komme. Oppdager de lus er det en rekke ting de er nødt til å gjøre, og da lager en skikkelig problemer for dem.

Skrevet

Har sjekket sønnen. han har ingenting.. om han da ikke har egg som jeg ikke ser..

I alle tilfelle.. tok han rett til frisøren og snaua han helt.. de ville ha sett om det var lus eller egg !!

For at frisøren skal se lusa med blotte øye tror jeg det må være en del.

Vet om en frisør som oppdaget lus hos en kunde, den kunden måtte gå, halvferdig klippet hår. Med beskjed om å komme tilbake når lusa var borte.

Fortalte du frisøren at du var redd sønnen din hadde lus?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Les denne artikkelen om jenta som ble kastet ut fra frisøren fordi de trodde hun hadde lus:

http://www.varden.no/nyheter/8-aring-kastet-ut-av-frisoren-1.280415

''Hadde du tatt deg bryet å ringt og informert oss om hennes luseegg, så hadde vi blankt sagt nei til at du tok henne med til oss. Du har faktisk unnlatt å informere oss om dette... som er ditt ansvar''

Du skulle ha informert om mistanken om lus før du kom, og hadde de funnet lus kunne du fått store økonomiske utlegg:

''Hennes økonomiske ansvar ville ha blitt betydelig om jeg måtte stenge salongen for å desinfisere.''

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Finne ut hva tråden handler om kan kanskje være en tanke, iom trådstarter lurer på om hun skal varsle fysioterapeuten i forbindelse med at h*n har fått lus...

Dette er også et godt eksempel på hvorfor man ikke skal bytte navn på tråder. Får håpe Sør også får med seg det.

Skrevet

Første gangen det ble oppdaget lus hjemme hos oss, hos dattera, reagerte jeg omtrent som deg, med å gå helt av hengslene. Fikk helt noja, vasket og skrubbet og styrte verre. Måtte ringe rundt til alle venner, og skole og informere. Alle var svært takknemlig for at jeg sa fra. Andre, og forhåpentligvis siste gangen da fikk jeg det også,tok jeg det mye mer med ro. Vasket selvfølgelig sengetøy på 95 grader, men eller fulgte jeg skolesøsters råd. På ting som ikke skulle brukes kunne jeg bare legge vekk en til to uker så ville all lusa være død. Men siste gangen ringte jeg til skolen og forlangte hodesjekk av alle elevene. Skoleinspektøren bare lo av meg, men to dager senere var alle skolens elever innom helsesøster og det var mange som fikk med lapp hjem. Etter det har det, heldigvis, ikke vært flere ubudne gjester her hos oss. Her hos oss har også skolen vært med på et prosjekt der alle har fått utlevert lusekam og alle skal gre sine barn på en spesiell dag. Har noen lus får man tatt knekken hos alle på en gang og det varte lenge før det var lus på skolen igjen.

Skrevet

Godt du ikke hører på meg, men innlegget var preget av så mye hysteri at jeg ikke klarte å dy meg. ;)

Den enkleste løsningen er vel strengt tatt full shaving. Håret vokser ut igjen, og jeg tror ikke lus kan overleve uten hår.

Det kunne vært verre, så du får se positivt på det: En kompis av meg fikk skabb. Det er hakket verre å fortelle folk at du har skabb. :)

''Det kunne vært verre, så du får se positivt på det: En kompis av meg fikk skabb. Det er hakket verre å fortelle folk at du har skabb. ''

Næsj, det er det vel ikke? Dessuten er det mye lettere å bli kvitt skabb enn å bli kvitt lus.

Skrevet

Siden du ikke klør, har du ikke hatt lus så lenge. Kløen kommer først etter et par måneder.

Sjekk om barnet ditt har lus. Har det ikke det, så trenger du ikke å varsle skolen. Men venninnen din må få beskjed. Fysioterapeut skulle ikke være nødvendig, med mindre du bruker å klemme ham.

Åja takk. Det var den opplysningen jeg trengte. At dersom jeg begynner å klø har jeg hatt dem LENGE.

*fosterstilling*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Åja takk. Det var den opplysningen jeg trengte. At dersom jeg begynner å klø har jeg hatt dem LENGE.

*fosterstilling*

He he, noen ganger er sannheten brutal ;-)

Gjest skrekk og gru
Skrevet

Nevnte at jeg hadde kikket godt over og ikke funnet.. hun så etter selv også, det gikk greit

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...