Gå til innhold

Leksehelvete igjen

Gjest Leksemøkk

Anbefalte innlegg

Barn har godt av å øve seg på å gjøre litt kjedelige og demotiverende ting. Dessuten har de godt av mengdetrening på å skrive bokstaver.

Om ikke barnet sliter fryktelig, bare synes det er kjedelig, ser jeg ingen grunn til at h*n skal få slippe.

Det er noe med å lære seg å akseptere at man har fått en oppgave og den må gjøres.

mvh

Helt enig. Og i tillegg er det _viktig_ at de lærer seg å skrive bokstavene riktig, begynne riktig og skrive riktig retning. En av mine lærte seg noen bokstaver feil - skriver feil vei og begynner på feil sted - og får derfor ikke til å skrive sammenhengende. Og skriver dermed mye saktere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Og i tillegg er det _viktig_ at de lærer seg å skrive bokstavene riktig, begynne riktig og skrive riktig retning. En av mine lærte seg noen bokstaver feil - skriver feil vei og begynner på feil sted - og får derfor ikke til å skrive sammenhengende. Og skriver dermed mye saktere.

Jepp.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt kontakt med læreren og spurt om det var ok at dere gjorde det slik, altså at du skriver ordene og han jobber med dem. Ta det opp på foreldresamtale når den kommer, eller be om en ekstra samtale.

Alt løser seg som regel hvis man tar opp problemene på en ok åpen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg du krisemaksimerer en smule her. Jeg snakket jo ikke stygt om læreren eller skolen selv om jeg avgjorde at ungen skulle slippe noe av leksene. Sønnen min elsker skolen, kanskje heller pga enn til tross for at jeg lot han slippe én type utrolig kjedelig lekse i 1. klasse. Han gjør alle leksene sine ellers om det det er noen formildende omstendighet?

Jammen så flott da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...