ShitDiddelyDo Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 ''Halalkjøtt er i hvert fall intet problem. Vi spiser det alle sammen.'' Jeg elsker middager og spiser alt jeg får servert;) Var på middag og fikk servert boknafisk, og det smakte vidunderlig....sukk Grensen min går ved blodpudding. Bortsett fra det spiser jeg alt. Heldigvis skal man være mer enn middels rabiat for å servere noen blodpuddig, så det blir nok aldri en problemstilling. Men skulle det skje blir jeg nødt til å presse galskapen ned og takke for maten. Man er da dannet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Grensen min går ved blodpudding. Bortsett fra det spiser jeg alt. Heldigvis skal man være mer enn middels rabiat for å servere noen blodpuddig, så det blir nok aldri en problemstilling. Men skulle det skje blir jeg nødt til å presse galskapen ned og takke for maten. Man er da dannet. He-he. Synes jeg ser deg for meg. *svelg*....*svelg*.....*svelg*.....og fylle på med vann. Har samme greie mot krabbe/skjell. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner ikke problemet Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Diskusjonen mot dette har gått på hvorfor skal ikke-muslimer "tåle alt" hele tiden... For meg er det viktig at alle foreldre er komfortabel med dette. Dere har et holdningsproblem i barnehagen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sonja5 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hva prinsippet er vil det nok være individuelle meninger om, men synes det er viktig å se slik på det at det faktisk ikke gjør noen som helst skade om de ikke-muslimske barna spiser halal. Veie mål og middel litt. Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Diskusjonen mot dette har gått på hvorfor skal ikke-muslimer "tåle alt" hele tiden... For meg er det viktig at alle foreldre er komfortabel med dette. Jeg skjønner godt hva du mener, men det kommer jo an på hva det gjelder. For øvrig så tar faktisk ikke muslimer SKADE av å spise ikke-halalkjøtt de heller, men det er viktigere for dem å spise halal enn det er for ikke-muslimer å ikke spise halal. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sonja5 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hva prinsippet er vil det nok være individuelle meninger om, men synes det er viktig å se slik på det at det faktisk ikke gjør noen som helst skade om de ikke-muslimske barna spiser halal. Veie mål og middel litt. Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Grensen min går ved blodpudding. Bortsett fra det spiser jeg alt. Heldigvis skal man være mer enn middels rabiat for å servere noen blodpuddig, så det blir nok aldri en problemstilling. Men skulle det skje blir jeg nødt til å presse galskapen ned og takke for maten. Man er da dannet. Hahaha;) Så dannet er ikke jeg. En serviett kan brukes til så mangt....) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller... "Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller..." Jeg er enig der også, men det er ekstremt viktig for dem, eller rettere sagt foreldrene deres da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sjøstjerna Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 ''Halalkjøtt er i hvert fall intet problem. Vi spiser det alle sammen.'' Jeg elsker middager og spiser alt jeg får servert;) Var på middag og fikk servert boknafisk, og det smakte vidunderlig....sukk Jeg spiser også alt jeg får servert. Det meste liker jeg. Men er det noe som er _helt feil_ for meg, får jeg heller ta en liten posjon- og drikke mye vann til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller... Gjør det noe for deg om du får servert rottekjøtt (som eller er humant og hygienisk slaktet)? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller... ''Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller...'' Nei, skadelig er det ikke, men hvorfor ikke respektere andres holdninger til mat? I Kina spiser de katter og hunder, jeg ville ikke spist det, selv om det helt sikkert ikke er skadelig! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Spiller ingen rolle for meg om dyret er slaktet slik eller så... Med andre ord: jeg ville ikke ha reagert. Og hadde til og med syntes at dette var en fin og praktisk løsning 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hver gang noen sier "dette er en prinsippsak", så får jeg litt avsmak for hele greia. Som Sør antyder, så oversettes det i mitt hode til: "Nå skal jeg gjøre meg vanskelig, bare fordi!". Jeg gir hva jeg kan til andre, er generøs der det koster meg lite (og noen ganger der det koster meg mye). Når noe er virkelig viktig for meg, så setter jeg ned foten. Ikke før og ikke etter. Amen - tiltredes! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sonja5 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 ''Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller...'' Nei, skadelig er det ikke, men hvorfor ikke respektere andres holdninger til mat? I Kina spiser de katter og hunder, jeg ville ikke spist det, selv om det helt sikkert ikke er skadelig! Og da mener du det er alle de andre barna som skal spise halal fordi det er 2 stk som ikke skal ha det? Er det ikke noe som heter at man skal bøye seg for flertallet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skjønner ikke problemet Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Det gjør ingen skade om de 2 muslimske barna spiser vanlig kjøtt heller... Hadde dette vært anderledes om det gjaldt noen andre enn muslimer tro.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hidi, the scorpion Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Og da mener du det er alle de andre barna som skal spise halal fordi det er 2 stk som ikke skal ha det? Er det ikke noe som heter at man skal bøye seg for flertallet? Kjøttet smaker helt likt! Her skjønner jeg virkelig ikke problemet.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg kan ikke se hva som er problemet. Det gjør da vel ingenting for ikke-muslimer å få i seg halalkjøtt? Vi kjøper det stadig vekk. Hvis det evt er foreldre som har problemer med det pga slaktingen, har de vel evt problemer med ikke-halal industrikjøtt også. Det burde de, i hvert fall, hvis de først skal begynne å kjøre prinsipper på det området. Når ungene har bursdag her, kommer det venner med feks melkeallergi. Jeg baker ei kake uten melk. Da kan alle spise den, og ingen av ungene tar skade av det. Hvor vanskelige skal vi egentlig være? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sonja5 Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Gjør det noe for deg om du får servert rottekjøtt (som eller er humant og hygienisk slaktet)? Det gjør sikkert ingen skade. Det var forøvrig en dårlig sammenligning.Muslimer spiser vel heller ikke rotter så vidt jeg vet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg kan ikke se hva som er problemet. Det gjør da vel ingenting for ikke-muslimer å få i seg halalkjøtt? Vi kjøper det stadig vekk. Hvis det evt er foreldre som har problemer med det pga slaktingen, har de vel evt problemer med ikke-halal industrikjøtt også. Det burde de, i hvert fall, hvis de først skal begynne å kjøre prinsipper på det området. Når ungene har bursdag her, kommer det venner med feks melkeallergi. Jeg baker ei kake uten melk. Da kan alle spise den, og ingen av ungene tar skade av det. Hvor vanskelige skal vi egentlig være? Jeg er helt enig med deg, men: Om et barn med melkeallergi får i seg melk, kan det i verste fall være dødelig eller i beste fall gi barnet store ubehageligheter. Om et muslimsk barn får i seg ikke-halal mat, så skjer det faktisk ingenting. Det skjer heller ingenting om det ikke-muslimsk barn får i seg halal-mat. Egenerfart: Jeg kjøpte halal-pølse en gang, den var liten og smal, mye mindre enn en "vanlig" grillpølse, og smakte ikke særlig godt! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mandolaika Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Og da mener du det er alle de andre barna som skal spise halal fordi det er 2 stk som ikke skal ha det? Er det ikke noe som heter at man skal bøye seg for flertallet? "Og da mener du det er alle de andre barna som skal spise halal fordi det er 2 stk som ikke skal ha det? Er det ikke noe som heter at man skal bøye seg for flertallet?" Vet du hva halal er? Mener du at man ALLTID skal bøye seg for FLERTALLET, samme f.... hva det gjelder, om det så KUN skal være for prinsipps skyld og uten at prinsippet er noe mer enn å gjøre seg vanskelig? Man må jo se litt på mål og middel da. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.