ShitDiddelyDo Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Kanskje shappene til Dorthe selger halal-snus også? Jeg vet ikke om halalsnus er noe for meg. En kollega er fra Afganistan, og han fikk noe snus derfra. Det var ikke noe for en som holder seg til General Porsjon. En sterk jævel av en snus. Men jeg vet ikke om snusen var drept på halalvis, selv om han er muslim. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Jeg kan virkelig anfebale å handle hos en halalslakter. Sympatiske priser og god kjøttkunnskap. Da skal jeg prøve det. Jeg har gode erfaringer med tomater fra disse småbutikkene. Hvem vet? Kanskje de er ramme på biff også. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hvis du ikke vil/kan bruke hele indrefileten på én gang, kan man i flg en bekjent gjøre følgende (Nb. Jeg har ikke prøvd det ut selv): Kjøpe en rimelig 'skjæremaskin' (altså verktøy, aner ikke hva det heter.) på Clas Ohlsson eller Biltema og sage opp den dypfrosne indrefileten i passende stykker... (Høres forresten ganske harry ut nåår jeg leser det på prent, men det er vel ikke så langt fra slik som proffene gjør det, unntatt kvaliteten på skjæremaskina?) Jeg har tidligere gjort det med brødkniven. Men hvis jeg kjøper en sånn svær sak ber jeg de kappe den opp i stykker på 300 gram for meg. Antar de gjør det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShitDiddelyDo Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 "For øvrig henger ikke dine argumenter på greip. Det skjer heller ingenting hvis en kristen ber til Satan, banner i kjerka eller fordømmer Gud, men vi ber han likevel ikke gjøre det, og hvis han vil be bordbønn før han spiser lar vi han til og med få lov til det. Selv om det ikke "skjer noe"." Er jo enig! Det er jo nettopp det jeg har skrevet og det jeg mener, at vi bør respektere det når det er så viktig. Men det henger ikke på greip sier du?! Huh?! Kanskje jeg har lest feil. Beklager i så fall. Jeg orker ikke å lete meg fram til det jeg svarte på. For mange svar her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annegunn Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Hvis du ikke vil/kan bruke hele indrefileten på én gang, kan man i flg en bekjent gjøre følgende (Nb. Jeg har ikke prøvd det ut selv): Kjøpe en rimelig 'skjæremaskin' (altså verktøy, aner ikke hva det heter.) på Clas Ohlsson eller Biltema og sage opp den dypfrosne indrefileten i passende stykker... (Høres forresten ganske harry ut nåår jeg leser det på prent, men det er vel ikke så langt fra slik som proffene gjør det, unntatt kvaliteten på skjæremaskina?) Går fint med vanlig sag, det der... BTDT :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Det hadde jeg IKKE likt! Halaslakting er dyreplageri, og det er jeg sterkt imot! Vil ikke støtte halaslakting, og derfor spiser vi ikke halalkjøtt i min familie.. Hadde det ikke vært dyreplageri hadde jeg ikke brydd meg, så sant det ikke hadde ført til høyere kostander.. Synes det er noe tull at 28 barn skal endre kosten pga. 2 barn.. Hadde flertallet vært msulimer hadde det vært noe annet.. men uansett så vil jeg ikke at sønnen min skal spise halalkjøtt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 5. september 2010 Del Skrevet 5. september 2010 Det hadde jeg IKKE likt! Halaslakting er dyreplageri, og det er jeg sterkt imot! Vil ikke støtte halaslakting, og derfor spiser vi ikke halalkjøtt i min familie.. Hadde det ikke vært dyreplageri hadde jeg ikke brydd meg, så sant det ikke hadde ført til høyere kostander.. Synes det er noe tull at 28 barn skal endre kosten pga. 2 barn.. Hadde flertallet vært msulimer hadde det vært noe annet.. men uansett så vil jeg ikke at sønnen min skal spise halalkjøtt. Halalslaktingen er godkjent av Mattilsynet, og er ikke dyreplageri. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbyPeru Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Matmessig er det uproblematisk. Prinsippielt er det problematisk. Men prisippet trenger jo ikke bli aktivisert om dere bare holder kjeft. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.