Gå til innhold

"Så bra at du har kommet i gang med trening"

Anbefalte innlegg

Da sier du: Nå synes jeg vi har snakket nok om min kropp, la oss heller snakke litt om din.

Det får dem som regel til å holde kjeft. Når man er overvektig kan folk tilate seg å snakke om kroppen din vistnok, så hvorfor ikke snakke litt om de tynnes også.

Det skal jeg prøve. Takk for tipset.

:- )

Fortsetter under...

Jeg føler meg ikke spesielt sett av en person som ikke husker ffra den ene dagen til den andre hva jeg har sagt/gjort.

:- )

Har du prøvd å ta det opp med henne? Hun er sikkert ikke klar over at hun har gjort noe galt. Hun høres mer enn middels fjern ut. Er hun stressa, kanskje? Jeg kjenner noen slike stressa folk som lirer av seg fraser nærmest på autopilot, og som ofte ikke får med seg ting som blir sagt og gjort.

Jeg skjønner at du blir frustrert, men det er neigu ikke greit å vite hva man kan si til folk hvis man skal være 100 % sikker på å ikke såre heller. Skal man helgardere seg hele tida, droppe ærlighet og pakke alt inn i bomull kan man like gjerne la være å snakke med vedkommende. Slikt blir _jeg_ frustrert av...

Jeg synes du er hårsår her. Folk prøver å si noe hyggelig til deg.

Jeg synes det er ganske frekt å antyde at folk er tjukke, og anta at de alltid spiser usunn mat og aldri trener. Det er strengt tatt ikke noe de har noe med.

Jeg synes det er ganske frekt å antyde at folk er tjukke, og anta at de alltid spiser usunn mat og aldri trener. Det er strengt tatt ikke noe de har noe med.

På den annen side, så er det vel tydelig for begge parter at vedkommende er overvektig (ut i fra hva hun selv sier). De færreste trives med å være klart overvektige, og at andre da velger å komme med en oppmuntrende og anerkjennede bemerkning er høyst sannsynlig godt ment.

Annonse

På den annen side, så er det vel tydelig for begge parter at vedkommende er overvektig (ut i fra hva hun selv sier). De færreste trives med å være klart overvektige, og at andre da velger å komme med en oppmuntrende og anerkjennede bemerkning er høyst sannsynlig godt ment.

Det kan være godt ment. Det kan være ubetenksomt. Det kan også være fordømmende og nedlatende. Mang en overvektig har blitt behandlet som en idiot som tydeligvis ikke har hverken sett seg i speilet eller hørt om rådet spis mindre beveg deg mer, osv....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...