UlrikkeE Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Snuppa på snart 5 hadde feber på lørdag. Startet på 37,8 om formiddagen, endte på 39,3 om kvelden (da fikk hun paracet, ikke pga feber'n men fordi hun hadde ordentlig vondt i hodet...) I går var hun ikke over 37,9 - men vi er hjemme i dag sånn for sikkerhets skyld... I dag ligger hun og vaker på 37,8 ca... Har vært oppe i 38,1 da jeg målte henne en gang i formiddag... Hun er forkjølet, snørrer og hoster litt, men ikke mer enn "vanlig" forkjølelse... Formen virker fin, men hun er jo helt i ro... Ser kanskje litt mattere ut i blikket enn vanlig, men fleiper og tuller og er helt tydelig litt urolig i kroppen av å være så mye i ro... Samtidig er jo en barnehagedag og en hjemmedag helt forskjellig... Jeg heller mot å være hjemme i morgen også... (jobber som ped.leder selv og vet jo hvor vondt jeg får av ungene som sendes "halvdårlige" i barnehagen...). Hysterisk å holde henne hjemme i morgen også, eller fornuftig? Kjenner at jeg trenger litt meninger her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Definitivt hjemmedag i morgen også, mener jeg. Dere kan jo omså gå dere en tur i morgen og se hvordan hun føler seg etterpå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg hadde nok testet henne litt mer i dag. Prøve å gjøre noe fysisk som å gå ut å kaste ball litt e.l. Dersom ho klarer seg bra både under lek og etterpå, så hadde jeg nok testet barnehage i morgen. Jeg ville sett mer på formen enn på om ho har feber. Jeg vet selv at jeg kan være skikkelig dårlig uten å ha feber. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Ville vært hjemme en dag til. Og såklart skal man se på allmenntilstand fremfor feber, men når barnet faktisk har hatt feber så synes jeg det er riktig å gi de et par dager å komme seg på før man sender de i barnehagen igjen. Altfor mange barn kommer for tidlig i barnehagen etter lett sykdom, noe som medfører mer sykdom både i barnehagen og for barnet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Definitivt hjemmedag i morgen også, mener jeg. Dere kan jo omså gå dere en tur i morgen og se hvordan hun føler seg etterpå. Ja, det kan vi gjøre... Folk er bare så uenige om hva som er "feber"... Men hun har ca en grad mer enn hun pleier... Formen kan vi teste i morgen, jeg har bare valgt å ta det rolig i dag for å ikke trigge noe... Takk for svar! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Jeg hadde nok testet henne litt mer i dag. Prøve å gjøre noe fysisk som å gå ut å kaste ball litt e.l. Dersom ho klarer seg bra både under lek og etterpå, så hadde jeg nok testet barnehage i morgen. Jeg ville sett mer på formen enn på om ho har feber. Jeg vet selv at jeg kan være skikkelig dårlig uten å ha feber. Formen hennes er fin, men uansett hvor fin hun hadde vært i formen hadde jeg jo ikke sendt henne i bhg med 38,5... "Problemet" mitt er at formen er grei, og temperaturen i grenseland... Altså pluss/minus 38... Tror vi blir hjemme i morgen, også tester vi heller form ute i morgen hvis temperaturen er nogenlunde grei! Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 6. september 2010 Forfatter Del Skrevet 6. september 2010 Ville vært hjemme en dag til. Og såklart skal man se på allmenntilstand fremfor feber, men når barnet faktisk har hatt feber så synes jeg det er riktig å gi de et par dager å komme seg på før man sender de i barnehagen igjen. Altfor mange barn kommer for tidlig i barnehagen etter lett sykdom, noe som medfører mer sykdom både i barnehagen og for barnet. Det er sånn jeg tenker også, sikkert særlig i og med at jeg jobber i barnehage selv... Hun har jo pr definisjon ikke feber akkurat nå (på barn går vel den grensa på 38,0), men hun har vært i grenseland siden fredag og skikkelig feber på lørdag, men ikke blitt skikkelig bra etterpå - og jeg ønsker verken å gi henne grunnlag for å bli mer syk eller å smitte noen - så det er godt å høre at det er flere enn meg som ville vært hjemme! Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scapa_c Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Det er sånn jeg tenker også, sikkert særlig i og med at jeg jobber i barnehage selv... Hun har jo pr definisjon ikke feber akkurat nå (på barn går vel den grensa på 38,0), men hun har vært i grenseland siden fredag og skikkelig feber på lørdag, men ikke blitt skikkelig bra etterpå - og jeg ønsker verken å gi henne grunnlag for å bli mer syk eller å smitte noen - så det er godt å høre at det er flere enn meg som ville vært hjemme! Takk for svar Hehe, jobber i barnehage jeg også og liker å gå foran med et godt eksempel... Så derfor har jeg alltid snakket litt ekstra høyt når jeg har hatt syke barn hjemme hehe 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariaflyfly Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg hadde holdt henne hjemme en dag til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Vær hjemme en dag til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg ville vært hjemme. Det sies jo at de skal ha en feberfri dag hjemme før de sendes i barnehagen... man er ikke i topp form selv etter feberdager, og med forkjølelse. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hold henne hjemme både av hensyn til henne selv og smittefare. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UlrikkeE Skrevet 7. september 2010 Forfatter Del Skrevet 7. september 2010 Takk for svar alle sammen! Hun blir hjemme med pappa'n i dag! Temperaturen er betydelig lavere nå, så det tyder på at det går riktig vei - men sikkert lurt med en ekstra hjemmedag! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.