Gjest vil ikke ha det sånn, men Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Har postet dette før, uten å få svar. Prøver igjen jeg ;-) Mannen min og jeg har bestemt oss for å gå til familierådgiver. Har slitt ganske kraftig i det siste, og håper dette kan vise oss veien. Vi kan ikke gå rundt og ha det trist begge to lenger nå.....det er rett og slett fælt!!! Noen som har erfaring med sånn type rådgivning? Kan en sånn rådgiver hjelpe til med å nøste opp i tankene og følelsene som surrer rundt i hodet hele døgnet? Hvordan jobber en familirådgiver? Om det ender med at vi fortsetter sammen, eller ikke er liksom nå ganske underordnet..... Men vi må begge få ryddet opp i tankene, så vi har mulighet til å være lykkelige, sammen eller hver for oss.... Litt kronglete dette, etter mange år av fallt jeg litt for en annen. Det er over det nå, men dette hjalp ikke akkurat på situasjonen... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg har ikke prøvd det selv, men har venner som har vært på familievernkontoret (blir kanskje noe av det samme?). De kan i alle fall ikke få fullrost opplegget. De har mulighet til å gå dit alene, eller sammen. De får konkrete råd, og hjelp til å nøste seg ut av det som er vanskelig. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Dette kommer nok veldig an på hvilken familierådgiver dere får. Det er jo litt viktig at dere klarer å skape en kontakt. Vi har vært innom familievernkontoret. Vi var veldig uheldige og fikk ei dame som gubben ikke likte. Men til tross for det så klarte ho å finne enkelte ting som vi ikke hadde klart å se alene. Så ho åpnet øyene våre for enkelte løsninger på problemer. Så i beste fall kan dere få god hjelp. I verste fall hjelper det ikke mye. Men at det skal ha negativ påvirkning tror jeg definitivt ikke. Dra dit med et åpent sinn og med mål om at dere skal få det bedre. Lykke til:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
calendula Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Vi har gode erfaringer med familievernkontoret. Uten hjelp derfra hadde vi ikke vært sammen i dag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 Jeg prøvde familierådgivning med eksen. Det var bortkastet tid, på tross av at vi kom godt forberedt og presenterte problemene våre på en ryddig måte. Det var vel neppe noe galt med selve rådgiveren, selv om hun fokuserte litt feil. Problemet var at eksen gikk inn dit med en holdning om å "vinne" og det gjorde han ved å framstille seg selv som komplett uskyldig og uvitende i forhold til det meste. Han innrømte i ettertid at hans eneste mål var å "slippe unna" og ikke bli stilt til ansvar for noen del av forholdet vårt. Med andre ord... Jeg tror det er bortkastet tid om noen av dere fokuserer på å "vinne" eller har andre mål enn å forbedre forholdet. Det kan føre til økt forståelse for hverandre om man har en "dommer" som hjelper til med samtalene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.