Gå til innhold

Mine og dine barn

Gjest Er jeg sær, eller?

Anbefalte innlegg

Minner meg om

Thousands of candles can be lit from a single candle,

and the life of the candle will not be shortened.

Happiness never decreases by being shared.

(Buddha)

Flott sagt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Er jeg sær, eller?

''Skulle ønske jeg klarte å være mer raus selv.. men jeg er litt lei av "enveiskjøring".. Synes hans barn spiller på det også.. Jeg har fått hos bestemor.. jeg har fått av bestefar.. osv.. Uten at mine har det.. Men det er jo kun et barn..''

Når barn stolt viser frem noe de har fått kan det være mange motiv bak det.

De er glade for det de har fått og vil dele gleden.

De er stolte av det de har fått og ønsker bekreftelse og anerkjennelse.

De er takknemlige for det de har fått og ønsker å anerkjenne giveren.

Det er også en måte å fortelle at 'noen er glad i meg' på.

Selvsagt kan de også brife og markere materiell styrke....

...Alt sammen igrunn omtrent som vi voksne gjør, bare litt mer sofistikert.

Husk at du og din kjæreste er de som er skyld i og ansvarlig for den situasjonen barna er i. Det er dere som i første omgang har valgt bort å leve med barnas andre forelder. Dernest har dere valgt å leve tett på hverandre. Situasjonen er helt og holdent noe dere har ansvaret for og som dere må hamle opp med uten å bebreide barna.

mvh

Det er veldig greit for meg, at så mange "oppegående" mennesker svarer meg her inne.

Vel.. nok en gang... det er barn og jeg er voksen..

Men ja, jeg skal prøve å se litt større på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greit for meg, at så mange "oppegående" mennesker svarer meg her inne.

Vel.. nok en gang... det er barn og jeg er voksen..

Men ja, jeg skal prøve å se litt større på det..

Lykke til!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Jeg hadde vært stolt av at mine foreldre var så generøse og kloke at de behandlet alle barna likt. Jeg hadde følt meg heldig og priviligert, og jeg hadde følt at mine barn allerede hadde fått en fantastisk gave - disse flotte besteforeldrene.

Den gaven blir ikke mindre når man deler den med andre. Heller større.

Flott skrevet!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så heldig å ha en stefarmor som aldri gjorde forskjell på oss, og jeg så på henne som like mye min som mine brødres. Det er godt å vokse opp og føle seg som et fullverdig medlem av storfamilien istedenfor at det blir for mye oss og dem:)

Kanskje mormora til stebarnet ditt også kommer mer på banen i forhold til dine barn hvis hun ser at moren din engasjerer seg i hennes barnebarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært i din situasjon, så jeg har egentlig ikke noen annen mening enn at: jeg synes det er merkverdig at du ble sur på ungen... hans/hennes spørsmål gjenspeiler vel bare det som har vært vanlig praksis hos dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna tenker jo ikke sånn på det, at dine barn skal få ha sine besteforeldre i fred når dere er en familie.. Blir feil for meg. Jeg har en sønn fra tidligere forhold, og venter et barn med samboern. Det blir svigermors første biologiske barnebarn, og jeg håper inderlig hun ikke vil gjøre forskjell på barna mine! Da kommer hun til å miste kontakten med dem, for sånt er veldig sårt for barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du? Jeg hadde vært stolt av at mine foreldre var så generøse og kloke at de behandlet alle barna likt. Jeg hadde følt meg heldig og priviligert, og jeg hadde følt at mine barn allerede hadde fått en fantastisk gave - disse flotte besteforeldrene.

Den gaven blir ikke mindre når man deler den med andre. Heller større.

Godt sagt. Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fått mange gode svar, synes jeg.

Vil bare legge til at jeg vokste opp med en stebestemor som heldigvis ikke gjorde forskjell på oss. Tvert om gjorde hun sitt for at vi i voksen alder har et så godt forhold som vi har til hverandre.

At noen av de voksne hadde problemer og konflikter seg i mellom, visste jeg ikke noe om før jeg nærmet meg voksen alder. Takk og pris for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...