Gå til innhold

mobbing

Gjest har lyst å henge han på knaggen

Anbefalte innlegg

Gjest Har opplevd det

Problemet er bare at det er stadig flere mobbeofre som havner inn i BUP, og inn i barnevernets omsorg - fordi de til slutt klikker.

Mange foreldre ser ikke hvordan barna deres er. Mange foreldre fornekter. Mange foreldre har ikke snøring på hva de skal gjøre når de får vite at barnet deres er en mobber.

Jeg tror ikke det blir mange barnevernssaker ut av dette. Om det ble slik, så hadde de fleste fått opp øynene og gjort noe med egne barn mye tidligere om de måtte oppleve sine egne barn i skolesituasjon.

Jeg er enig i at barnevernet er strengt, men noen ganger må det skikkelig lut til.

''Jeg er enig i at barnevernet er strengt,''

Det er ikke jeg enig i. Det var mitt barn skolen reagerte på,barnet ble totalt forandret etter år med mobbing. De klødde seg i hodet og lurte på hvorfor det,forandret oppførsel var alarmerende. Skolen meldte oss til BV,som fant ut at barnet ble mobbet på skolen,det var årsaken til forandringen. Hjemme var det bra,men skolen innrømmet ikke at det var mobbing...før leeenge etterpå.

Jeg måtte sende inn klage og styre på,BV var en god støtte for barnet. Der ble hun trodd. Har byttet skole nå,men er skeptisk til andre elever. Mobbing gjør noe med et barnesinn! Det var mobberene sine foreldre som skulle blitt meldt til BV,det er jo de som ikke har kontroll på ungene. Er glad jeg for at mine barn vet forskjell på rett og galt,da må jeg ha lært dem noe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest verinoca

Problemet er bare at det er stadig flere mobbeofre som havner inn i BUP, og inn i barnevernets omsorg - fordi de til slutt klikker.

Mange foreldre ser ikke hvordan barna deres er. Mange foreldre fornekter. Mange foreldre har ikke snøring på hva de skal gjøre når de får vite at barnet deres er en mobber.

Jeg tror ikke det blir mange barnevernssaker ut av dette. Om det ble slik, så hadde de fleste fått opp øynene og gjort noe med egne barn mye tidligere om de måtte oppleve sine egne barn i skolesituasjon.

Jeg er enig i at barnevernet er strengt, men noen ganger må det skikkelig lut til.

Jeg har lest innleggene dine en gang til og tror jeg skjønner bedre hva du snakker om nå. Har som sagt liten erfaring i emnet, men av hva jeg har hørt/lest er jeg enig i at det virker som problemet i mange tilfeller tas for lett på, og at det må sterkere lut til.

Håper det bedrer seg for datteren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så leit.. stå på for sønnen din! Krev å få han i klasse med sine kompiser. Ikke la noen herje med han uten å be om møter, igjen og igjen! Snakk med mobberen og foreldrene. Håper det gir seg så gutten din kan få et fint skoleår, og flere fine skoleår med gode kamerater..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten din har kun gått tre uker på skolen. Overgang til skole kan være stor for mange, og det er ikke gitt at de barna som har fremstått som svært velfungerende i barnehagen, nødvendigvis får en grei overgang til å være skolebarn.

Trist at starten har vært dårlig, men nå ville jeg fokusert på hva som er bra på skolen. Få han til å snakke mye om det som er gøy, finne ut av hva han tenker om ulike aktiviteter - og jobbe med at han ikke gjør seg selv altfor sårbar i forhold til negative kommentarer fra den andre gutten. Siden de store guttene har sluttet å være med på å plage ham, så er det god grunn til å håpe på forandring.

Også hadde jeg gjentatt besøk hjem fra den andre seksåringer.

Synes det er viktig å holde fast ved at dette er seks-syv år gamle gutter som ikke nødvendigvis har all verdens sosial kompetanse. Ville forsøkt å ikke kalle det mobbing, da jeg fortsatt ville valgt å se på det som skolestartproblemer for begge guttene.

Hvis det er slk at skolen har bestemt at den ene gutten ikke skal være på fotballbanen, så er jeg svært skeptisk til et slikt tilbak. Det ville være mye bedre bruk av ressurser om en av lærerne ansvarlig for inspeksjon oppholdt seg på fotballbanen - sammen med _begge_ guttene.

Lykke til :-)

Godt svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...