Gjest viktig med selvforsvar Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Hva er forskjellen på desse? Ville du anbefalt karate eller Taekwondo for barna dine? Jeg tror det er viktig at barn lærer seg forsvar. Mye blind vold rundt om kring, derfor er det desverre nødvendig. Jeg vil derrfor at mine barn skal gå på den type sport. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ingen av disse kampsportene er vel selvforsvar? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viktgi med selvforsvar Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Ingen av disse kampsportene er vel selvforsvar? Jo det er de. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 http://mer-informasjon.com/forskjellen-mellom-karate-og-tae-kwon-do/ Vi bor like ved et sted der det tilbys karatekurs, og jeg hadde ikke hatt noe imot det om sønnen min hadde hatt tid til å gå der. Men han er ballspiller på heltid. Jeg relaterer det ikke til vold eller selvforsvar, men til at de lærer selvdisiplin og teknikker som er positive for kroppsbeherskelse, selvtillit osv. Nevøen min gikk på karate en stund, og han var ikke særlig rolig eller disiplinert av seg - unntatt når han trente der. Han hadde helt sikkert ikke vondt av det. Barn vil gjerne gjøre det samme som vennene, så det kan være lurt å høre om det er en kompis som også vil prøve. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viktig med selvforsvar Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 http://mer-informasjon.com/forskjellen-mellom-karate-og-tae-kwon-do/ Vi bor like ved et sted der det tilbys karatekurs, og jeg hadde ikke hatt noe imot det om sønnen min hadde hatt tid til å gå der. Men han er ballspiller på heltid. Jeg relaterer det ikke til vold eller selvforsvar, men til at de lærer selvdisiplin og teknikker som er positive for kroppsbeherskelse, selvtillit osv. Nevøen min gikk på karate en stund, og han var ikke særlig rolig eller disiplinert av seg - unntatt når han trente der. Han hadde helt sikkert ikke vondt av det. Barn vil gjerne gjøre det samme som vennene, så det kan være lurt å høre om det er en kompis som også vil prøve. Her står det i hvertfall at taekwondo er selvforsvarskunst. Alle har jo rett til å forvsare seg om de blir utsatt for vold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest viktig med selvforsvar Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Her står det i hvertfall at taekwondo er selvforsvarskunst. Alle har jo rett til å forvsare seg om de blir utsatt for vold. Beklager glemte å sende den med: http://www.trenselvforsvar.no/om.html 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
laban Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Her står det i hvertfall at taekwondo er selvforsvarskunst. Alle har jo rett til å forvsare seg om de blir utsatt for vold. Nå mente jeg ikke at det ikke finnes elementer av forsvar (eller angrep for den saks skyld) i kampsport, men at dette ikke er det vesentlige for meg hvis jeg som mamma skulle vurdere denne idretten. Hvis du bare vil tirre folk med påstander om vold på alle gatehjørner, så biter det dessverre ikke på meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Karate kjenner jeg ikke til. Men Taekwondo er veldig bra. Barna lærer selvdisiplin og selvforsvar. I tillegg kommer de i bra form. Det er forresten ikke bare barn som kan begynne, mange voksne er også på nybegynnerkurs. Har du en ungdom som du ønsker skal begynne, så kan det være en fin motivasjon at dere går sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminatum Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Karate kjenner jeg ikke til. Men Taekwondo er veldig bra. Barna lærer selvdisiplin og selvforsvar. I tillegg kommer de i bra form. Det er forresten ikke bare barn som kan begynne, mange voksne er også på nybegynnerkurs. Har du en ungdom som du ønsker skal begynne, så kan det være en fin motivasjon at dere går sammen. Eneste ulempen er at de også lærer at de skal fortsette kampen selv om folk ligger nede. Da kan de sparkes til de besvimer. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tae Kwon-do-mor Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Sønnen min har nettopp begynt på Tae Kwon-do. I informasjonen fra klubben er vektleggingen på å kunne forsvare seg og unngå å bli et offer, som det står i den lenken du la ved lengre nede, ikke nevnt i det hele tatt. Jeg tror ikke de ser det som et sentralt aspekt ved sporten. Det viktige for meg da vi valgte Tae Kwon-do, var elementet av disiplin og respekt, foruten at det er allsidig trening. Vi har ikke meldt sønnen vår på for at han skal bruke det i slåssing. Karate kjenner jeg ikke til. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Eneste ulempen er at de også lærer at de skal fortsette kampen selv om folk ligger nede. Da kan de sparkes til de besvimer. ''Eneste ulempen er at de også lærer at de skal fortsette kampen selv om folk ligger nede. Da kan de sparkes til de besvimer.'' Det der er bare vås. På Taekwndo lærer man at man aldri skal angripe, aldri drive med vold. Man skal ikke skade folk unødvendig, kun for å komme seg unna selv. Det er selvforsvar som gjelder. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
filiokus81 Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg holdt på med Taekwon-do i mange år, og anbefaler det varmt. Det er to forbund i Norge som driver litt ulikt - ITF Taekwon-do og WTF Taekwon-do. Jeg ville gått for førstnevnte, ettersom de har semikontakt sparring (knock out og harde støt ikke tillatt) i motsetning til WTF. Men sparring ligger et stykke inn i fremtiden uansett hvillen retning dere velger, utøverene må ha kommet godt opp i systemet før de begynner med det (krav om spesifik grad). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hihiiiiiiiiiihaaaaaaa Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Taekwondo er mer variert, i karate er det mer hopp og spark, taekwondo er mer bevegelse, bryting, men også spark, litt blanding med judo og karate vil jeg si. Er ikke helt sikker på forskjellen... noe som heter ju jutsi også (usikker på skrivemåte). Jeg trente selv judo, det er litt sånn bryting og kast.. trener styrke, koordinasjon og utholdenhet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fhv pippan Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Jeg har trent Taekwondo i flere år, sammen med barna mine. Min eldste startet først og dro med oss andre. God allsidig trening med fokus på selvforsvar, respekt og disiplin. Det hyggeligste var at dette var noe vi gjorde sammen, en felles interesse, uavhengig av alder og nivå. Kan absolutt anbefale dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 Eneste ulempen er at de også lærer at de skal fortsette kampen selv om folk ligger nede. Da kan de sparkes til de besvimer. ''Eneste ulempen er at de også lærer at de skal fortsette kampen selv om folk ligger nede. Da kan de sparkes til de besvimer. '' Det finnes ingen seriøse taekwondo-intruktører som lærer bort det, nei. Snarere tvert om. Respekt er veldig viktig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
illuminatum Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 ''Eneste ulempen er at de også lærer at de skal fortsette kampen selv om folk ligger nede. Da kan de sparkes til de besvimer. '' Det finnes ingen seriøse taekwondo-intruktører som lærer bort det, nei. Snarere tvert om. Respekt er veldig viktig. Guttungen min har ikke lært det i timene. På sommercamp etc er det alltid show og i disse showene er det ingen som stopper når motstanderen er i bakken. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Guttungen min har ikke lært det i timene. På sommercamp etc er det alltid show og i disse showene er det ingen som stopper når motstanderen er i bakken. Er det noen unger som gjør det i dag da enten det er offesielt eller ikke? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ulvinnen Skrevet 9. september 2010 Del Skrevet 9. september 2010 Guttungen min har ikke lært det i timene. På sommercamp etc er det alltid show og i disse showene er det ingen som stopper når motstanderen er i bakken. ''På sommercamp etc er det alltid show og i disse showene er det ingen som stopper når motstanderen er i bakken.'' Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.