Gå til innhold

Bilstolspørsmål

Gjest ble litt i tvil her

Anbefalte innlegg

Gjest ble litt i tvil her

Har en bilstol til baby med bærehåndtak, er det meningen denne skal være fremme ved kjøring eller oppe ved kjøring? Skal man bare ta den frem når man skal løfte den ut av bilen? Håper dere skjønner hva jeg mener med fremme.

Altså den står liksom oppe først, men så kan man dra den frem så den står midt foran ungen liksom... Hmmmmmmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Antar at det er noenlunde samme sete som jeg har. På min er det et trekk som beskytter mot sol som er festet til håndtaket, så stort sett står håndtaket oppe. Når håndtaket skyves tilbake skyves jo også trekket tilbake og blir liggende oppå setet.

Kanskje det er en slik uten trekk du har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg brukte slik bilstol til babyen min, så hadde jeg kun håndtaket framme når jeg skulle bære stolen. Mens stolen var fastspent i bilen, sto håndtaket i den posisjonen det _ikke_ skal stå i når man skal bære.

Var det forståelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg ikke har noe å si? Jeg mener i alle fall å huske at da mine var så små ble bærehåndtaket bare tatt bak når ungen skulle ned i eller ut av setet. Tror jeg lot det så oppe i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trådstarter

Antar at det er noenlunde samme sete som jeg har. På min er det et trekk som beskytter mot sol som er festet til håndtaket, så stort sett står håndtaket oppe. Når håndtaket skyves tilbake skyves jo også trekket tilbake og blir liggende oppå setet.

Kanskje det er en slik uten trekk du har?

Jeg har sånn med solskjerm/trekk ja :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn med solskjerm/trekk ja :-)

Da spiller det ingen rolle sånn med hensyn til sikkerheten. Nå som minsta har begynt å bli større (hun må snart bytte sete) så har jeg håndtaket bak, for nå vil hun jo følge med mer.

Men når de er små så er det mer beskyttende med trekket over dem og dermed håndtaket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...