Gå til innhold

Barn med ADHD? Help meeeee.....

Gjest mora2

Anbefalte innlegg

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Jeg kunne sikkert gått inn i en laaaang debatt omkring kostrådene til diabetikere. Jeg velger å ikke gjøre det :)

I stedet kan man jo spørre seg hvorfor de fleste diabetikere må øke insulindosen når de følger statens kostråd for diabetikere.

Interessant.

Kan du lage en egen tråd om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• jubalong70

4

• Nils Håvard Dahl, psykiater

2

• Axcia

2

Jeg kunne sikkert gått inn i en laaaang debatt omkring kostrådene til diabetikere. Jeg velger å ikke gjøre det :)

I stedet kan man jo spørre seg hvorfor de fleste diabetikere må øke insulindosen når de følger statens kostråd for diabetikere.

Hei jubalong70.

Det som gjør at mange med diabetes må øke på insulinen, det er for at det er mange med diabetes som tar ekstra insulin og spiser mat med sukker i.

Altså sjokolade, kaker, is osv.¨

Hvis du ikke snart gir deg ber jeg webmaster spam alle innleggene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ønsker jeg å vite mer om! Har to "ferske" diabetikere i storfamilien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.

Kan du lage en egen tråd om det?

Hei Nils Håvard Dahl.

Hvem spør du om kan lage en egen tråd?

Spør du jubalong70 eller spør du apelsin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cøliaker

Hei jubalong70.

Det som gjør at mange med diabetes må øke på insulinen, det er for at det er mange med diabetes som tar ekstra insulin og spiser mat med sukker i.

Altså sjokolade, kaker, is osv.¨

Hvis du ikke snart gir deg ber jeg webmaster spam alle innleggene dine.

Vet du apelsin, det er du som spammer. Spesielt om cøliaki, du har ikke snøring i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Håvard Dahl, lege

Hei Nils Håvard Dahl.

Jeg spør jubalong 70.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest cøliaker

Hei Nils Håvard Dahl.

Klikk på "svar til meg". Ligger beskjeden der er svaret til deg. Hvis ikke, er det ikke til deg... Eller se på tråden og hvem sitt innlegg svaret ligger under.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du apelsin, det er du som spammer. Spesielt om cøliaki, du har ikke snøring i det hele tatt.

Det har jeg, men jeg prøver bare å fortelle jubalong70 om sunt kosthold og at med hjerneskadde er det ikke noen diett som hjelper til å bli bedre.

Les dette jeg sender.

http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/overvekt/sunt-kosthold-1148.html

46k –

http://www.bayerdiabetes.no/no/Diabetes-Care/A-leve-med-diabetes/Mat.aspx

13k –

http://www.klikk.no/helse/dinkost/article271669.ece – 58k –

Jeg føler at dere brukere her ikke tror på det jeg sier jeg som har lært om sunt kosthold når jeg fikk diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cøliaker

Det har jeg, men jeg prøver bare å fortelle jubalong70 om sunt kosthold og at med hjerneskadde er det ikke noen diett som hjelper til å bli bedre.

Les dette jeg sender.

http://nhi.no/livsstil-og-helse/kosthold/overvekt/sunt-kosthold-1148.html

46k –

http://www.bayerdiabetes.no/no/Diabetes-Care/A-leve-med-diabetes/Mat.aspx

13k –

http://www.klikk.no/helse/dinkost/article271669.ece – 58k –

Jeg føler at dere brukere her ikke tror på det jeg sier jeg som har lært om sunt kosthold når jeg fikk diabetes.

Jeg har lest det du har skrevet om søliaki, og det stemmer ikke. Jeg har selv cøliaki, så jeg vet godt hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør jubalong 70.

Takk nils håvard dahl.

For jeg lurer også på hva ett sundt kosthold er når vi har diabetes.

Jeg prøver å forklare hva jeg har lært på barneklinikken for 10 år siden når jeg fikk diabetes, men han tror ikke på meg.

Nå er jeg 20 år.

Jeg trodde sunt kosthold var å ikke spise noe med sukker i når vi har diabetes eller en diagnose som tilsier hyperaktiv og impulssiv for sukker øker blodsukkeret pluss at når du har adhd eller lignende at sukker da øker hyperaktiviteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MayLynn.

Jeg ville ikke tatt urinprøve for at for det første er det dyrt og for det andre er det mye bal og det er ikke sikkert doktoren tror på deg for det er mange leger som ikke vill ha noe med slike ting å gjøre.

Jeg ville heller tatt blodprøve og biopsi for å sjekket om cøliaci.

Ja det koster litt men det har jeg faktisk råd til.

Ja man tar selvfølgelig cøliakiprøver først. Biopsi får man kun hvis blodprøvene slår ut. Og proteinintoleranse er en annen måte å reagere på gluten på enn cøliaki.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei harikkenickfortiden.

Jeg holder med deg.

Jeg mener at så lenge du ikke har cøliaci eller alergi slik at du får utslett eller diare eller har diabetes, da mener jeg at det er tull å sette alle med en diagnose som er medfødt på diett.

Trenger slike folk diett, da er fastlegen pluss de som setter diagngnonen pliktet til å si hvilken diett personen skal på.

Alle med hjerneskadde som ikke har problemer med magen, utslett av mat eller diabetes, de mener jeg bør få spise den maten de ønsker for de har rett på å få kose seg med normal mat uten å være på diett.

Jeg synes at noen skulle få stoppet det tullet med peptider for det er ikke noen doktorer som har funnet ut det navnet, det er det forskere som har.

Det har jeg lest på internett.

Du må slutte å spre slik feilinformasjon - man trenger faktisk ikke å ha NOEN symptomer for å ha cøliaki. Man trenger verken ha diare eller utslett eller hva det nå var du skrev...

Og fastlegene vet ikke alt de heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må slutte å spre slik feilinformasjon - man trenger faktisk ikke å ha NOEN symptomer for å ha cøliaki. Man trenger verken ha diare eller utslett eller hva det nå var du skrev...

Og fastlegene vet ikke alt de heller...

Nei det vet jeg, det er derfor passienter ofte må stille diagnosen sin selv.

I hvertfall er det slik i komunen hvor jeg bor.

Med diabetes er det kun ett symptom på cøliaci og det er føling.

Og når diabetikere har noe med hjerte, da har de ikke noen symptomer.

Jeg har noe med hjerteklaffen, men jeg har ikke merket alle symptomene på det etter jeg fikk diabetes.

Jeg merket før jeg fikk diabetes med at jeg hadde vondt i brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lest det du har skrevet om søliaki, og det stemmer ikke. Jeg har selv cøliaki, så jeg vet godt hva jeg snakker om.

Før du fikk diagnosen, hadde du diare, vondt i magen, kastet opp og var tynn?

Kan du svare meg på hvorfor jeg fikk beskjed på å ikke spise noe med sukker i når jeg fikk diabetes siden det ikke stemmer at jeg ikke skal spise noe med sukker i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cøliaker

Før du fikk diagnosen, hadde du diare, vondt i magen, kastet opp og var tynn?

Kan du svare meg på hvorfor jeg fikk beskjed på å ikke spise noe med sukker i når jeg fikk diabetes siden det ikke stemmer at jeg ikke skal spise noe med sukker i?

Du sidestiller jo glutenfri mat med sukker? Som flere sier, det er masse mat som ikke inneholder gluten. Rent kjøtt, fisk, ris, grønnsaker, osv.

Av symptomer hadde jeg ingen av dem du nevner, kun litt oppblåst mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noe med hjerteklaffen, men jeg har ikke merket alle symptomene på det etter jeg fikk diabetes.

Hei jubalong70.

Kan du fortelle på diabetes siden om hva som er sunt kosthold hos oss med diabetes?

Altså om vi skal spise sukker eller ikke og om vi skal spise gluten og melk eller ikke?

Jeg spør for det er en som har sakt at du er sykepleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler på at føling er et symptom på cøliaki. Føling betyr lavt blodsukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sidestiller jo glutenfri mat med sukker? Som flere sier, det er masse mat som ikke inneholder gluten. Rent kjøtt, fisk, ris, grønnsaker, osv.

Av symptomer hadde jeg ingen av dem du nevner, kun litt oppblåst mage.

Har du diabetes i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...