Gå til innhold

10 år, skifte av fritidsaktiviteter

Axcia

Anbefalte innlegg

Etter en lat sommer, så er 10-åringen umotivert til å fortsette med Taekwon-Do. Men han vet ikke hva han vil..

Fotball er uinteressant, håndball - her kan vi gjøre et nytt forsøk, men han er i utgangspunktet uvillig, fordi han møtte bare jenter, og en trener som ikke egnet seg (de har skiftet trener nå).

Svømming kan kanskje være noe.

Ski, med barmarkstrening på høsten, kan være noe

Sykkelgruppe, med treninger på andre siden av byen (?) upraktisk, men jeg stiller klart opp hvis han vil

Egentlig tror jeg han er litt lei seg, fordi den ene kompisen har flytta, og han andre kompisen er hos den andre forelderen halve tiden. Han gnager meg opp med å gjøre ingenting.

*lite sukk*

Vil gjerne ha innspill om motivering og aktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Speidern eller 4H er veldig OK aktiviteter som ikke tar veldig mye tid.

Jeg ville i tillegg ønsket at ungen deltok på en idrettslig aktivitet, og der er det jo en liten "jungel". Selv er jeg veldig begeistret for turn og friidrett som basisidretter, men nå er jo friidrettssesongen på hell så da faller det sannsynligvis bort av seg selv. Men friidrett kan jo fint kombineres med f.eks. ski.

Det viktigste med fritidsaktiviteten er at det er noe man har lyst til å gjøre, så kanskje h*n må få prøve noen ulike. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndballaget vil sikkert gjerne ha en gutt til, men det er jo ikke noen vits hvis han egentlig ikke vil. Men han kan jo prøve om det funker bedre med en ny trener.

I 10-årsgruppa vil jeg tro de prøver med et rent guttelag, men da trenger de jo gutter...

I den alderen er det ofte viktig å gjøre det samme som kompisene - sjekk hva de andre gutta han kjenner godt, driver med. Er det f.eks. ingen av dem som spiller i korpset, er det kanskje ikke det lureste å starte der såpass sent.

Hvis du tror han vil trives i skigruppa, kan det være lurt å prøve nå, før det blir for mye satsing og vanskelig å komme som ny. Men det kommer jo an på idrettslaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med laban i at løsningen kanskje ligger i å finne ut hva noen av de guttene han liker driver med. Hvis noen av dem går på håndball, så ville jeg har gjort et nytt forsøk der, da de vel har rent guttelag for den aldersgruppa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...