Gå til innhold

Trenger ny bilstol- hvilken?

Anbefalte innlegg

Har postet et på småbarn, men det er jo ingen der omtrent for tiden, så jeg prøver her.

Minsta på 15 mnd trenger ny bilstol, og problemet med det vi har nå er at ryggen er for rett. Slik at når hun sovner blir hodet hengende ned. Jeg vil ha en som gjør at hun ligger såpass bakover at det ikke er noe problem. Maxi cosi cabriofixen var fin slik.

Har sett litt på besafe izi combi og maxi cosi sine av den typen vi trenger nå, men vil gjerne høre noen erfaringer før jeg bestemmer meg for hvilket jeg skal velge.

Det må være mulig å bruke forovervendt og bakovervendt, og frem til hun kan bruke vanlig stol med rett rygg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/353026-trenger-ny-bilstol-hvilken/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok ikke meningen at de skal ligge noe bakover. Begge vår har hengt med hodet når de har sovnet, men jeg har tenkt at det kan da ikke være spesielt trafikksikkert om vi blir påkjørt fra siden...

Jeg har dyttet hodet deres bakover, knyttet et halstørkle lett om panna på dem og festet det i nakkestøtta..... :-) Sikkert ikke anbefalt det heller, men bedre enn sideslengen de kan risikere å få.

Det er nok ikke meningen at de skal ligge noe bakover. Begge vår har hengt med hodet når de har sovnet, men jeg har tenkt at det kan da ikke være spesielt trafikksikkert om vi blir påkjørt fra siden...

Jeg har dyttet hodet deres bakover, knyttet et halstørkle lett om panna på dem og festet det i nakkestøtta..... :-) Sikkert ikke anbefalt det heller, men bedre enn sideslengen de kan risikere å få.

Nei- de sier så at det ikke er meningen at de skal ligge bakover, men de ligger jo litt bakover i maxi cosi cabriofixen. Det var nok til at om hodet hennes falt frem, kunne jeg legge det tilbake og det holdt seg der.

Det er absolutt ikke bra for nakken dems å sitte med hodet bøyd slik, og som du sier om det skulle skje en ulykke når de sitter slik kan det få fatale følger.

Men jeg tror at noen stoler er bedre enn andre på dette området, og det er det jeg håper å finne. Hvilken stol har du?

Nei- de sier så at det ikke er meningen at de skal ligge bakover, men de ligger jo litt bakover i maxi cosi cabriofixen. Det var nok til at om hodet hennes falt frem, kunne jeg legge det tilbake og det holdt seg der.

Det er absolutt ikke bra for nakken dems å sitte med hodet bøyd slik, og som du sier om det skulle skje en ulykke når de sitter slik kan det få fatale følger.

Men jeg tror at noen stoler er bedre enn andre på dette området, og det er det jeg håper å finne. Hvilken stol har du?

''Hvilken stol har du?''

Jeg vrir hjernen rundt, men kommer for mitt bare liv ikke på hva vår nåværende stol heter.. Men minsteungen er blitt 3,5 år og holder hodet sitt oppe selv.

Da de var mindre hadde vi BeSafe Izi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...