Gjest knutemor Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Det er en unge jeg vet om som har fått navnet Ane-Sofie. Kan man høre forskjellen på dette navnet og Anne-Sofie når navnene blir uttalt fort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helmi Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg synes jo at det blir samme forskjellen som i Ane og Anne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cizz Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Ane og Anne er jo helt forskjellige navn. Men når man slenger på et navn til, og trykket blir jo mest på Sofie her, så hører ikke jeg forskjell lenger. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
200eek Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Bør kunne høre det i allefall....for Anne har dobbelt n - kon - hvilket skal høres helt anneledes ut enn enkel n etter min lære i allefall Fort eller sakte, jeg ville tro at Ane - Sofie fikk en uttale "_A_ne - Sofie og Anne - Sofie A_nn_e sofie når de ble ropt/sagt fort 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg uttaler navnene forskjellig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg synes jo at det blir samme forskjellen som i Ane og Anne. Samme her 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brudolf Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Selvfølgelig kan jeg det. Jeg kan høre forskjellen på Ane og Anne når de blir uttalt fort også. Kan ikke du? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AtHomeMom Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Ja, det er en forskjell, synes jeg. Ane(-Sofie) uttaler jeg med lang a, mens Anne(-Sofie) uttaler jeg med kort a og trykk på _nn_. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg uttaler navnene forskjellig. Selv om du sier navnene fort? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Selvfølgelig kan jeg det. Jeg kan høre forskjellen på Ane og Anne når de blir uttalt fort også. Kan ikke du? Jeg hører forskjellen på Ane og Anne når de uttales fort. Men når man legger til Sofie og skal si navnet fort, så er det små nyanser for min del.Tror nok mange som hører navnet for første gang vil tro at de hører Anne-Sofie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Ja, det er en forskjell, synes jeg. Ane(-Sofie) uttaler jeg med lang a, mens Anne(-Sofie) uttaler jeg med kort a og trykk på _nn_. Jeg lurer på om jeg hadde oppfattet navnet riktig hvis jeg hadde hørt navnet for første gang uttalt fort. Det er forskjell på navnet Ane Sofie og Ane-Sofie, hvor sistnevnte slås sammen. Det er noe med rytmen som får meg til å tro at jeg hører Anne-Sofie. Det har sikkert også noe med hva jeg tenker det er sannsynlig at vedkommende heter. Forøvrig er det et veldig fint navn:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Selv om du sier navnene fort? Ja. Ane og Anne uttaler jeg alltid forskjellig. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest knutemor Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Ja. Ane og Anne uttaler jeg alltid forskjellig. Men nå tenker jeg ikke bare på Ane og Anne, men begge dobbeltnavnvarianter. Hører du forskjell da, når de begge uttales fort? Hvis det var to personer til stede med begge navnevarianter så hadde jeg nok fort hørt feil der ). 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Men nå tenker jeg ikke bare på Ane og Anne, men begge dobbeltnavnvarianter. Hører du forskjell da, når de begge uttales fort? Hvis det var to personer til stede med begge navnevarianter så hadde jeg nok fort hørt feil der ). Det virker ikke som om du tror jeg når jeg sier at jeg uttaler det forskjellig, men siden jeg har en venninne som heter Ane Sofie, så er jeg helt sikker. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 11. september 2010 Del Skrevet 11. september 2010 Jeg lurer på om jeg hadde oppfattet navnet riktig hvis jeg hadde hørt navnet for første gang uttalt fort. Det er forskjell på navnet Ane Sofie og Ane-Sofie, hvor sistnevnte slås sammen. Det er noe med rytmen som får meg til å tro at jeg hører Anne-Sofie. Det har sikkert også noe med hva jeg tenker det er sannsynlig at vedkommende heter. Forøvrig er det et veldig fint navn:) Det at man hører feil eller misforstår mellom navn som har en viss likhet skyldes vel som oftest at man ikke selv følger helt med/hører godt nok, og/eller at man automatisk legger til grunn sine egne 'erfaringer' om hva som er den 'vanligste' formen, og ikke det at personen som uttalte navnet uttalte det feil. Jeg traff en gang en som het Ann Sofie, som sa at det var veldig vanlig at ffolk trodde hun het Anne Sofie. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.